• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo allemaal,

Ik ben al enige tijd aan het kijken voor een nieuwe LCD tv. Hierbij viel eigenlijk direct mijn oog op de Sony KDL-32W4000. Dit mede omdat ik de ingebouwde DVB-C tuner erg handig vind, en hij ook in de 32" groepering erg goed uit de tests komt. Nu was ik vandeweek bij it's om daadwerkelijk de TV een keer te gaan bekijken, en toen hing daar ook de Samsung LE37A656. Deze vond ik erg enorm uitspringen qua contrast en scherpte van alles, maar ook de Sony kwam erg goed uit in vergelijk met de andere 32" tv's. Echter was het niet eerlijk opgesteld, wat ik persoonlijk vaak erg jammer vind, want de Samsung draaide Blue-Ray en de Sony kabel TV op Digitaal direct vanaf CAIW (geen HDTV) Ik kon gelukkig wel een goed vergelijk maken met de LED backlight TV's van de wat grotere formaten, dit omdat deze 3 bij elkaar hingen op een samsung standje met het zelfde signaal. Ik vond wel dat je erg goed moest kijken wat nu wel LED is en wat niet. Nu heb ik enig wat info opgezocht en gisteren ben ik ook nog naar de BCC geweest, daar is mij enig wat informatie over de Samsungs verschaft. maar helaas konden geen van beide winkels mij nou goed opweg helpen met een keuze tussen de Sony en de Samsung. daarom hoop ik dat iemand mij hier de informatie nog kan verschaffen en mij eventueel kan helpen met de keuze tussen deze twee.

Ik vind de Pro's van de Sony dat deze een ingebouwde DVB-C heeft en een iets mooier design heeft.
de Pro's van de Samsung vind ik dat hij mij erg bevalt kwa beeld wat ik ervan gezien heb en de extra HDMI ingang.

De cons van de Sony vind ik dat ik zo nu en dan lees over problemen met een eventueel alpha-crypt kaartje voor een Smartcard. Als ik in de toekomst de HDTV wil dan wil ik dat wel direct via de sony kunnen kijken.
de cons van de Samsung vind ik de missende DVB-C tuner. Daarin tegen is het misschien ook wel weer handig om een losse Samsung 360R HDTV tuner te gebruiken ivm compatibiliteit en misschien ook kwaliteit??

Ik ga de TV zowel als TV, en als monitor voor de PC en Mac gebruiken. zowel de Sony als de Samsung voldoen aan die eis prima.

bijn budget ligt ROND de 1100,- daar moet de Tuner en evt kabels bij zitten.
Ik zoek echt in het 32" tot MAXIMAAL 37" formaat.

Ook niet onbelangrijk om te melden is dat ik ook op de website van samsung de LE37A686 heb zien staan, maar deze staat helaas nergens inde winkels opgesteld. deze heb ik ook in overweging genomen.

Ik hoop dat iemand mij uit mijn keuzedilema van deze 3 tv's kan helpen.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:38
Heb je toevallig ook naar de 32V4500 gekeken? Dit is de 32W4000, alleen dan zonder Full HD. Ikzelf zag het verschil op 2.5 meter niet (TV's stonden mooi naast elkaar ter vergelijking) met een Full HD bron. Met de laptop bevalt de 32V4500 mij erg goed (heb hem sinds gisteren staan).

Over de Samsung weet ik niet heel veel (ik heb wel naar Samsung gekeken maar degene die mij wel bevielen qua beeld vond ik lelijk, volgens mij vond ik de 6 serie ook niet zo mooi qua design, maar het beeld was wel goed - vergelijkbaar met de Sony voor mij).

Hoeveel HDMI ingangen heb je overigens nodig? De Sony heeft er 3, heb je er echt 4 nodig? Voor mij is 3 genoeg, maar dat is natuurlijk persoonlijk! Groot voordeel voor mij is ook de DVB-C tuner die erin zit, je hebt hier inderdaad een AlphaCrypt kaartje voor nodig die het normaal gesproken probleemloos zou moeten doen. Van velen hoor ik dat deze oplossing met zappen bijv. sneller is en dat de beeldkwaliteit veel beter is dan bij een externe tuner. Je hebt natuurlijk helemaal niets tussendoor wat de beeldkwaliteit nog kan verstoren, geen extra kabels en/of afstandsbediening. Alleen maar voordelen volgens mij ;) Maar in welke regio woon je? Want DVB-C is natuurlijk voor Ziggo, maar ik meen dat bijvoorbeeld de UPC regio dit niet ondersteunt (@Home wel).

Succes met je keuze! Als je ooit vragen hebt over de Sony TV (de 32W4000 is verder identiek), wees niet bang om het te vragen! :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• martijnsnoek
Sp!tF!re schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:48:
Heb je toevallig ook naar de 32V4500 gekeken? Dit is de 32W4000, alleen dan zonder Full HD. Ikzelf zag het verschil op 2.5 meter niet (TV's stonden mooi naast elkaar ter vergelijking) met een Full HD bron. Met de laptop bevalt de 32V4500 mij erg goed (heb hem sinds gisteren staan).

Over de Samsung weet ik niet heel veel (ik heb wel naar Samsung gekeken maar degene die mij wel bevielen qua beeld vond ik lelijk, volgens mij vond ik de 6 serie ook niet zo mooi qua design, maar het beeld was wel goed - vergelijkbaar met de Sony voor mij).

