Te heet of of andere oorzaak

Pagina: 1
Acties:

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:08

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Allen,

Omdat ik niet geheel wist waar ik dit topic het beste kon plaatsen doe ik hem hier.

Mijn huidige specs:
Processor: Intel Core Duo E6600
Videokaart : 8800 GT PCI express x16
Geheugen: 2048 DDR2 PC6400
Moederboard: Gigabyte GA-p35
DVD Brander: Serial ATA NEC dvd brander
Kast: Antec Sonata Designer kast
Harddisk: Samsung 500 GB 7200 SATAII Harddisk
Windows Vista Sp1

Ik heb problemen met het spelen van "zware" games als crysis en left4dead. De games draaien prima maar na een uurtje vallen de FPS verschrikkelijk naar beneden. En loopt de game 10 sec soepel en daarna weer een FPS drop, loopt hij soepel, en weer een FPS drop etc.

De temp van de CPU komt niet boven de 70 graden ( volgens bios specs ) en de 8800GT heb ik nooit warmer zien worden als 65 graden. Ik draai Rivatuner voor de 8800GT en draai de fan soms op wel 100%. De problemen blijven spelen. Als de PC weer even uit heeft gestaan kan ik weer aan de bak. Hij lijkt dus echt op een temperatuur probleem.

Zie ik iets over het hoofd of is er nog een andere tool om goed de boel mee te testen kwa temp?

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Verwijderd

De temp van de CPU komt niet boven de 70 graden ( volgens bios specs )
Das natuurlijk krom meten he. De bios meet alleen een Idle-waarde, en niet stressed. 70 graden is als die idle draait, nog aan de hoge kant. Je hebt kans dat er een speedstep in werking treed omdat de Chip te warm wordt. Als je caseflow niet voldoende is is het een slechte zaak, want een 8800GT en een Core2duo gaan elkaar zitten opwarmen, en dat kan het bovenstaand probleem wellicht veroorzaken.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dat lijkt meestal op een driver probleem. Even je chipset en videokaart drivers opnieuw installeren, desnoods een andere versie.

March of the Eagles