Toon posts:

wel of geen FAN?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
op je moederbord zit een chipset (oh ja?) en daar zit (meestal) een koelblokje op.
nu ga je overklocken (tuurlijk!) en dan wordt het natuurlijk warmer (das minder), maar daarvoor is nou een ventilator uigevonden (gelukkig wel ja).
die past erop. maar heeft het ook nut? de chipset wordt wel koeler maar kan de chipset de snelheid aan?? (ik denk dan aan een 170MHz FSB (of hoger)... ik zit nu op de 166MHz (vrij stabiel), alleen hoger is hij niet meer stabiel.

dus wel een ventilator of geen?? :?

want als het chipset gewoon niet wil doordat die niet kan heeft een fan natuurlijk weinig nut en dat is k*t :(

ennuh nee ik praat nooit tegen mezelf (echt niet?) :)

edit:
zeg nou niet dat mijn geheugen het niet aankan, dat vraag ik namelijk niet (niet?). :)

Verwijderd

Wel. Waarom?

Cool = cool

toch?

Verwijderd

Op vrijdag 23 februari 2001 13:49 schreef dj_viro_7 het volgende:
op je moederbord zit een chipset (oh ja?) en daar zit (meestal) een koelblokje op.
nu ga je overklocken (tuurlijk!) en dan wordt het natuurlijk warmer (das minder), maar daarvoor is nou een ventilator uigevonden (gelukkig wel ja).
die past erop. maar heeft het ook nut? de chipset wordt wel koeler maar kan de chipset de snelheid aan?? (ik denk dan aan een 170MHz FSB (of hoger)... ik zit nu op de 166MHz (vrij stabiel), alleen hoger is hij niet meer stabiel.

dus wel een ventilator of geen?? :?

want als het chipset gewoon niet wil doordat die niet kan heeft een fan natuurlijk weinig nut en dat is k*t :(

ennuh nee ik praat nooit tegen mezelf (echt niet?) :)

edit:
zeg nou niet dat mijn geheugen het niet aankan, dat vraag ik namelijk niet (niet?). :)
170MHz FSB :9~ is die chipset uit je eigen schuur ofzow ? slimme jongen die een FSB van 170 heeft :7

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 februari 2001 14:13 schreef milanese het volgende:

[..]

170MHz FSB :9~ is die chipset uit je eigen schuur ofzow ? slimme jongen die een FSB van 170 heeft :7
kijk maar na bij reviews... MSI 694D heeft een MAx FSB van 200MHz...... en in de bios staan ze echt... daarom mijn vraag of die dat kan... :)

jammer dat er geen PIII 1000E is..
200MHz FSB geeft je een 2000MHz... en het is dual dus dan hebbie eigenlijk 4000MHz!!! :):):):):):):):):):):):):):):)

Verwijderd

Ik wil de temp van mijn systeempje weten. Waar kan ik een pogje vandaan plukken om dit te zien.

Verwijderd

tuurlijk, maar op 170 draaien lukt je nooit, dan ontploft je PCI bus :9 alhoewel, zal wel 1/5 zijn, en 2000MHzop je P3 1GHz, red je ook niet :Y) en unlocken is makkelijker :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 februari 2001 14:16 schreef milanese het volgende:
tuurlijk, maar op 170 draaien lukt je nooit, dan ontploft je PCI bus :9
bij 100, 133, 166 heb je gewoon een 33MHz PCI bus.... dus volgende stap is 199??? :?

Verwijderd

Op vrijdag 23 februari 2001 14:15 schreef dj_viro_7 het volgende:

[..]

kijk maar na bij reviews... MSI 694D heeft een MAx FSB van 200MHz...... en in de bios staan ze echt... daarom mijn vraag of die dat kan... :)

200MHz FSB geeft je een 2000MHz... en het is dual dus dan hebbie eigenlijk 4000MHz!!! :):):):):):):):):):):):):):):)
Dit is toch een klein redenatiefoutje hoor! Mooi niet dat een P3 de 2000 haalt, laat staan dat ook maar 1 kaart van je een fsb vaan 200 aan kan. Laat staan je geheugen (ja, ik zeg het lekker toch!).

Verwijderd

precies, je bent gewoon een lamer 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 februari 2001 14:18 schreef MREn het volgende:

[..]

Dit is toch een klein redenatiefoutje hoor! Mooi niet dat een P3 de 2000 haalt, laat staan dat ook maar 1 kaart van je een fsb vaan 200 aan kan. Laat staan je geheugen (ja, ik zeg het lekker toch!).
geheugen heb ik het niet over want dan koop ik heus wel beter geheugen. PC166 SDRAM ofzo (als dat ergens te krijgen is).. :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:27
Op vrijdag 23 februari 2001 14:18 schreef MREn het volgende:
Mooi niet dat een P3 de 2000 haalt...
Nou, heel misschien... Maar dan wel op -200C oid... (oftewel 70K) >:)
Over zware koeling gesproken.... >:)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
To fan or not to fan. That is the question

