Toon posts:

horizontale lijn bij bewegend beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb last van een horizontale lijn die op ongeveer 1/3 van de bovenkant van mijn monitor zit. Bij stilstaand beeld is er niks aan de hand, maar zodra je horizontale of verticale beweging hebt (videos/games/scrollen/w.e) zie je over de gehele breedte een 'lijn'. Alsof het beeld erboven en onder niet even snel ververst wordt. Het bovenste deel lijkt achter te lopen op 't onderste. Tot wel een pixel of 15. 't niet te zien op screenshots.

Ik heb een LG L245WP en een 8800GT kaart. Maar ik denk niet dat t aan de hardware ligt. Met mijn vorige monitor en pc had ik hier ook last van. nvidia drivers zijn up to date.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Het is nogal storend...

Verwijderd

Je moet Vsync in het spel aanzetten, dan is die "lijn" weg.

(vertical synchronization)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2008 01:00 ]

Verwijderd

Inderdaad 100% zeker dat het dat is. vertical sync
Synchroniseert de vernieuwing van het scherm met de hertekening van het beeld.

dus op 60Hz ben je beperkt tot 60fps
maar het effect is wel veel veel mooier en rustgevender voor de ogen!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.
Met nvidia software vsync nu geforceerd aan. maar heb nogsteeds die lijn met videos en scrollen in de browser, verslepen venster etc. Valt daar iets aan te doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2008 01:29 ]

Verwijderd

Ik heb het ook met vensters in windows. Geen idee of daar een oplossing voor is. Het wordt helemaal erg als je je monitor 90 graden kantelt en hem in portrait modus gebruikt.

Verwijderd

In vista, met AERO enabled
dan heb je er geen last meer van. Hier toch niet

ik denk dat het is omdat je desktop omgeving dan volledig hardware accellerated wordt en vsync standaard aanstaat in vista Aero...

dan ook meteen bij video

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2008 01:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aero stond al aan. nog andere ideeën?

edit

nog allerlei instellingen doorlopen, niks veranderd, maar nu lijkt t weg te zijn :*) hoe dan ook.

bedankt iig.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2008 02:22 ]

Pagina: 1