Toon posts:

[XP] Externe harde schijf (WD) "openen met.."

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Western Digitale Elite Passport 320GB 2,5inch externe hardeschijf. Werkt prima.
Alleen sinds kort als ik in deze computer (Windows XP) mijn externe hardeschijf aan wil klikken, dan ziet hij de schijf als een bestand en vraagt hij waarmee ik het bestand wil openen. Als ik rechtermuisklik doe en kies voor openen of verkennen, dan is er niets aan de hand. Alles werkt perfect.

Enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Groeten Aljan

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Je bedoelt dat dialoog-venster met iets over "opslagmedium met gemengde inhoud" of iets dergelijks, waarin je kan kiezen met welk programma je die inhoud wil openen? Zoals je dat ook krijgt wanneer je een CD-ROM of een USB-stick erin doet?
Dat krijg ik ook altijd ja. Omdat ik mijn USB-HDD pas aanzet als Windows al opgestart is, want anders wil Windows niet booten. Anyway, ik ben er ook nog niet achter hoe ik dat uit kan zetten. Ik weet wel dat er een manier is om autorun-functionaliteit algeheel te voorkomen:

RagingR2 in "Virus op memorystick verwijderen"

Heb die registry entry zelf niet toegepast, dus ik weet niet zeker of het hier effect op heeft, maar denk het haast niet want volgens mij valt dit technisch gezien niet onder autorun.

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!
De autorun is niet zozeer het probleem. Stel, je hebt een bestand zonder extensie, je dubbelklikt hier op, dan vraagt hij met welk programma je het bestand wilt openen. Dan krijg je een hele lijst met geinstalleerde programma's. Ditzelfde is ook het geval als ik in deze computer op mijn externe hardeschijf klik.

Aljan

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Maar post eens een screenshot ofzo? Want zoals ik al zei: volgens mij is dit gewoon het normale venster dat je altijd krijgt als Windows een extern medium probeert te openen. Als het goed is kun je het gewoon wegklikken en opent verkennen dan alsnog de inhoud van die harde schijf. Als dat niet zo is laat het even weten, want dan is er wellicht inderdaad iets mis.

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:56

-ET-

Phone Home

Kan je niet kiezen om hem te openen met explorer en dat dan als default programma te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij de screenshot:

http://temp.aljanscholtens.nl/extern.jpg

Als ik het wegklik, kom ik niet in mijn externe hardeschijf, zoals eerder aangegeven lukt dat alleen met rechtermuisklik "openen" of "verkennen".

@ET : Nee, ik kan het met geen enkel programma aanvinken.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:56

-ET-

Phone Home

in dit topic USB Disk openen vanuit Deze Computer

wordt deze link gegeven. Probeer dat eens.

Verwijderd

Topicstarter
Prachtig! Dankjewel! Het heeft gewerkt!
Pagina: 1