Samsung Syncmaster 2493HM instellingen - werken deels

Pagina: 1
Acties:

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:38
Ik heb net de Samsung Syncmaster 2493HM gekocht. Een mooi ding.

Ten eerste vind ik alles te fel staan. Ik kan de Brightness gewoon aanpassen via het menu.
Als ik op contrast ga staan staat er not available, ook bij color Tone, color Control, color Effects, Coarse, Fine, Sharpness, H en V position staat not available hoe kan dit?

Ik probeer nu echter ook de kleuren beter in te stellen omdat rood en groen er echt uit knallen. De bijgeleverde software werkt echter voor geen meter!

- Natural Colar Pro kan ik installeren, maar na installatie en dubbelklik op het icoontje, levert niets op (even laadtijd, maar verder niets).

- MagicTune en MagicRotation. Ik word doorgestuurd naar de site: http://www.samsung.com/Pr...une/magicrotation_05s.htm
Wanneer ik mijn versie probeer te downloaden, opent ie een venster en zie ik: Kan de webpagina niet vinden.

Videokaart: Sapphire X1900XTX 512mb + Vista 64-Bit

Dus even op een rijtje:

1. Bij meerdere instellingen in menu staat not available.
2. Natural Color reageert niet na installatie.
3. MagicTune en MagicRotation is voor mij niet te installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Monda op 07-11-2008 02:40 ]

PSN: Mondaatje

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Staat hier geen oplossing?

Ergens staat er nl. dat bepaalde dingen niet kunnen bij bepaalde modi. Ik zou eerst het manual eens grondig doorlezen.

ARME AOW’er

• Monda
Guardian Angel schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 04:02:
Staat hier geen oplossing?

Ergens staat er nl. dat bepaalde dingen niet kunnen bij bepaalde modi. Ik zou eerst het manual eens grondig doorlezen.
Ok Probleem 1 is opgelost! Had magic brightness aan. Dan zijn die opties niet toegankelijk.
Om 1 of andere stomme reden (misschien spybot ofzo) kan ik hier: http://www.samsung.com/Pr...une/magicrotation_05s.htm
niets downloaden, heb nu via een vriend gekregen.
Toch nog een probleem met MagicTune.
Als ik die geinstalleerd heb, blijft MagicTune.exe constant 50%van mn cpu gebruiken. Verder is net als Naturalcolor het programma niet te openen (dubbelklik levert niets op). Na een aantal processen van MagicTune te sluiten, wordt ie nu wel geopend, maar blijft hangen op Detecting Display. Verder dan dat gaat ie niet...

[ Voor 16% gewijzigd door Monda op 07-11-2008 14:15 ]

• Monda
Weer een nieuw probleem!

Sinds ik MagicTune had geinstalleer kon ik geen gebruik meer maken van het menu van mn monitor. Wanneer ik op Menu druk, zie ik staan: MagicTune
Nu na deinstallatie van dat verschrikkelijk slecht werkende programma, blijft ik deze melding houden. Ik kan nu dus niet meer gebruik maken van mn menu!
Waarschijnlijk is er iets blijven hangen van MagicTune. Iemand enig idee hoe ik mijn menu kan terug krijgen?

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

huh?

Het programma magic tune communiceert met je monitor?

Is dat iets nieuws?

• Monda
nowell schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:33:
huh?

Het programma magic tune communiceert met je monitor?

Is dat iets nieuws?
Blijkbaar wel, want menu is nu niet meer te gebruiken. Ik krijg alleen MagicTune te zien.... heb in register al gekeken en verwijdert, maar niets mag baten.

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

heb je toevallig nog de beschikking over een andere pc waar je deze monitor aan kan hangen?

• Monda
nowell schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:42:
heb je toevallig nog de beschikking over een andere pc waar je deze monitor aan kan hangen?
Ik heb mn menu weer terug. Na dingen zelf uit het register verwijdert te hebben en reboot, nu toch gelukt. Wel heel vaag programma dat MagicTune, werkt voor geen meter! Mischien doordat ik Vista 64 heb, maar daar heb ik juist een geschikte versie voor gedownload.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Monda schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 02:35:
Als ik op contrast ga staan staat er not available, ook bij color Tone, color Control, color Effects, Coarse, Fine, Sharpness, H en V position staat not available hoe kan dit?
Via DVI aangesloten toevallig? Dit soort dingen kun je vaak alleen instellen als de monitor via een analoge connector is aangesloten.

• Monda
Terw_Dan schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:48:
[...]

Via DVI aangesloten toevallig? Dit soort dingen kun je vaak alleen instellen als de monitor via een analoge connector is aangesloten.
Ja klopt! Oke dan weet ik genoeg! Zoek nu alleen nog een goed kalibreer programma.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een topictitel op GoT hoort informatief te zijn, dat is "Nieuw TFT scherm" niet bepaald.

Titelfix: "Samsung Syncmaster 2493HM - instellingen werken deels"

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1