Sinds een tijdje heb ik het probleem dat mijn laser printer naast elke tekst of plaatje helemaal aan de rechter kant van de pagina een dikke lijn/blokjes print. Eerst dacht ik dat het aan de toner lag die bijna leeg was maar naar vervanging nog steeds het zelfde probleem. Hieronder een plaatje om een beetje duidelijker te illustreren wat het probleem is. Voor de duidelijkheid, de "blokjes" staan alleen op plaatsen waar tekst of een plaatje staat. Als ik een pagina met alleen bovenaan een plaatje zou uitprinten dan staat alleen aan de bovenkant naast dat plaatje een streep, onderaan niet.
De drum is waarschijnlijk beschadigt.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Is daar dan nog iets aan te doen ? Of kan je daar een nieuwe voor kopen ?
Een nieuwe kopen is de enigste oplossing. Maar die krengen zijn volgens mij het duurste onderdeel van de printer.clonedonkey schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 12:07:
Is daar dan nog iets aan te doen ? Of kan je daar een nieuwe voor kopen ?
Gezocht!
Router
Heb effe zitten googlen en begreep daaruit dat bij de 1020 de drum altijd in de toner zit ? Zou dit kunnen of zit ik er nu helemaal naast ? Want als dat zo is zou het dat eigenlijk niet kunnen zijn aangezien ik het nu al bij twee toners heb ?!
De drum is een groene rol. Kijk daar eens of ie vuil is (niet met je vingers aankomen).
Verder moet je even kijken of het tonerresidubakje vol is.
Gezocht!
Router
Groene rol ken ik en zal ik morgen even controleren. Maar wat is het tonerresidubakje ? Waar kan ik dit vinden of hoe ziet het eruit ? Heb er echt nog nooit van gehoord namelijkThe Dolf schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:19:
De drum is een groene rol. Kijk daar eens of ie vuil is (niet met je vingers aankomen).
Ik heb net even de specificaties van je printer bekeken maar kan geen tonerresidubakje vinden. Meestal zit deze naast de toner. Ik raad je aan om je printer volledig schoon te maken zoals beschreven in onderstaand document.clonedonkey schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 02:38:
[...]
Groene rol ken ik en zal ik morgen even controleren. Maar wat is het tonerresidubakje ? Waar kan ik dit vinden of hoe ziet het eruit ? Heb er echt nog nooit van gehoord namelijk
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00264334.pdf
@Fire69
De fuser brandt de toner op het papier en heeft dus niks te maken met het fixeren. Als de fuser kapot is kan je de toner met je vinger van het papier vegen wat hier niet het geval is.
Gezocht!
Router
Fixeren is toner branden/walsen op papier! Waarschijnlijk zit er een kras op de drum en/of de cleaning blade lekt. Dit is alleen op te lossen door een nieuwe cartridge. Het toner residu gaat terug naar de drum cartridge, want daar zit een lege ruimte in waar het toner residu wordt opgeslagen.The Dolf schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 03:58:
[...]
@Fire69
De fuser brandt de toner op het papier en heeft dus niks te maken met het fixeren. Als de fuser kapot is kan je de toner met je vinger van het papier vegen wat hier niet het geval is.
[ Voor 3% gewijzigd door Orac op 08-11-2008 12:07 ]
Volgens mij had ik gereply'd, maar zie mijn post niet meer.
Defecte
-corona wire: zorgt ervoor dat de drum geladen wordt om toner aan te trekken. Bij defect zal dit niet meer gebeuren.
-drum: dan zie de fouten zich op vaste afstand herhalen op 't papier. Dit is onafhankelijk van wat is geprint.
-tonercantridge: dit zorgt voor verticale doorlopende strepen
-fuser: poeder wordt niet vastgesmolten en is van papier te vegen
-laser unit: zorgt ervoor dat de drum wordt ontladen waar geen toner moet komen. Bij volledig defect zal de drum overal toner aantrekken.
Jouw fout is doordat het deel van de drum waar je ook iets wilt afdrukken niet wordt ontladen door de laser. Door hardwarematige fouten zal je zich repeterende of fouten over 't hele papier verwachten.
Het lijkt bijna softwarematig!
Zie voor info: Wikipedia: Laser printer
Als je een toner hebt met de drum er in vast (kan 't even niet terugvinden), en hebt het al met een andere cartridge geprobeerd, dan is een toner of drum-defect uitgesloten.
De printer kost trouwens 60 euro (aldus de HP site). Dus niet teveel gaan investeren voor een nieuwe.
Defecte
-corona wire: zorgt ervoor dat de drum geladen wordt om toner aan te trekken. Bij defect zal dit niet meer gebeuren.
-drum: dan zie de fouten zich op vaste afstand herhalen op 't papier. Dit is onafhankelijk van wat is geprint.
-tonercantridge: dit zorgt voor verticale doorlopende strepen
-fuser: poeder wordt niet vastgesmolten en is van papier te vegen
-laser unit: zorgt ervoor dat de drum wordt ontladen waar geen toner moet komen. Bij volledig defect zal de drum overal toner aantrekken.
Jouw fout is doordat het deel van de drum waar je ook iets wilt afdrukken niet wordt ontladen door de laser. Door hardwarematige fouten zal je zich repeterende of fouten over 't hele papier verwachten.
Het lijkt bijna softwarematig!
Zie voor info: Wikipedia: Laser printer
Als je een toner hebt met de drum er in vast (kan 't even niet terugvinden), en hebt het al met een andere cartridge geprobeerd, dan is een toner of drum-defect uitgesloten.
De printer kost trouwens 60 euro (aldus de HP site). Dus niet teveel gaan investeren voor een nieuwe.
Elke HP heeft de drum en toner ineen. In dit geval is het een gevalletje te duur om te repareren want zo'n printer kost geen drol.kjiratsiekoedel schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:12:
Moah, ik heb mijn brother printer voor erg weinig geld weer goed werkend gekregen. Moest 'm wel helemaal openmaken en de laser unit fixen..
Nieuwe drum ook nodig, maar was 2e hands (maar wel nieuw) 30 euro. Een extra toner had ik ook voor 30 euro (al ligt die nu nog als reserve op de planl. Dus voor 30 euro werkend.
Nieuwe drum ook nodig, maar was 2e hands (maar wel nieuw) 30 euro. Een extra toner had ik ook voor 30 euro (al ligt die nu nog als reserve op de planl. Dus voor 30 euro werkend.
Wellicht beetje late reactie, maar dan voor de naslag 
De laserjet 1020 van mn vader had hier ook last van, maar enkel in bepaalde programma's.
Op een gegeven moment werd het tijd van een herinstallatie van Windows, en toen kwam het niet meer voor. Dus ik vermoed dat het een driverissue is in plaats van een hardwarematig defect.
De laserjet 1020 van mn vader had hier ook last van, maar enkel in bepaalde programma's.
Op een gegeven moment werd het tijd van een herinstallatie van Windows, en toen kwam het niet meer voor. Dus ik vermoed dat het een driverissue is in plaats van een hardwarematig defect.
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Pagina: 1