jp schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 00:14:
Het is - voor zover ik weet - niet toegestaan om de service compleet te stoppen bij een onenigheid over een factuur, maar een advocaat kan je dat waarschijnlijk tijdens een orienterend gesprek wel melden.
Waarom niet? Als een klant vanwege onenigheid niet betaalt, dan wordt er gewoon niet betaald terwijl er wel gebruik gemaakt wordt van de service. ( is contactbreak aan de klant zijn kant )
Heeft de klant een onenigheid en wenst hij toch gebruik te blijven maken van de service dan lijkt me dat de klant eerst betaalt en dat er dan pas over de onenigheid gesproken wordt.
Heeft de klant wel betaald en geeft hij aan het toch oneens te zijn met het betaalde bedrag dan is er op dat moment geen reden om de service stop te zetten ( er is namelijk al betaald voor die service volgens jouw voorwaarden, elke stopzetting is contractbreuk van jouw kant )
Ik weet dat - bij het bedrijf waar ik werk - we medewerking verlenen als klanten weggaan, door voor hen de data weer beschikbaar te stellen. We brengen hiervoor wel uren in rekening.
Tsja, lijkt me dat je wel medewerking moet verlenen, alle data is eigendom van de klant lijkt me, het is alleen ondergebracht op jullie servers. Niet jullie eigendom...
Geen mogelijkheid bieden om de data op te halen lijkt me redelijk overeenkomen met diefstal mits er gewoon betaald wordt. ( als er niet meer betaald wordt hoef je volgens mij geen storage meer te bieden dus kun je het zomaar leeggooien maarja, neem aan dat daar geen sprake van is )
Als je overigens zonder downtime over wilt stappen naar een andere partij, zal dit ook bijzonder prijzig zijn, aangezien dan alle werkzaamheden tussen vrijdag 1700u en maandag 0830u plaats moeten vinden.
Gok zomaar even dat het zonder downtime niet al te letterlijk genomen moet worden. Avond / weekendtarieven zijn over het algemeen te duur als het prijskaartje gezien wordt. Dan is er over het algemeen wel een mogelijkheid te verzinnen om iedereen een dagje administratief werk binnen te laten doen...