Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Ik ben dom geweest en moet nu een backup terugzetten*

Pagina: 1
Acties:

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:52
Mensen, er is vast wel iemand die mi zou kunnen helpen

Ik zit hier met mijn PC, en ik wilde Xp op Vista laten lijken, dus ik na lang zoeken, ben ik aangekomen bij een Virtual Transformation Pack 6.0 of hoe het ook heet.

Mooi geinstalleerd en het zag er allemaal heel mooi uit. Precies zoals vista. Met geluiden en alles

Paar dagen deed hij het goed. En leek soms in het menu zelfs iets sneller te zijn

Nu vandaag. Ik start mijn computer op. En mn taalbalk begint te knipperen, en begint allemaal vaag te doen.

op een gegeven moment zie ik ook niks meer op mn bureaublad, alleen de achter grond en de muis. Kan ik ook niks doen alleen Taakbeheer. rechtmuisknop werkte niet meer. Start knop ook niet meer ( op toetsenbord ) Dus ik dacht, laat ik eens in Veilige modus kijken

Ook daar doet hij precies hetzelfde. Ik weet niet wat het is.:S Ik moet bij veilige modus ook telkens op JA drukken van: Ik wil nog in Veilige modus blijven

Ik ga nu in veilige modus dit prgramma eraf halen. En ik hoop dat het lukt.

Maar stel nou dat het niet werkt. Weet iemand dan misschien wat het inhoud? En wat ik kan doen om mijn waardevolle files te behouden?

Alvast bedankt!

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dat is het risico van zulke software, ze passen essentiele windows bestanden aan ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Linux live-cd'tje halen en je files kopiëren. :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 07-11-2008 15:59 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55
als je in veilige modus opstart en dan in het menu voordat je windows daadwerkelijk opstart, als je dan voor de optie last good configuration kiest... wat gebeurt er dan?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:25
Maar stel nou dat het niet werkt. Weet iemand dan misschien wat het inhoud? En wat ik kan doen om mijn waardevolle files te behouden?
Je kunt dan een aantal dingen doen:
- Terug naar laatst werkende configuratie
- Reparatie van je huidige installatie
- nieuw installatie

Je files zijn natuurlijk al aanwezig op een backup als deze zo waardevol zijn. Mocht dit niet zo zijn en je geraakt niet meer goed in je Windows, booten met een Live CD (Ubuntu/Knoppix oid) en vandaar een backup maken :)

Specs

• Kuhr89
Ik zal even checken

Het programma heet btw: Vista tranformation Pack 6

Op internet waren er geen klachten over, en werkte bij iedereen gewoon goed. Dus weet niet of het daaraan ligt. maar ik zal het proberen

Ik had voordat ik die pack erop zette een systeem herstel punt gemaakt. Maar die is verdwenen. Ik zal in dat menu wel even checken of dt werkt dat Last good ....

niet alles files zijn backup. Aangezien ik dit net aan het einde van de week wilde doen :S

[ Voor 11% gewijzigd door Kuhr89 op 07-11-2008 16:03 ]

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 11:29

JW1

Je zou kunnen proberen een herstelpunt terug te zetten (indien aanwezig).
Misschien helpt het controleren van de Windows systeembestanden met sfc /scannow. Dit kun je starten door in het taakbeheer op de knop Nieuwe taak... te drukken in tabblad Toepassingen en dan sfc /scannow op te geven en te klikken op OK.
Hierbij is de Windows CD wel nodig.

edit: Aangeboden optie niet mogelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door JW1 op 07-11-2008 16:03 ]

• Kuhr89
Ik heb nu die Last good... gedaan. Kijken of het iets uitmaakt.
In iedergeval gaat dat programma er dalijk gewoon af. Dat is simpel

Het rare is gewoon dat hij het eers wel gewoon goed deed, Alles netjes weergaf. Maar nu knippert het. en dan slaat hij niet meer terug. Blijft alles wegblijven

vreemd toch?

Edit: nee dit heeft ook niet geholpen

Kan ik een externe Hardeschijf op aansluiten endan via Veilige modus mijn belangrijke en essentiele bestanden overzetten daarop? Want daar komt het scherm wel gewoon terug zodra ik op JA druk. okee ik moet wel steeds op JA drukken, maar als ik daarom bestanden gewoon kan overzetten, dan doe ik gewoon een Format

Ik ga nu via Veilige modus het programma gewoon verwijderen. Kijken of dat nut heeft?

[ Voor 41% gewijzigd door Kuhr89 op 07-11-2008 16:07 ]

Verwijderd

Windows in Veilige Modus Opstarten en vervolgens de software verwijderen.

