RAID installeren maar niet bootable

Pagina: 1
Acties:

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 00:09
Graag wil ik de raid controller gaan gebruiken die op mijn ASUS K8V SE moederbord zit. Het is al een ouder moederbord en het draait momenteel allemaal naar behoren. De schijf waar windows op geinstalleerd staat moet gewoon zo blijven maar omdat ik de schijf waar ik alle data op zet momenteel al aardig vol heb staan wil ik de raid controller gaan gebruik die aanwezig is op het moederbord. Ik heb het boekje er al bij gepakt en heb got en google al afgespeurd, maar nergens staat of het mogelijk is om dit voor elkaar te krijgen zonder XP opnieuw te moeten installeren. Ik wil dus dat mijn D schijf wordt gebruikt met de raid controller en de C schijf gewoon blijft. Is dit mogelijk?

Ps. ik gebruik nog IDE schijven.

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wat voor raid niveau wil je gaan gebruiken? Het is d.m.v. raid niet mogelijk onbestaande ruimte erbij te toveren oid.

Slecht gelezen

[ Voor 8% gewijzigd door MuisM4t op 07-11-2008 15:31 ]

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Dit is gewoon mogelijk, hij ziet de schijven gewoon als een extra schijf(en). Je setup blijft gewoon het zelfde.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Vulpecula
MuisM4t schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:28:
Wat voor raid niveau wil je gaan gebruiken? Het is d.m.v. raid niet mogelijk onbestaande ruimte erbij te toveren oid.
Ik wil RAID 0 gaan gebruiken. Ik heb namelijk nog een schijf die ook zo groot is als mijn D schijf. Ik denk dat ik het als volgt moet aansluiten.

Beide schijven de jumper op master zetten.
Beide schijven aan één ide kabel hangen en dan op de PRI_RAID van mijn moederbord moet aansluiten.
Vervolgens moet ik in de BIOS de instellingen veranderen.

Klopt niet? Ik kan het momenteel nog niet testen omdat ik op het werk zit. Ik wil het vanavond gaan doen, maar wil alvast informatie inwinnen. Mocht het op deze pc goed gaan dan wil ik dat op mijn htpc ook gaan toepassen.

Ps. de gegevens die op de D schijf staan kopieer ik eerst dus de schijf hoeft niet alle data te behouden.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

spects
Southbridge
2 xATA 133/
2 xSATA 3 Gb/s ports Support RAID 0,1,0+1,
Promise R20378 RAID controller
1 xUltraDMA 133/ supports two hard drives
2 xSATA
Support RAID 0,1,0+1,
dus je bestaande harde schijf op de southbridge, en de ander raid op de promise poorten?

andere optie is dat je alles "gewoon" laat staan en in XP ze als dynamic disk configureert, (raid op je mobo is eignelijk ook software raid hoor)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Vulpecula
leuk_he schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:34:
spects

[...]

dus je bestaande harde schijf op de southbridge, en de ander raid op de promise poorten?

andere optie is dat je alles "gewoon" laat staan en in XP ze als dynamic disk configureert, (raid op je mobo is eignelijk ook software raid hoor)
Maar kan nergens duidelijk vinden hoe ik de harde schijven die ik als raid wil configuren moet aansluiten. Ik dacht zelf dus door een IDE kabel waar de beide schijven op aan kan sluiten en dan op promise controller.

Maar het kan ook zijn dat ik een schijf aan de PRI_RAID moet aansluiten en de andere op de PRI_IDE.

Welke van de twee configuraties is de juiste.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

PRI_RAID? en 1 op SATA-raid?

http://dlcdnet.asus.com/p...x/e1872_k8v_se_deluxe.pdf

pagina2-23

en 5.6 over de promise raid. inleiding.

(2 ultradma133 PATA schijven op PRI_RAID....)

Helaas kan ik niet copy pasten uit dat pdf document.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1