• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11-2025
ik heb me kapot geschrokken toen een enorme vonk met behoorlijke klap ( net als vuurwerk ) uit de achterkant van mijn beeldscherm kwam wanneer ik stroomkabel wou uittrekken.

Mijn beeldscherm is Samsung Syncmaster 226BW. met 3 jaar garantie ( inmiddels 11 maanden voorbij.)
hij komt van Afuture af.

ik zat gewoon te gamen en ik wou beeldscherm stukje draaien, wanneer ik mijn beeldscherm greep en begon stukje te draaien, hoorde ik prikkelende vonkjes achter beeldscherm komen, dus ik draai het beeldscherm naar me toe om stroomkabel af te halen,vervolgens pak ik het stroom kabel en trek het uit het beeldscherm, maar op dat moment komt een behoorlijke vonk uit de ingang van de stroom. het stonk ook erg.

Aardschakelaar was gelijk uitgesprongen.

Ik durf eigenlijk monitor niet meer aanzetten... Is het verstandig om opnieuw te proberen aan te sluiten?
want ik weet nou niet zeker of die doorgebrand is of niet...waarschijnlijk wel. maar ik wil die enorme klap niet meer mee maken.

Gelukkig is er niks mis met mijn computer.

Nou werk ik op mijn oude CRT monitor.

Kunne jullie mij adviseren svp.

FOTOS

[ Voor 7% gewijzigd door kardox op 07-11-2008 00:42 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Meer kapot zal hij niet worden. Stekker erin en niet schrikken. Eventueel via een verlengsnoer en bij de meterkast gaan staan?

ARME AOW’er

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Optie 1: met ballen: sluit aan, (op geaard stopcontact ) .
Optie 2: grof vuil. recyclen
OPtie 3: je schroeft hem open en plaatst fotos, echter als je niet durft te solderen zal dit niet veel zin hebben

alle ander opties zijn variaties op 1 ,2, 3.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Samsung heeft toch standaard aan huis omruilgarantie? Gewoon even Samsung bellen en dit voorleggen.

PSN: Shiver23

• kardox
leuk_he schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:42:
Optie 1: met ballen: sluit aan, (op geaard stopcontact ) .
Optie 2: grof vuil. recyclen
OPtie 3: je schroeft hem open en plaatst fotos, echter als je niet durft te solderen zal dit niet veel zin hebben

alle ander opties zijn variaties op 1 ,2, 3.
Het is toch nooit verstandig dat je een monitor gaat openschroeven!!! in verband met garantie en veiligheid.

grofvuil is het sowiso niet want mijn bureau is nooit vies.

Verwijderd

hahahahaaa lache dit :P

Maaru, ff samsoeg belle!

• kardox
Vanochtend toch geprobeerd om opnieuw aantezetten, maar dan met andere stroomkabel via verlengsnoer, en jahoor stroomkabel is kapot tot mijn stome verbazing!!! 8)7 |:(

ik wist niet dat die dingen ook kapot gaan maarjah, nou doet ie het wel weer. na dat enorme klap was ik zeker van mening dat de monitor nooit meer gaat werken, maar gelukkig is alles goed gekomen. :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

kardox schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:50:
[...]

Het is toch nooit verstandig dat je een monitor gaat openschroeven!!! in verband met garantie en veiligheid.

grofvuil is het sowiso niet want mijn bureau is nooit vies.
Een beeldbuis monitor staat vaak nog lange tijd onder spanning. maar goed, dan moet je weten wat je aanraakt of weten hoe je die ontlaad.

Een tft scherm werkt volgens mij niet met hele hoge spanningen. Uiteraard zit er een voeding in, maar als die niet in het stopcontact staat daar (MEESTAL) geen spanning op.

Maar goed, als de kabel versleten is dan is de oplossing wel heel erg simpel.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1