Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jeroen.Abeelen
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-07 17:15
Geachte mede-Tweakers,

Ik ben bezig om bij iemand thuis een Tele2 Kabelmodem draadloos te krijgen door middel van een Linksys WRT54G2 router, ik kan met beide laptops al wel verbinding maken met de wireless router alleen de router zelf zend nog geen internet uit.

Wat moet ik in de router instellen (bij @home bijvoorbeeld de hostname "cpXXXXXX-a") om de router ook het internet uit te laten zenden?

Alle tips zijn welkom om dit netwerk werkend te krijgen.

U kunt ook vragen voor nadere informatie over dit netwerk.

Hoogachtend,

Jeroen van Abeelen

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Wat bedoel je met "Tele2 Kabelmodem"?
Je moet toch vermelden welk merk en model het hier betreft.
Zoals jij het schrijft, lijkt het wel of Tele2 ook modems heeft voor de kabel.
En dat kan dus niet. Tele2 is uitsluitend ADSL.

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 07:58
Meer informatie zou inderdaad makkelijker zijn.

Als het goed is dan staat je modem al op DHCP, dus hoef je de router ook daarop in te stellen. Inloggegevens van je provider hoef je dus nergens in te vullen bij je routerinstellingen.

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
flo_ schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:30:
Meer informatie zou inderdaad makkelijker zijn.

Als het goed is dan staat je modem al op DHCP, dus hoef je de router ook daarop in te stellen. Inloggegevens van je provider hoef je dus nergens in te vullen bij je routerinstellingen.
Dhcp moet op de router toch uit anders krijgt hij geen ip adres van het modem?

• SpicyVokda
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 16:26
rijsbol schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:47:
[...]

Dhcp moet op de router toch uit anders krijgt hij geen ip adres van het modem?
ja idd. tele2 modem heeft al een dhcp server. Dus als je een router op de lan hangt, moet je de dhcp server van je router uitschakelen. (nu is je router eigenlijk meer aan switch)

edit: ik denk dat de op, in de war is. Want tele2 heeft alleen internet over adsl. Dus...deze discussie zou het best in de tele2 topic verder kunnen gaan....toch?

[ Voor 17% gewijzigd door SpicyVokda op 07-11-2008 12:33 . Reden: spelling + extra info ]

Pagina: 1