Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• darobb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Goedemorgen,

Op dit moment ben ik (23 jaar, afgronde MBO4 opleiding (niet ict gerelateerd)) aan het rond kijken naar een baan in de ict. (niet dat ik gelijk morgen wil switchen van baan maar ben gewoon even vooruit aan het denken).

In mijn huidige functie ben ik webdesigner / php-programmeur.
Heel leuk en niks mis mee, alleen geloof ik niet dat ik van dit salaris (en de te verwachte stijgende lijn hiervan) bij mijn huidige baas over een tijdje een huisje kan kopen + boompje en beestje etc. je kent het wel.

Als ik vacatures zie van systeem-/netwerkbeheerders dan staat dat salaris mij al meer aan.
Ik kijk hier niet alleen naar vanwege het salaris maar ik vind het ook leuk om er mee bezig te zijn. In mijn huidige functie vervul ik ook de rol van "systeembeheerder". Dit houdt in: het oplossen van kleine problemen, installeren van hard- & software, aanmaken van mail, maken van backups, ondersteuning bij officepaketten etc.

Dit bedacht ik me al eerder dan vandaag en heb dit jaar het i-tracks start certificate behaald. Dit bevat: PCF, HNCF, ISYF en ITLF en daarna heb ik ook nog IMF behaald.
Nu las ik pas dat dit niet echt interessant is voor werkgevers... Maar dat ze bijvoorbeeld veel liever MCSA en MCSE zien.

De modules die ik heb afgerond waren erg theoretisch. Bevatten de opleidingen voor MCSA en MCSE ook alleen maar theorie of komt er ook nog wat praktijk bij kijken?

Ik heb al ervaring op een helpdeskfunctie voor een softwarepakket vanuit een eerdere baan.
Heeft iemand advies over wat ik het beste kan doen om mijn kansen op een baan in de ict te vergroten?

Alvast bedankt!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:26

racoon

mooowwww

Wat je het beste kan doen, is mcsa/mcse halen, daarna bij een detacheerder aan de slag te gaan.

MCSA/MCSE zijn een aantal vragen en bij sommige onderdelen ook nog een aantal opdrachten die je moet uitvoeren, zoals rechten op ene map zetten, account aanameken, vpn verbindg instellen enz.

Met een beetje ervaring en goede doorzettingsvermogen is dit met zelfstudie goed te doen.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

racoon schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:16:
Wat je het beste kan doen, is mcsa/mcse halen, daarna bij een detacheerder aan de slag te gaan.
Diverse detacherings bureau's laten je een test doen om je niveau te bepalen, waarna ze je een mcsa / mcse "cadeau" doen.

Wellicht eens zoeken op detacherings bureau's.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• racoon

racoon

mooowwww

Four schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:19:
[...]

Diverse detacherings bureau's laten je een test doen om je niveau te bepalen, waarna ze je een mcsa / mcse "cadeau" doen.

Wellicht eens zoeken op detacherings bureau's.
Ik werk voor een detacheerder , geen test gedaan.

Na aanleiding van mijn cv op de helpdesk begonnen, mijn itil gehaald en nu bezig met mijn MCSA.

Verwijderd

darobb schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:11:

Als ik vacatures zie van systeem-/netwerkbeheerders dan staat dat salaris mij al meer aan.
Ik kijk hier niet alleen naar vanwege het salaris maar ik vind het ook leuk om er mee bezig te zijn. In mijn huidige functie vervul ik ook de rol van "systeembeheerder". Dit houdt in: het oplossen van kleine problemen, installeren van hard- & software, aanmaken van mail, maken van backups, ondersteuning bij officepaketten etc.
Is het mogelijk om bij je huidige werkgever MCSA en MCSE te halen? Maakt het waarschijnlijk makkelijker om daarna als systeembeheerder aan de slag te gaan. Daarnaast kan je het altijd bij een detacheerder proberen. Zijn er voldoende die systeembeheer in hun dienstenpakket hebben.

• darobb
Bedankt voor jullie reacties.

Het is weer bijna december dus ik zou het er eens over kunnen gaan hebben om MCSA en MCSE te halen.
Met welke module / certificaat (weet niet hoe je het noemt) kan ik het beste starten als ik er mee begin?

Ben nu ondertussen bezig in een oud boek (voor het idee): MCSE Windows NT Server 4 voor dummies (70-068 als ik me niet vergis) en kom er best aardig door heen. Ik weet niet of het veel is veranderd, de hoofdlijnen zullen lijkt mij nog wel op elkaar lijken met nu.
racoon schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:25:
[...]

Ik werk voor een detacheerder , geen test gedaan.

Na aanleiding van mijn cv op de helpdesk begonnen, mijn itil gehaald en nu bezig met mijn MCSA.
Waar en hoe ben jij nu bezig met MCSA?

• racoon

racoon

mooowwww

darobb schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 12:36:
Bedankt voor jullie reacties.

Het is weer bijna december dus ik zou het er eens over kunnen gaan hebben om MCSA en MCSE te halen.
Met welke module / certificaat (weet niet hoe je het noemt) kan ik het beste starten als ik er mee begin?