• Kuhr89
Er staat als ik het wil verwijderen

System files soucre for uninstallation:

I want to restore system files from Windows Setup CD instead of Backup Files

Of

Do not restore system files that has version number different from backup files

Het programma zei in het begin dat als ik het zou verwijderen, hij alles terug zou zetten naar normale staat

Welke moet ik nu kiezen van die 2?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Kuhr89 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:13:
Er staat als ik het wil verwijderen

System files soucre for uninstallation:

I want to restore system files from Windows Setup CD instead of Backup Files

Of

Do not restore system files that has version number different from backup files

Het programma zei in het begin dat als ik het zou verwijderen, hij alles terug zou zetten naar normale staat

Welke moet ik nu kiezen van die 2?
Je kan toch wel lezen? :?

Ik zou gewoon de eerste pakken dan. Dan zit je zeker weten goed.

Goedkoop bellen via VoIP

• Kuhr89
haha ja ik kan wel lezen ;)

alleen misschien dat het dan verschillig is met SP3. naja even proberen

Ik laat nog weten

het grote moment is daar. Ik sluit hem nu af. en start opnieuw op. Alles lijkt terwij hij afsluit weer op XP.

maar hij moet het gewoon doen.

Update komt zo:

- het opstart scherm ziet er nog steeds uit als Vista.
-daarna krijg ik wel XP te zien.
-opstarten duurt lang. maar dat komt wss door de verandering

Edit: Het heeft niet geholpen
Het programma is er volgens mij wel vanaf. maar ik start hem op. en krijg gewoon niks te zien, alleen achtergrond. geen icoontjes of taakbalk

[ Voor 77% gewijzigd door Kuhr89 op 07-11-2008 16:35 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12

lordsnow

I know nothing

"Het programma is er volgens mij wel vanaf. maar ik start hem op. en krijg gewoon niks te zien, alleen achtergrond. geen icoontjes of taakbalk"

Wat gebeurd er als je Task Manager opent, dan File, dan Run (New Task), en EXPLORER intoetst?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

ctrl-shift-esc
new task
explorer
enter

kijken wat ie dan doet? spuit 11 :/

[ Voor 8% gewijzigd door AlexanderB op 07-11-2008 16:45 ]

• Kuhr89
In gewone XP? of in veilige modus?

Ik zitnu nog in Veilige modus. Via CCcleaner even Register opschonen, mss heet dat nut

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

gewone xp :)

• Kuhr89
Ik start nu XP weer op. En hij vraagt welke vormgeing ik wil. Dus ik doe nu even XP stijl. kijken wat ie doet.

Ik krijg een Error: Uitzondering tijdens het uitvoeren van Shell32.dll,control_rundll desk.cpl,,2

Ik druk op OK

En ik gebeurt niks.

Ik ga nu dat proberen wat je zei

• Kuhr89
okee, ik heb het gedaan, Explorer ingetypt. Ik krijg een nieuw Procesnaam erbij. En die heet SMCGui.exe.

Ik krijg niks terug van mijn interface

Weet iemand of je een Externe hardeschijf kunt gebruiken in Veilige modus.

Want dan wil ik namelijk gewoon bestanden overzetten. Belangrijk files. + foto's en mp3 en dat soort dingen. Dan zet ik morgen als het niet lukt ( Ik moet vanavond werken van half 7 tot 23 ) en morgen ochtend van 5 tot wanneer ik naar huis ga, windows erop nieuw op.

Ben ik van alles af. En heb ik mijn bestanden nog, allene op externe staan.

Edit: Ik heb via dat open new task. CCcleaner geopend. even register schoongemaakt. dalijk herstart ik weer, kijken of het iets uitmaakt.

Kan ik ook nog iets met het windows schijfje doen?Herstellen ofzo?

[ Voor 74% gewijzigd door Kuhr89 op 07-11-2008 17:00 ]

• lordsnow
  • Laatst online: 22:12

lordsnow

I know nothing

smcgui.exe or smcgui process info for Symantec Agent Firewall.

Is hier een oplossing te vinden?:
[XP] Thema terugzetten zonder te zien hoe

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is overduidelijk het verkeerde forum.

PMG > WOS

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En een titelfix want ik heb een mega-hekel aan het woord (mega) probleem.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kuhr89
haha sorry voor de titel. Deze is wat relevanter inderdaad

Ik zal morgen even die link proberen.

Morgen middag zal ik laten weten hoe het is afgelopen.

