• pascalweb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-05-2025
Hallo allemaal,

Ik zit met een klein probleempje.

Ik heb Microsoft Exchange Server 2003 draaien hier op Windows 2003 Server NL Enterprise.

Mails ontvangen lukt super alleen als ik een e-mail ga versturen naar bijvoorbeeld mijn school mail, dan komt dat mailtje gewoon niet aan?

Ik heb alle poorten open staan die Exchange gebruikt.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Groetjes Pascal

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-02 21:18

tim427

Turbulence!

Heb je als Smarthost gewoon je smtp server van je provider ingevuld?

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
smtp connector geinstalleerd?

[ Voor 52% gewijzigd door pennenlikker op 07-11-2008 10:04 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• pascalweb
SMTP werkt verder en ik heb bij me resellerhosting pakket(direct admin) de dns mail. etc. door gelinkt naar mijn server

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Dat doorlinken van je domein is voor je inkomende mail.

Kun je wel telnet'uh naar die server van je provider?

En al contact met je provider gehad over authenticatie die misschien moet plaats vinden?

En ga bij onderstaande link eens naar stap 3

http://www.christensen-so.../config_exchange_2003.htm

[ Voor 30% gewijzigd door pennenlikker op 07-11-2008 13:13 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• pascalweb
pennenlikker schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:11:
Dat doorlinken van je domein is voor je inkomende mail.

Kun je wel telnet'uh naar die server van je provider?

En al contact met je provider gehad over authenticatie die misschien moet plaats vinden?

En ga bij onderstaande link eens naar stap 3

http://www.christensen-so.../config_exchange_2003.htm
Met welke provider moet ik dan contact opnemen van me ISP of van me webhosting?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:04
pascalweb schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:21:
[...]

Met welke provider moet ik dan contact opnemen van me ISP of van me webhosting?
ISP.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Verlaten je berichten wel je exchange server of blijven ze misschien hangen in de queu. Veel providers (oa Orange Online) blokkeren namelijk de smtp poort 25. Kijk eens in je message tracking center wat er met de betreffende berichten gebeurd.

• pascalweb
SierdW schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:37:
Verlaten je berichten wel je exchange server of blijven ze misschien hangen in de queu. Veel providers (oa Orange Online) blokkeren namelijk de smtp poort 25. Kijk eens in je message tracking center wat er met de betreffende berichten gebeurd.
Er blijven helemaal geen mails in de message tracking center staan, als ik mail met OWA probeer te versturen lijkt het als of het goed gaat alleen de mail komt nooit aan?

Wel krijg ik af en toe naar een paar uur een fout melding dat mail adres niet bestaat terwijl dit wel het geval is.

• RolandZ
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05-2019
Wat gaat er precies fout? Je kan geen mail versturen is lekker vaag. Blijven ze in Exchange in je queue staan, krijg je een NDR?

In Exchange moet je een smarthost configureren voor je uitgaande mail naar de smtp server van je provider (=ISP, degene die internet levert). Daar is vaak geen authenticatie voor nodig. Zie ook http://msexchange.org/tut...uring-SMTP-Connector.html

Fabricati Diem, PVNC

• RolandZ
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05-2019
pascalweb schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:44:
[...]

Er blijven helemaal geen mails in de message tracking center staan
Daarom moet je ook in je queues kijken. Daarnaast moet Message Tracking ook aangezet worden, dus als je daar niets ziet moet je een vinkje zetten op het eerste tabblad van de eigenschappen van je server in ESM.
, als ik mail met OWA probeer te versturen lijkt het als of het goed gaat alleen de mail komt nooit aan?

Wel krijg ik af en toe naar een paar uur een fout melding dat mail adres niet bestaat terwijl dit wel het geval is.
Post de NDR dan eens. En heb je wel een recipient policy aangemaakt zodat iedere gebruiker een juist emailadres krijgt? Mail van ikke@thuis.local worden echt niet geaccepteerd.

Fabricati Diem, PVNC

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
pascalweb schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:44:
[...]

Er blijven helemaal geen mails in de message tracking center staan, als ik mail met OWA probeer te versturen lijkt het als of het goed gaat alleen de mail komt nooit aan?

In het tracking center kan je precies zien wat er gebeurd met een bericht, zie afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.weidema.eu/images/sysman.jpg

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:33

FreakNL

Well do ya punk?

tim427 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 08:04:
Heb je als Smarthost gewoon je smtp server van je provider ingevuld?
Het correcte antwoord wordt je op een prestenteerblaadje gegeven in de 1e reply. 99% zeker dat dit de oplossing is....

How to Configure Exchange Server 2003 to Use a Smart Host IP Address

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 09-11-2008 01:44 ]

Pagina: 1