Ben nu ondertussen bezig in een oud boek (voor het idee): MCSE Windows NT Server 4 voor dummies (70-068 als ik me niet vergis) en kom er best aardig door heen. Ik weet niet of het veel is veranderd, de hoofdlijnen zullen lijkt mij nog wel op elkaar lijken met nu.

[...]

Waar en hoe ben jij nu bezig met MCSA?
ik heb les gehad in 70-290 daarna examen gedaan, toen 70-620(vista) gedaan met zelfstudie en ga zsm 70-291 en 70-284 doen met een opleiding.

bij ons kunnen we ook klasiklaal het mcsa traject volgen, dus eerst deel 1 dan examen doen en meteen deel2 erachteraan.

De 70-290 heb ik in 5 dagen gedaan bij IMD te Leleystad.

[ Voor 3% gewijzigd door racoon op 07-11-2008 12:41 ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39

-ET-

Phone Home

darobb schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 12:36:
Dit is niet al te handig. Er is namelijk een heel groot verschil tussen NT4 en Windows2000/windows2003.
Onder andere het gebruik van Active Directory wat in windows2000/2003 je basis is, bestaat niet in NT4. Ook een hele hoop functies zitten op andere plekken.

• racoon

racoon

mooowwww

Ik weet niet waar ts woont, maar ik heb nog een set van 4 microsoft server 2003 boeken liggen.
Kan je altijd kijken of je het leuk vind en er mee verder wil gaan.

[ Voor 26% gewijzigd door racoon op 07-11-2008 13:25 ]

• darobb
racoon schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:25:
Ik weet niet waar ts woont, maar ik heb nog een set van 4 microsoft server 2003 boeken liggen.
Kan je altijd kijken of je het leuk vind en er mee verder wil gaan.
Bedankt voor het aanbod. Ik heb je een mail gestuurd.

Weet iemand een overzicht van de certificaten die je moet halen? Voor MSCA en MCSE?
Bij de LOI heb ik hier wel iets gevonden maar iets zegt me dat dat verouderd is...

• racoon

racoon

mooowwww

darobb schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:47:
[...]

Bedankt voor het aanbod. Ik heb je een mail gestuurd.

Weet iemand een overzicht van de certificaten die je moet halen? Voor MSCA en MCSE?
Bij de LOI heb ik hier wel iets gevonden maar iets zegt me dat dat verouderd is...
Als je topic: [Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 7 doorleest weet je wat je voor welk deel moet halen en hoe zwaar iets is door post van andere members.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39

-ET-

Phone Home

hier heb je een overzicht van de examens er vereist zijn voor MCSE 2003

http://www.microsoft.com/.../windows2003/default.mspx

• darobb
Bedankt voro het overzicht!

Als ik het goed begrijp ben je als je MCSA hebt ook al een eind op weg voor MCSE.

Iemand een idee wat een mooi certificaat is om mee te beginnen?

• racoon

racoon

mooowwww

darobb schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:21:
Bedankt voro het overzicht!

Als ik het goed begrijp ben je als je MCSA hebt ook al een eind op weg voor MCSE.

Iemand een idee wat een mooi certificaat is om mee te beginnen?
Ja je kan met 70-270 of 70-620 beginnen en dan 70-290 en 70-291 gaan doen, daarna nog een naar eigen keuze en je hebt mcsa dan nog een stuk of 2 en je bent mcse.

• darobb
racoon schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:29:
[...]

Ja je kan met 70-270 of 70-620 beginnen en dan 70-290 en 70-291 gaan doen, daarna nog een naar eigen keuze en je hebt mcsa dan nog een stuk of 2 en je bent mcse.
Thanx!
Zal eens gaan bekijken wat deze certificaten inhouden.

Iemand ook enig idee of de I-tracks modules die ik heb gehaald van belang zijn? (PCF, HNCF, ISYF, ITLF en IMF)

• racoon

racoon

mooowwww

itil foundations is in de detachering zeker belangrijk.

IK moest deze eerst halen en toen mocht ik mijn mcsa doen.

mocht je nog vragen hebben je weet me te vinden.

• darobb
racoon schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:38:
itil foundations is in de detachering zeker belangrijk.

IK moest deze eerst halen en toen mocht ik mijn mcsa doen.

mocht je nog vragen hebben je weet me te vinden.
Nou dat is in ieder geval gunstig!

Heb jij veel moeite gehad met mcsa?
Is het goed te doen voor iemand die nog weinig kennis heeft in de ict?

• racoon

racoon

mooowwww

darobb schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:45:
[...]

Nou dat is in ieder geval gunstig!

Heb jij veel moeite gehad met mcsa?
Is het goed te doen voor iemand die nog weinig kennis heeft in de ict?
Veel moeite nee, heb de eerste 2 certificaten in een keer gehaald.

Of het moeilijk is voor iemand met weinig kennis is afhankelijk van volgende factoren.

Kan je goed leren en vind je het interessant om je in te verdiepen?
en wat is je vooropleiding.

[ Voor 3% gewijzigd door racoon op 07-11-2008 16:12 ]

• darobb
Weet iemand hoelang een examen duurt en hoeveel vragen je krijgt?
Pagina: 1