Programma tegen inbranden LCD scherm

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 16:56
Ik heb hier een tweetal LCD schermen hangen, welke de hele dag beelden van de beveiligingscamera's laten zien.

Ik was eigenlijk op zoek naar een oplossing zodat deze schermen niet in gaan branden, want het grootste gedeelte van het scherm is wit of zwart (wat dan niet zo erg is), maar er zijn ook gedeelte's waar altijd hetzelfde op staat.

Ik zoek dus eigenlijk een soort programma welke om de zoveel tijd wat anders op het beeld laat zien, bijvoorbeeld een logo, of dat de schermen 's nachts op zwart gaan en 's morgens automatisch weer aan gaan.

Het is gewoon een Windows XP machine, welke ik beheer dmv VNC maar er zit geen toetsenbord of muis aan vast... Er zal vast iets zijn wat dit automatisch kan doen, maar na wat zoekwerk heb ik nog steeds niks gevonden wat ik eigenlijk zoek...

Misschien een soort programma wat op gezette tijden gewoon even de screensaver oid aan zet...

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Wat is er mis met de default screensaver??

Sign here against sigs

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Marlibica schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:04:
Wat is er mis met de default screensaver??
denk dat als de screensaver aanstaat het nut van een beveiligsmonitor weg is :-)

wat je zou kunnen doen is in een simpele scripttaal een scriptje bouwen die om de x tijd plaatje y fullscreen laat zien... altans, dat is de richting waarin ik zou zoeken

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 15:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

inbranden is toch een term uit het CRT tijdperk ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Fastex schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:07:
inbranden is toch een term uit het CRT tijdperk ?
TFT's c.q. LCD's kunnen niet inbranden. Je kunt wel een soort geestbeelden krijgen wanneer je zeer lang (langer dan 24 uur) hetzelfde plaatje erop laat staan, maar dat verdwijnt ook weer heel snel zodra er iets anders op het scherm verschijnt. Dus opzicht is het niet echt nodig.

[ Voor 42% gewijzigd door roodbwoy op 07-11-2008 15:11 ]

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:13
In taakbeheer de screensaver laten aangaan op een vaste tijd (zeg 20:00 ofzo) en instellen dat ie 'taak stoppen als deze X uren draait' en de X op 10 zetten. :P Dan is ie van 8 uur savonds tot 6 uur smorgens op screensaver.

Je kan gewoon verwijzen naar de .scr bestandjes want stiekem zijn dat gewoon executables.
Pagina: 1