Toon posts:

sync folder mac and pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een macbook en 2 windows pc's op verschillende locaties. Het liefst zou ik werken in 1 folder die op alle 3 de pc's het zelfde is en wordt gesynchroniseerd. Het lukt me wel om dit voor elkaar te krijgen met de windows PC's (via Groove) maar niet i.c.m. de macbook.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

Het is misschien niet precies wat je zoekt, maar kijk eens naar Dropbox. Als je je daar aanmeldt, krijg je een gratis 2GB ruimte op internet om dingen op te slaan. Vervolgens kun je op iedere mac en pc hun programmaatje installeren, en dan kun je die 'internetmap' gewoon vanaf je pc of mac als normale map benaderen (via de finder/verkenner dus). Als je op de pc een bestand uit je Dropbox-map aanpast, en vervolgens op je mac je Dropbox-map opent, is het bestand dsaar dus ook aangepast.

Werkt heerlijk :) Maar goed, je data staat dus wel op een server in Amerika en niet lokaal.

Hier mijn Dropbox op mac en pc:

Afbeeldingslocatie: http://localhostr.com/files/f3ca06/Afbeelding+2.png

[ Voor 7% gewijzigd door sjaakaq op 07-11-2008 12:24 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Topicstarter
Is een oplossing tot op zekere hoogte; wil namelijk ook in staat zijn om bijv. in de trein te kunnen werken op mijn laptop zonder internet.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Als je twee minuten had uitgetrokken om even te gaan kijken had je gezien dat je data _niet alleen_ op een server in de USA staat, maar ook lokaal. 8) Dat kan dus prima.

[ Voor 48% gewijzigd door Jungian op 07-11-2008 13:01 . Reden: JungianEdit® ]

0.0

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties.

Helaas wil ik meer dan 2GB delen. Wat dus boven de limiet van de dropbox uit komt.

• sjaakaq
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

Jungian schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:00:
Als je twee minuten had uitgetrokken om even te gaan kijken had je gezien dat je data _niet alleen_ op een server in de USA staat, maar ook lokaal. 8) Dat kan dus prima.
Mijn fout...dit wist ik niet.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:10:
Dank voor de reacties.

Helaas wil ik meer dan 2GB delen. Wat dus boven de limiet van de dropbox uit komt.
Tja...voor $100,-per jaar heb je 50GB opslag...

leoaq.fm // Jeune Loop

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Wil je niet betalen en toch meer dan 2 GB, dan kun je ook nog kijken naar MS Live Mesh (5 GB space).

0.0

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 09:43
Microsoft heeft naast Groove en Live Mesh nog een tooltje: FolderShare.
Deze kun je ook op de Mac installeren en werkt volgens mij op een vergelijkbare manier als Groove.
In tegenstelling tot Live Mesh en dropbox, wordt er geen back-up online opgeslagen.

Wel in interessante vraag is natuurlijk of Microsoft al deze verschillende tooltjes in de toekomst blijft ondersteunen...

• BastiaanN
  • Niet online
--Niels-- schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:32:
Microsoft heeft naast Groove en Live Mesh nog een tooltje: FolderShare.
Deze kun je ook op de Mac installeren en werkt volgens mij op een vergelijkbare manier als Groove.
In tegenstelling tot Live Mesh en dropbox, wordt er geen back-up online opgeslagen.

Wel in interessante vraag is natuurlijk of Microsoft al deze verschillende tooltjes in de toekomst blijft ondersteunen...
Ik gebruik zelf Foldershare en ben er uitermate tevreden mee. Je hebt een limit van 10.000 bestanden per library en de bestanden worden niet opgeslagen op een server. d.w.z. dat je alleen kan syncen als de te syncen machines allemaal aanstaan.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu Foldershare geïnstalleerd en het werkt als een trein.

Bedankt!
Pagina: 1