Toon posts:

[2003] Weergave applicatie incorrect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een probleem waar we nu al een aantal maanden tegenaan lopen. Verschillende mensen hebben hiernaar gekeken, maar zonder oplossing.

De situatie:

We hebben 2 HP Proliant ML350 G5 servers staan. Allebei met Windows server 2003 R2 met Service Pack 2.

Server 1 is ingericht als domain controller / fileserver / mailserver met Exchange 2003.
Server 2 is ingericht als Terminal Server.

Probleem:

Binnen ons netwerk draait een applicatie (Planrad). De weergave op de werkstations (Windows XP met Service Pack 2/3) werkt zonder problemen.
De applicatie staat geïnstalleerd op de Domain controller. De executable wordt vanaf alle werkstations en de Terminal server vanaf deze locatie geopend.
Sinds een aantal maanden werkt de weergave van de applicatie op onze terminal server niet lekker meer. Het lettertype lijkt groter te zijn geworden.
Tot voor 2 maanden geleden werkte de applicatie op de domain controller ook nog zonder problemen, maar van de één op de andere dag klopt ook hier de weergave niet meer.

Ik was er vanuit gegaan dat het probleem weer eens door zo'n fantastische Microsoft update veroorzaakt werd. Dus alle udates verwijdert, zelfs Service Pack 2 gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Zonder resultaat.
DPI instellingen op de server gecontroleerd, gewijzigd. Zonder resultaat.
Proliant support pack (alle drivers) opnieuw geïnstalleerd. Zonder resultaat.

Ik heb echt geen flauw idee meer waar ik het zoeken moet en hoop dat één van jullie (of jullie allemaal, in het geval dat ik iets enorm over het hoofd zie) een idee hebben wat ik hieraan kan doen.

Ik heb 2 screenshots bijgevoegd, 1 met de correcte weergave (Windows XP) en 1 met de incorrecte weergave (Server 2003).

Alvast bedankt voor de moeite!

Bas

Correct:
Afbeeldingslocatie: http://www.dsict.nl/help/klcorrect.jpg

Incorrect:
Afbeeldingslocatie: http://www.dsict.nl/help/klincorrect.jpg

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:11

ajhaverkamp

gewoon Arjan

XP en TS starten beide dezelfde executable op vanaf de DC?

Hoe is de applicatie geinstalleerd? Gewoon gekopieerd of echt een setup gestart op de DC?
Wellicht mist deze een DLL op de TS omdat hij op de DC geinstalleerd is. Of een andere applicatie is verwijderd op de DCTS en heeft een DLL gewist.

Al eens gekeken met filemon/regmon bij starten op de verschillende platforms of je verschillen ziet, bv dat een bestand/registersleutel mist op de TS.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
XP en TS starten inderdaad beide dezelfde executable.

De applicatie is geïnstalleerd op de DC, vervolgens wordt er vanaf een schijfmapping een werkstationinstallatie op de werkplekken en de TS gedaan.

Ik heb zojuist even Filemon en Regmon geïnstalleerd en gedraait. Deze applicaties ken ik helaas niet en weet niet echt waar ik op moet letten, aangezien de software een behoorlijke hoeveelheid informatie geeft over de betreffende applicatie.

Zou je mij misschien een eindje de goede richting in kunnen schoppen?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:11

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Met filemon kun je zien welke bestanden gelezen/geschreven worden, met regmon kun je zien welke registersleutels gelezen/geschreven worden.

Start je bv filemon, dan ziet hij van alles voorbij komen, ook dingen die Windows gewoon op de achtergrond doet. Met rechtsklikken op zo'n regel, kun je het monitoren van een proces uitsluiten. Op die manier kun je het opschonen, totdat je niks meer ziet verschijnen. Dan start je de applicatie en kijk je wat er door de applicatie allemaal getriggered wordt. Soms zie je overduidelijk een "file not found" of een "acces denied". Dat zijn dan dingen die je zou kunnen vergelijken met de XP versie.

Doet me meteen denken aan "welke rechten hebben de gebruikers op XP en de TS?" Komt dat een beetje overeen?

Persoonlijk zou ik eerst even een virtuele machine maken met Windows 2003 (heb ik zelf gewoon al klaarliggen), daarop de applicatie starten en even kijken wat er daarop gebeurt. Ziet dat er wel/niet goed uit, spelen met rechten etc kan daar wat makkelijker.
Of de applicatie installatie nog een keertje starten op een virtuele machine en dan mbv snapshotten (ik gebruik Adminstudio) kijken wat die installatie allemaal toevoegt. Hoewel het eerst dan wel goed gewerkt heeft, is het meestal niet zomaar op te starten van een andere machine. De installatie DLL's, OCX-en, regkeys, etc missen nu op zowel de XP als de TS machine. Stel nu dat bv XP al een benodigde DLL had en 2003 niet. Dan zou dat je probleem kunnen verklaren. Echter niet dat het eerst wel gewerkt heeft. Tenzij je wat anders verwijderd hebt op de TS na in gebruik nemen van deze applicatie.

Mijn stappenplan:
1) Opstarten van de applicatie vanaf de DC op een gevirtualiseerde Windows 2003, denk om je testgebruiker rechten
2a) Gaat dat goed, dan met filemon/regmon op de produktieomgeving gaan kijken, blijkbaar wijkt die 2003 af van je virtuele, zou ook een policy kunnen zijn, desnoods even testen zonder die policy (eventueel buiten werktijd), let ook op je updates/SP's op de virtuele 2003
2b) Gaat dat niet goed, dan applicatie installeren op je virtuele 2003 en snapshotten zodat je weet welke bestanden de installatie toevoegt, kijken of deze bestaan op de produktie TS en XP

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Arjan, mijn dank is groot!
Aangezien dit probleem zich bij een klant afspeelt en niet bij ons lokaal, probeer ik nu remote dit probleem op te lossen. Even een virual machine erop gooien gaat dus niet zo makkelijk.
Aangezien ik hier nog wel wat test machines heb staan en we in dezelfde ip-vpn als deze klant zitten en de applicatien niet erg groot is, kan ik natuurlijk wel proberen om die machine hier lokaal op te zetten.
Dit ga ik doen, ik zal hier even posten wat mijn bevindingen zijn.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat gebeurt er als de app lokaal op de terminal server gestart wordt? (dus niet via RDP).

Heb je dan nog last van het probleem, dan kan in ieder geval het terminal server gedeelte uitgesloten worden als mogelijke oorzaak. Heb je nu echter geen last van het probleem, dan weet je dat het in het RDP gedeelte zit. Je zou dan eens kunnen gaan kijken naar een oudere RDP client, eventuele RDP encryptie uitschakelen etc.

Is ook al bij de leverancier van de app nagevraagd of dit probleem bij hun bekend is?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Als de applicatie lokaal gestart wordt, bestaat het probleem ook.

De leverancier van de applicatie heb ik hier ook al meerdere malen over gesproken, maar op dit moment hoef ik hier volgens mij niet veel hulp meer van te verwachten. Zij zeggen dat dit een probleem is in de server en niet in de applicatie.

Inmiddels heb ik ook een identieke server geïnstalleerd. Alleen heb ik het nog niet voor elkaar gekregen om het probleem op deze machine te forceren. Tot nu toe wordt alles nog correct weergegeven.
Op deze server staat inmiddels dezelfde software geïnstalleerd als op de andere 2 servers. Ook zijn alle windows/office updates identiek.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Verwijderd

weg!

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2015 11:34 ]

Pagina: 1