wlan poort simulatie met pc

Pagina: 1
Acties:

• babbelkwebbel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-01-2025
Ik heb recentelijk een nieuwe router gekocht met twee Wan aansluitingen (draytek 2900N), mijn vraag is, is het mogelijk om een pc aan de tweede Wan poort aan te sluiten met software om zo doende een internet provider te simuleren, dit omdat ik dan de instellingen kan testen als of het een verbinding van buiten af is, denk aan VPN, PORT forwarding verbindingen.

Mocht iemand hier mee bekend zijn, laat dan graag even wat horen.

Bijvoorbaat dank

Babbel,

Erik

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je bedoelt WAN poorten neem ik aan, WLAN is draadloos en dat zijn vaak géén poorten op een router? WAN is de poort waar je verbinding vaak op binnenkomt, so to speak.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

een pc aansluiten op 1 van de 2 wan aansluitingen, daar een dhcp server & webserver configuren?

Maar wat is je test dan waard?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-03 20:54
Volgens mij bedoelt hij toch echt WLAN. Zover ik kan Googelen heeft die router geen dual WAN,
maar wel twee WLAN antennes. Of verkeerd type vermeld of zo.

In ieder geval kan ik geen wijs uit komen met deze vraag.

Verwijderd

Wlan is inderdaad draadloos en als jij 2 antennes bedoelt is het andwoord ja maar dat gaat gewoon via draadloos netwerk als je WAN bedoelt moet je kijken of je poorten ziet met 1,2,3,4 daar de stekker in jagen dan zou je internet moeten hebben op de pc die op de kabel verbonden is.

ik hoop dat ik je goed bedrijp zo niet weizig dan even je vraag ;)

• babbelkwebbel
oke stom stom stom, gaat inderdaad om een vigor draytek met 2 wan poorten.

Bedoeling is dat ik met een pc aan de tweede wan poort een internet provider kan simuleren, dit om VPN en PORT Forwarding kan instellen en controleren.

sorry voor de foute info.

Gr

babbel.

Erik

• babbelkwebbel
Exorcist schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:07:
Je bedoelt WAN poorten neem ik aan, WLAN is draadloos en dat zijn vaak géén poorten op een router? WAN is de poort waar je verbinding vaak op binnenkomt, so to speak.
helemaal gelijk bedoel inderdaad wan poorten....... |:( |:( |:( |:( |:( |:(
|:(

Erik

• babbelkwebbel
Exorcist schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:07:
inderdaad wan poorten

Erik

Pagina: 1