Hoeveel HDMI ingangen heb je overigens nodig? De Sony heeft er 3, heb je er echt 4 nodig? Voor mij is 3 genoeg, maar dat is natuurlijk persoonlijk! Groot voordeel voor mij is ook de DVB-C tuner die erin zit, je hebt hier inderdaad een AlphaCrypt kaartje voor nodig die het normaal gesproken probleemloos zou moeten doen. Van velen hoor ik dat deze oplossing met zappen bijv. sneller is en dat de beeldkwaliteit veel beter is dan bij een externe tuner. Je hebt natuurlijk helemaal niets tussendoor wat de beeldkwaliteit nog kan verstoren, geen extra kabels en/of afstandsbediening. Alleen maar voordelen volgens mij ;) Maar in welke regio woon je? Want DVB-C is natuurlijk voor Ziggo, maar ik meen dat bijvoorbeeld de UPC regio dit niet ondersteunt (@Home wel).

Succes met je keuze! Als je ooit vragen hebt over de Sony TV (de 32W4000 is verder identiek), wees niet bang om het te vragen! :)
Allereerst bedankt voor je reactie!

Ik ben vanmiddag bij de Block in Hilversum geweest, waar ik verrast was dat alle tv's op een en dezelfde bron aangesloten waren waardoor je duidelijk kon zien wat de verschillen waren. Ik heb hier zowel de sony als de Samsung gezien. Het verschil tussen de samsung en de sony was minimaal van wat ik kon zien, enkel wat opviel bij de samsung was dat deze een hogere backlight capaciteit heeft. Dit moet je liggen denk ik. Maar ik ga persoonlijk denk ik toch voor de sony na wat ik gezien heb. Mede omdat deze een ingebouwde tuner heeft en omdat het design wat mooier is, en natuurlijk de prijs helpt ook een beetje mee;) Het wordt alleen wel de W4000 en niet de V4500, dit omdat ik echt een resolutie wil hebben van 1980x1080.

Mochten er nog mensen zijn met suggesties waarom ik toch een samsung zou moeten nemen of een andere model, deze zijn altijd welkom.

Over het HDMI gedeelte, ik ga er minimaal 2 gebruiken. 1 voor PC en 1 voor mac.

alvast bedankt allemaal

• Arjan90
Hogere backlight capaciteit? Ik moet zeggen dat ik mijn Sony op standje 4 heb staan (van de 10?) qua backlight omdat het zwart er dan wat beter uit komt, bovendien is het beeld mij dan nog fel zat en vond ik het beeld zelfs mooier. En ik heb er nu toch al eventjes mee kunnen spelen :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• martijnsnoek
Sp!tF!re schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:44:
Hogere backlight capaciteit? Ik moet zeggen dat ik mijn Sony op standje 4 heb staan (van de 10?) qua backlight omdat het zwart er dan wat beter uit komt, bovendien is het beeld mij dan nog fel zat en vond ik het beeld zelfs mooier. En ik heb er nu toch al eventjes mee kunnen spelen :)
Oke dat is nuttige info!:D zelf nog niet gezien wat de instellingen waren bij de block maar zal wel standaard geweest zijn dan.

ik ga hem uiteindelijk bestellen bij redcoon, omdat zowel bcc als de block niet mee willen in prijs.

bedankt voor de info!!

• Arjan90
martijnsnoek schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:01:
[...]

Oke dat is nuttige info!:D zelf nog niet gezien wat de instellingen waren bij de block maar zal wel standaard geweest zijn dan.

ik ga hem uiteindelijk bestellen bij redcoon, omdat zowel bcc als de block niet mee willen in prijs.

bedankt voor de info!!
Ik heb hem bij de S&F voor 775 meegenomen (ipv 899), ik heb er wel een Home Cinema bij gedaan maar ik kreeg hem sowieso wel naar 799.. Dit scheelt natuurlijk nog wel een hoop met Redcoon (maar hij moet ook nog verzonden worden), maar dan heb je wel garantie door het hele land én je hebt een Nederlands model (sowieso). Je moet het natuurlijk zelf weten, maar misschien heb je er wat aan :) Als je dan nog lager wilt zorg je voor een offerte bij de S&F voor bijv. 775, dan is het prijsverschil met BCC bijvoorbeeld 125 en dan doen zij er nog 25% bovenop dus dan kom je op 750 euro (ik heb zelf geen BCC in de buurt dus vond het de moeite niet waard).

EDIT: Ik werk overigens bij geen van beide winkels hoor, voor je gaat twijfelen :+
EDIT2: En ik heb het natuurlijk over de 32W4000, ik weet niet wat die verder doet op het internet, de adviesprijs in de S&F is in ieder geval 999. Het viel me wel op dat de 32W4000 in verhouding op het internet vrij duur was. Bij Redcoon is hij wel wat goedkoper zie ik, maar voor 750 excl. verzenden zou ik zeker eens gaan kijken wat een S&F icm BCC voor je kan betekenen. Is ook weer makkelijker als er iets kaput aan is.

[ Voor 18% gewijzigd door Arjan90 op 09-11-2008 15:38 ]

Pagina: 1