:P

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Als hij koeler is heeft hij minder last van uit de bocht vliegende elektronen, en dat kan volgens mij alleen maar stabiliteit tot gevolg hebben.
Volgens mij zijn er heel wat mensen die hun aloude BXje ook al flink hoger dan de officiele specs hebben lopen, dus ik zou zeggen ga er voor!
(van proberen kun je veel leren.., en voor de kosten hoef je het meestal ook niet te laten)
suc6

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 23:11
Wat kost nou een fan van dat formaat? f 10,= ofzo. Doe niet zo moeilijk en knal er zo'n fan op en kijk dan wat hij kan. Hoezo nutteloze discussie.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:44

AcouSE

Swedish Chef

Gewoon proberen ja, je kan nog we zoveel beredeneren, maar daar kom je niet veel verder mee. Neem gewoon een simpel fannetje en ga gewoon omhoog. Je kan altijd nog een betere (lees duurdere) nemen als het werkt.

Lekker prutsen dit weekend :)

edit:

universal creations: helemaal met je eens.

Verwijderd

Ik heb bij mij ook een fannetje erop gedaan en systemp is 2/3 graden cooler :Y). Ik wist niet dat het zoveel scheelde.

Verwijderd

Op vrijdag 23 februari 2001 16:20 schreef iFc-Freaky het volgende:
Ik heb bij mij ook een fannetje erop gedaan en systemp is 2/3 graden cooler :Y). Ik wist niet dat het zoveel scheelde.
Hoe meet jij dat zo nauwkeurig, dat je weet dat het precies 0.66 graden scheelt:?
LOL

Oh, niet vergeten wat artic silver of andere prut d'r tussen te doen (onder het koelblokje)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op vrijdag 23 februari 2001 14:16 schreef petpas het volgende:
Ik wil de temp van mijn systeempje weten. Waar kan ik een pogje vandaan plukken om dit te zien.
http://members.home.nl/emike/MBM503Language.EXE

Het talenpakket van MBM

http://members.home.nl/emike/MBM503.EXE

MBM 5.03

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Fan zou leuk wezen en kijk ik denk dat je geheugen dan ook wel aan zijn maxium grens zit dus dat mushkin pc150 kopen of beter natuurlijk

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Op vrijdag 23 februari 2001 14:15 schreef dj_viro_7 het volgende:
[knip]
Jammer voor jou dat de PIII 1Ghz dat doet op 7.5X133, en jouw fijne theorieen niet helemaal opgaan ;)

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
En wat je probleem betreft, die fan op je chipset is een idee, maar ik denk eerder aan een heatsink+fan op je clock-generator. Die moet wel loeiheet worden bij deze fsb.

Verwijderd

Waar zit die dan? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 februari 2001 18:00 schreef worsie het volgende:

[..]

Jammer voor jou dat de PIII 1Ghz dat doet op 7.5X133, en jouw fijne theorieen niet helemaal opgaan ;)
ja en nee..

ik schreef zelf:
jammer dat er geen PIII 1000E is

E is 100MHz FSB!! die bedoel ik.. zo'n 1GHz moeten ze hebben!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 februari 2001 18:03 schreef worsie het volgende:
En wat je probleem betreft, die fan op je chipset is een idee, maar ik denk eerder aan een heatsink+fan op je clock-generator. Die moet wel loeiheet worden bij deze fsb.
zoals al eerder gevraagd. waar zit die?? verder is alles best COOL! :)

heb trouwens gewoon de bijgeleverde Intel koeler erop zitten... cpu temp idle is 40C en stressed 48C (max.. meestal 46 of 47)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 februari 2001 15:05 schreef universal creations het volgende:
Wat kost nou een fan van dat formaat? f 10,= ofzo. Doe niet zo moeilijk en knal er zo'n fan op en kijk dan wat hij kan. Hoezo nutteloze discussie.
hoezo nutteloos?? dat antwoord van jou, das pas nutteloos.
staat toch duidelijk dat ik wil weten of het chipset de hogo fsb wel aankan. Als die dat niet kan lukt dat ook niet met een waterkoeling. LEZEN VOORDAT JE GAAT ZEIKEN! :(

Verwijderd

Wat ik heb gedaan om op een BX chipset een fsb te halen van 160+ heb ik hetvolgende gedaan:

Standard koelblokje op het chipset eraf gehaald en het eens voorzien van koelpasta. Toen heb ik op het koelblokje een fan geplakt.
Voor de FSB-Generator heb ik een oud PII koellichaam gepakt en een streepje eraf gezaagd. Toen heb ik in het midden van de fsb-generator prut (koelpasta) gedaan en op de hoekjes een beetje seconde lijm. Koellichaampje erop geduwd en effe gewacht. Op het chippie wat bij de pci sloten zit heb ik ook een koellichaam geplakt, kan nooit slecht zijn. Na dezee mod kon het bx-boardje stabiel op 162 lopen, en verder wou het geheugen niet meer. Voorheen strande ik vast op een FSB van 142. Dus het zal zeer zeker helpen mits je natuurlijk ook de generator gaat koelen.

Mzzl
Pagina: 1