Maar kun je nu een externe harddisk gebruiken bij veilige modus. Naja ander probeer ik wel via de taakbeheer.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kuhr89 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:11:
Maar kun je nu een externe harddisk gebruiken bij veilige modus. Naja ander probeer ik wel via de taakbeheer.
Ja, dat kan (USB devices).
Verder kun je altijd met de command prompt kopiëren als het echt moet ;)

of je zorgt dat je een alternatief als Robocopy of Total Commander via bijvoorbeeld een USB stick op die PC krijgt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kuhr89
Nou mensen.

Ik ben weer thuis.

Ik heb net mn PC weer opgestart en kreeg gewoon weer hetzelfde.

Ik kon nog net bij Eigenschappen komen, waardoor ik dacht dat ik mss mn Thema kon instellen.
Ik drukte op Windows XP, daarna toepassen. En ik kreeg een Fout.

Run32dll.exe of hoe die ook heet. Toepassing gesloten.

Er is dus iets met mijn RunDLL32

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-11 13:14
Kuhr89 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:12:
En ik kreeg een Fout.

Run32dll.exe of hoe die ook heet. Toepassing gesloten.

Er is dus iets met mijn RunDLL32
Wellicht is het handig om de precieze foutmelding hier neer te zetten, een foutmelding mbt RunDLL32 kan ontzettend veel oorzaken / gevolgen hebben.

• Kuhr89
SoaDmaggot schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:18:
[...]

Wellicht is het handig om de precieze foutmelding hier neer te zetten, een foutmelding mbt RunDLL32 kan ontzettend veel oorzaken / gevolgen hebben.
Op welke manier moet ik die hier neerzetten?

moet ik dan Rapporteren en dan hier neer zetten?

Ik ben ook even Hitman Pro 3 aan het draaien, tegen evt, Spyware enzo

Plus een Full Virus scan

Edit: Ik heb het nog keertje gedaan, Alleen als ik Inhoud van foutenrapport hier neerzet, wordt je daar denk ik niet vrolijk van. Aangezien het heel erg lang is. Het gaat over heel veel DLLetjes

Ik heb al 1 virus. Backdoor.Graybird

Hitmanpro heeft 3 dingen gevonden. Cookies, 2 onbekende, die in System 32 zaten. En een Trojan-Download, die Uninstal.exe bij e:/Fraps zat

[ Voor 40% gewijzigd door Kuhr89 op 08-11-2008 14:43 ]

• Kuhr89
Na het scannan van HitmanPro 3, is alles weg. Hij is nu opnieuw opgestart. en hij heeft nog niet geknipperd of iets. Alleen is het thema wel een beetje raar. Niet meer Xp maar lijkt op Klassiek. De iconen zijn van Vista. het lijkt nu zelf maar op Vista in klassiek modus :S

Ik weet niet of ik mijn theme terug kan zetten. Maar hij is nu wel normaal opgestart. Hij knippert en alle icoontjes + taakbalk staat er nog

Even kijken of ik thema weer terug kan krijgen

• Kuhr89
Dit is hoe het er nu momenteel uitziet.

Hij doet het wel weer normaal. Behalve het thema gedoe dan..

Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/258/themakm0.th.pngAfbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/images/thpix.gif

Opzich kan ik hier nog wel mee leven, zolang alles het doet.

In april komen er nieuwe onderdelen in waardoor hij toch geformat wordt. maar tegen die tijd zet ik Vista er wel gewoon op, Ookal vind ik het niks :P

En als ik dan wil formatten dan kan ik alles gewoon rustig overzetten, nu was het paniek of dat nog wel ging lukken. Iemand misschien nog een idee voor het terug krijgen van het thema?

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-11 13:14
Er lijkt iets mis te zijn met je uxtheme.dll, probeer deze eens opnieuw te patchen?
Even UXTender downloaden en je uxtheme.dll patchen (zorg wel dat je de goede optie, SP2 / SP3, kiest!)

• Kuhr89
SoaDmaggot schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 15:27:
Er lijkt iets mis te zijn met je uxtheme.dll, probeer deze eens opnieuw te patchen?
Even UXTender downloaden en je uxtheme.dll patchen (zorg wel dat je de goede optie, SP2 / SP3, kiest!)
ik heb het even gedaan, hij is nog bezig met mijn virusscanner, Die scanned nog wat, en heeft nog dingen gevonden. Dus als die klaar is, start ik opnieuw op, en merk ik het vanzelf wel.

Als het niet lukt, dan laat ik het gewoon zo tot april, en dan is alles fris en fruitig in mijn kastje, en mag Vista er ook op, Alleen maar omdat het DX10 is :P anders niet haha

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

als je nou slim bent.....maak dan nu een backup van de zaken die je bang was kwijt te zijn. Dan hebben we niet volgende week een nieuw paniek topic omdat er wat anders misgegaan is met je install.

