Toon posts:

[Java] objecten via internet (met udp)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Java applicatie die door de klassen DatagramSocket en DatagramPacket UDP pakketten verstuurd van computer A naar computer B via het internet (met UDP). Om dit te kunnen laten werken moet ik eerst een poort op m'n router open gooien.

Mijn vraag:
Bestaat er een mogelijkheid om dit uit te voeren zonder een poort open te hoeven gooien? Bijvoorbeeld door over een standaard (al open) port te communiceren, of dat de applicatie het zelf open gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Als dat mogelijk is, dan is de beveiliging brak. Applicaties kunnen d.m.v. UPNP poorten openzetten, maar dat is op zich een enorm beveiligingsgat. Op mijn router staat dat ook uit.

Waarom kies je trouwens specifiek voor UDP? Daar moet je zelf allerhande zooi omheen bouwen om te garanderen dat paketten in de juiste volgorde (en uberhaupt) aankomen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UDP en TCP kunnen in dit geval beide gebruikt worden (pakketten hoeven niet aan te komen).

Het is dus niet altijd mogelijk om UPNP te gebruiken hiervoor? en als ik het mogelijk is dan is de router slecht beveiligd?

Hoe doen ze het bij games dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osorkon!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-01 18:56
Voor zover ik weet gebruiken games geen standaard poorten. Maar weet ook niet hoe ze dan voorbij de router geraken :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Games hebben vaak een centrale server, waarbij op de server (en de router / firewall ervoor) de juiste poorten open staan. Een client, dus bijvoorbeeld jij thuis, hoeft dan alleen maar een verbinding naar buiten naar de server te leggen en dat is meestal wel toegestaan op een router / firewall.

Dus vaak wordt het inkomende verkeer geblokkeerd en het uitgaande niet. Als je dus wilt dat je geen gekloot heb met poorten enzo bij je clients, dan zul je een server moeten hebben waarbij de juiste poorten al openstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Je kiest wel duidelijk voor een low-level aanpak. Mag ik vragen waarom je bijvoorbeeld geen RMI gebruikt?

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je met RMI niet hetzelfde probleem (dat je de poorten open moet gooien)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muksie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 18:14
Volgens mij is het zo dat met RMI je Remote objecten (dus niet de references ernaar) bereikbaar moeten zijn. Als deze dus achter een router zitten, dan zul je wel een poort moeten openzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is in dit geval dan het voordeel om RMI te gebruiken i.p.v. UDP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:22

Robtimus

me Robtimus no like you

Minder low-level communicatie. Je kunt gewoon methods aanroepen via het netwerk. Maar soms is low-level juist beter.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is RMI nog goed beveiligd en hoe zit het met de performance? (aangezien het al wat ouder is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:38:
Is RMI nog goed beveiligd en hoe zit het met de performance? (aangezien het al wat ouder is)
Leesvoer:
http://www.javaperformancetuning.com/tips/j2ee_rmi.shtml

De vraag is vooral; hoe belangrijk is performance? natuurlijk is over het algemeen iets compleet zelf bouwen 'sneller' (tenzij je domme dingen doet) dan iets als RMI wat meer overhead heeft, maar in heel veel gevallen is de winst miniem terwijl het je een hoop tijd scheelt niet het wiel opnieuw uit te vinden.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:22

Robtimus

me Robtimus no like you

En beveiliging kun je krijgen dmv de javax.rmi.ssl package.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Pagina: 1