Hallo allemaal,
Zit al een aantal maanden met een probleem, ik heb de volgende laptop gekocht:
Acer Aspire 7720G-602G32MN
Intel Core 2 Duo-processor (2,2 GHz)
Krachtige multimediamachine
Fraai Gemstone-design
Window Vista Home Premium voor business & pleasure
Nvidia GeForce 8400M GS-graphics
2 GB DDR2-geheugen
Royaal 17" WXGA+-scherm (1440 x 900 pixels)
CrystalBrite voor kraakhelder beeld en levende kleuren
Brandt tot 8,5 GB met de DVD±RW Super Multi-drive
VGA-webcam voor beeldbellen
WLAN 802.11b/g/draft-n, Bluetooth 2.0 + EDR
Vervolgens heb ik daar windows XP home opgezet en ja dat werkt, want ik heb tig andere laptop's ook omgezet met geen centje pijn,..
Nou werkt deze perfect, maar erg vaak is het zo dat het geluid begint te "stotteren". Dan opeens is het weer normaal en daarna met bijvoorbeeld het afsluiten van de computer begint het weer. Ook soms met het afspelen van muziek heeft hij er ook last van (zowel in WMP als in Winamp of een andere mp3 speler).
Het klinkt net alsof de laptop niet genoeg geheugen heb om dit te verwerken.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
Windows opnieuw installeren
Drivers voor geluidskaart opnieuw installeren (zowel oudere als de nieuwste)
Service Pack 3 installeren (helpt eventjes maar na een aantal dagen begint het weer)
Hele kleine MP3 spelers gedownload, maar helaas nog steeds hetzelfde
Bestaat het dat een geluidskaart alleen voor een bepaalde Windows versie geschikt is ?
Dat is toch ondenkbaar, dan zou je speciaal een specifieke Windows versie moeten hebben wil je bijvoorbeeld tv op je computer kunnen kijken.
Het enige wat ik nog wil proberen is de laptop weer terug zetten op windows Vista, maar dan heb ik een probleem want al mijn andere computers/notebooks/printers/scanners kunnen niet samen werken met Vista. Dit was ook de reden dat ik hem omgebouwd heb.
Hebben jullie enig idee waar het aan zou kunnen liggen ?
Ik heb alles netjes geïnstalleerd, van chipset drivers tot de touchpad drivers.
Alvast bedankt
Zit al een aantal maanden met een probleem, ik heb de volgende laptop gekocht:
Acer Aspire 7720G-602G32MN
Intel Core 2 Duo-processor (2,2 GHz)
Krachtige multimediamachine
Fraai Gemstone-design
Window Vista Home Premium voor business & pleasure
Nvidia GeForce 8400M GS-graphics
2 GB DDR2-geheugen
Royaal 17" WXGA+-scherm (1440 x 900 pixels)
CrystalBrite voor kraakhelder beeld en levende kleuren
Brandt tot 8,5 GB met de DVD±RW Super Multi-drive
VGA-webcam voor beeldbellen
WLAN 802.11b/g/draft-n, Bluetooth 2.0 + EDR
Vervolgens heb ik daar windows XP home opgezet en ja dat werkt, want ik heb tig andere laptop's ook omgezet met geen centje pijn,..
Nou werkt deze perfect, maar erg vaak is het zo dat het geluid begint te "stotteren". Dan opeens is het weer normaal en daarna met bijvoorbeeld het afsluiten van de computer begint het weer. Ook soms met het afspelen van muziek heeft hij er ook last van (zowel in WMP als in Winamp of een andere mp3 speler).
Het klinkt net alsof de laptop niet genoeg geheugen heb om dit te verwerken.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
Windows opnieuw installeren
Drivers voor geluidskaart opnieuw installeren (zowel oudere als de nieuwste)
Service Pack 3 installeren (helpt eventjes maar na een aantal dagen begint het weer)
Hele kleine MP3 spelers gedownload, maar helaas nog steeds hetzelfde
Bestaat het dat een geluidskaart alleen voor een bepaalde Windows versie geschikt is ?
Dat is toch ondenkbaar, dan zou je speciaal een specifieke Windows versie moeten hebben wil je bijvoorbeeld tv op je computer kunnen kijken.
Het enige wat ik nog wil proberen is de laptop weer terug zetten op windows Vista, maar dan heb ik een probleem want al mijn andere computers/notebooks/printers/scanners kunnen niet samen werken met Vista. Dit was ook de reden dat ik hem omgebouwd heb.
Hebben jullie enig idee waar het aan zou kunnen liggen ?
Ik heb alles netjes geïnstalleerd, van chipset drivers tot de touchpad drivers.
Alvast bedankt