Trouwens met een uurtje staat windows er ook weer vers op. Waarom wachten tot april en tot die tijd een brakke (onstabiele) versie gebruiken.

nog een tip dan maar. Na een verse install een image maken. Gaat het dan later eens mis (zoals nu) image terugzetten (15 minuten werk) en alles is weer onder controle

oja je zou trouwens ook eens bicopack kunnen proberen. Ik draai daar op verschillende pc's mee zonder problemen

[ Voor 10% gewijzigd door Ray op 08-11-2008 16:43 ]

• Kuhr89
naja, meeste dingen heb ik nog een op een geleend extern staan. Alleen probleem is bijv. Mijn Itunes Bieb. Die moet ik dan weer helemaal opnieuw opzetten enzo. Tuurlijk in april moet dat ook. maar dan heb ik een snel nieuw systeem. Ik wil nu nog gewoon even tot april met dit doen. Dan een schone start maken.

Als ik gewoon niet met mn stomme Impulsieve hoofd, domme dingen ga downloaden waarvan je eigenlijk kan verwachten dat het mis kan gaan, zal er ook niks gebeuren.

Windows staat er inderdaad in een uurtje op. Dat ontken ik ook niet. maar de programmas daarna enzo, daar ben ik meestal wel een dagje mee bezig om het zo te hebben zoals het ongeveer was. En eindelijk te kunnen spelen..

Het stomste eigenlijk is, tenminste niet het stomste, maar dat ik een herstelpunt had gemaakt, Voor ik die pack installeerde. Maar toen het mis ging, kon ik heel dat herstelpunt niet meer vinden :S

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

zoals ik je verhaal lees is het ook niet zeker dat het probleem van het theme pack of komt. Als je na het draaien van hitman pro het probleem verholpen hebt lijkt het eerder op een ander soort mallware / virus iets dat het probleem heeft veroorzaakt toch ?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kuhr89 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:43:
Windows staat er inderdaad in een uurtje op. Dat ontken ik ook niet. maar de programmas daarna enzo, daar ben ik meestal wel een dagje mee bezig om het zo te hebben zoals het ongeveer was. En eindelijk te kunnen spelen..
Maar dat je in de tussentijd (tot aan april toe) als zombie fungeert waar anderen op internet last van gaan hebben is geen probleem? :?

Lijkt me toch wel even iets om bij stil te staan..

• Kuhr89
Ja, waarschijnlijk is het een soort van mallware/virus geweest.

Maar voordat ik die pack eropzette had ik nergens last van. Dus ik denk dat het wel degelijk daarvan af komt. Misschien niet van het programma zelf. maar de download locatie. Kan ook zijn het het programma zelf wel is, dat een lek in windows komt..

Ik heb mijn computer nu al 5x op virussen gescanned met verschillende scanners. Ik heb ook op Spyware etc gescanned met verschillende software. Ik weet nu echt zeker dat mijn PC Clean is.

Het enige wat ik nog niet aan de praat krijg is het officiele XP theme. Wat ik nu heb draaien lijkt verdacht veel op het Klassieke theme van Vista. Ik heb er eigenlijk helemaal geen probleem mee. Vind dit ook wel mooi.

Ik weet niet of mensen nu last van mijn computer zullen hebben, aangezien hij NU helemaal clean is.

Het enige dat niet goed is dat ik die Themes niet kan wisselen.

Hij geeft aan dat hij het visuele niet in het geheugen kan plaatsen. En als je een theme veranderd via Eigenschappen dan komt die RunDLL32.exe fout ertussen door.

[ Voor 12% gewijzigd door Kuhr89 op 08-11-2008 19:33 ]

• Kuhr89
Jongens!

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de hulp die jullie hebben geboden ik heb er zeker iets aangehad!!

Mag een slotje op

[ Voor 8% gewijzigd door Kuhr89 op 10-11-2008 13:30 ]

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Kuhr89 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:31:
Ja, waarschijnlijk is het een soort van mallware/virus geweest.
Les 1: wanneer je een virus en/of malware hebt gehad, ben je er niet vanaf voordat je een clean install hebt gedaan!
Je hebt het virus dus niet gehad, je hebt het nog steeds maar je virusscanners kunnen het niet vinden. Verder wat alt-92 zegt dus.

Als laatste: er worden hier geen slotjes gezet zonder legitieme reden.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11 14:16
doet mij denken aan de troj_agent.xkt welke ik voorlaatst had.
Het bestand tcpsr.sys was bij mij geïnfecteerd, en ik had exact dezelfde problemen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Pagina: 1