Verwijderd

Topicstarter
http://www.deltadigitalet...%20DDTV%20Handleiding.pdf

Hallo,

Ik ben in het bezit van de digitale (Samsung) ontvanger DCB-B270R en ik heb alles aangesloten zoals in bijgaande instructie Opstelling D. Als extra heb ik een HDMI kabel aangesloten van de TV naar de Home Cinema set.

Ik heb een paar vragen:

- Als ik m'n TV (Panasonic TX-32LE60F) aansluit op m'n Home Cinema set (Harman Kardon HS300) moet ik de Samsung ontvanger wel aan laten staan om geluid te horen, ik kan deze niet uitzetten want dan is er geen geluid. Als de Samsung aanstaat dan is het geluid van een digitaal programma prima maar bij een analoog programma loopt het geluid niet synchroon.

- Opgenomen programma's op mijn harddisk recorder (Panasonic DMR-EH65) geven helemaal geen geluid via de home cinema set, ik hoor dan het geluid van de TV.

wat moet ik doen om deze problemen te verhelpen?

Met vriendelijke groeten,

F.H. Verhulst

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:42
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:32:
ik heb alles aangesloten zoals in bijgaande instructie Opstelling D. Als extra heb ik een HDMI kabel aangesloten van de TV naar de Home Cinema set.
- Als ik m'n TV (Panasonic TX-32LE60F) aansluit op m'n Home Cinema set (Harman Kardon HS300) moet ik de Samsung ontvanger wel aan laten staan om geluid te horen, ik kan deze niet uitzetten want dan is er geen geluid. Als de Samsung aanstaat dan is het geluid van een digitaal programma prima maar bij een analoog programma loopt het geluid niet synchroon.
Je hebt dan ook helemaal geen uitgang van je tv verbonden met een ingang van je HC-set? :?

Je hoort nu alleen het geluid van je digitale ontvanger, logisch, dat is in opstelling D ook de enige die op je HC-set zit aangesloten. Die HDMI kabel zorgt voor beeld/geluid van een apparaat aangsloten op je HC-set op je TV, niet andersom.

Als je het geluid van je tv wilt horen zul je een line-out (2x cinch, coaxiaal, via scart, geen idee wat jouw tv heeft) moeten verbinden met je HC-set. :)
- Opgenomen programma's op mijn harddisk recorder (Panasonic DMR-EH65) geven helemaal geen geluid via de home cinema set, ik hoor dan het geluid van de TV.
Zelfde verhaal. Sluit je harddisk recorder aan op je receiver.

Pak naast het aansluitschema van je digitale ontvanger eens de handleiding van je home-cinema set erbij. Dit schema dat je nu hebt behandelt alleen het aansluiten van je digitale ontvanger maar. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 06-11-2008 21:44 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt maar het werkt nog niet.
Er loopt al een kabel met tulpstekkertjes van de TV naar de Home cinema (TV audio in) maar geen geluid. De beide scart aansluitingen op TV en HD rec. zijn al bezet.

Zie de manuals van mijn apparatuur

http://support.panasonic....26LE60F_TX-32LE60F_NL.pdf
TV pagina 25/26

http://www.brugermanualer...ic/dmr-eh65/rqt8342-l.pdf
HD recorder pagina 14 t/m 17

http://manuals.harman.com...HS%20300%20%20(Dutch).pdf
Home Cinema set pagina 9

Graag je reactie

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 17:01:
Bedankt maar het werkt nog niet.
Er loopt al een kabel met tulpstekkertjes van de TV naar de Home cinema (TV audio in) maar geen geluid.
Zoals je zegt: TV audio in. Dat is een audio ingang, waarom verwacht je dat daar geluid uit komt? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een volkomen leek op dat gebied. Kijk even op de site van Harman Kardon in de manual van de HS300 op pag 9 aub voor de aansluitingen

http://www.harmankardon.c...C6F7F3E3847718588&#active

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 17:17:
Ik ben een volkomen leek op dat gebied.
Dat is op een site als tweakers.net geen valide excuus natuurlijk... :+

Wat moet je doen om het geluid van je tv op je home-cinema set te horen?
- Een audio-uitgang van je TV verbinden met een audio-ingang op je HC-set

En wat moet je doen om om het geluid van je harddiskrecorder op je home-cinema set te horen?
- Een audio-uitgang van je hdd-recorder verbinden met een audio-ingang op je HC-set

Op je TV heb je:
- 2 scart aansluitingen (in en uitgangen, zie pagina 27 van je handleiding)
- een HDMI-ingang
- een component-video ingang
- een analoge audio-ingang

Dus: De enige uitgang die je op je tv hebt zitten zijn de scart-aansluitingen. Daar kun je geluid uithalen met een verloopkabel. Zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tVkqNDSoWZD1Xjmy92YGXHJy/full.jpg
Let er als je dat koopt wel op dat het geluid afgetakt wordt van de tv (de uitgang) en niet van het apparaat dat aan de andere kant zit aangesloten (de ingang).

Op je HDD-recorder heb je:
- Analoge audio uitgangen (R-AUDIO-L OUT).
- Een optische digitale audio-uitgang

Twee uitgangen. Keuze genoeg.

Op je HC-set heb je:
- Audio in (7)
- Coax Digitale in (9)
- Optische Digitale in (10)
- TV Audio in (21)

Je TV kun je (met zo'n verloopje van scart naar 2x cinch audio uit) aansluiten op de TV Audio in (21) van je HC-set.

Je HDD-recorder kun je met een cinchkabeltje verbinden met de Audio in (7) van je HC-set, of met een optische digitale kabel op de coax digitale in (9) van je HC-set (alleen zul je die nu al gebruiken voor je digitale tv ontvanger).

Verwijderd

Topicstarter
Je schreef:
Op je HC-set heb je:
- Audio in (7)
- Coax Digitale in (9)
- Optische Digitale in (10)
- TV Audio in (21)

Op 7 (Audio in) van de HC-set heb ik al een squeezebox aangesloten van Logitech
- coax digitale (9) Deze heb ik nog niet in gebruik
maar wel de
- optisch digitale (10) naar de Samsung digitale ontvanger
- TV audio in (21)
Eerder schreef je:
Zoals je zegt: TV audio in. Dat is een audio ingang, waarom verwacht je dat daar geluid uit komt?

Dat kan dus wel?

Ik moet dus kopen zo'n verloop scartkabel en een coaxkabel?

Verwijderd

Topicstarter
Bij de HDD recorder zijn volgens mij alle aansluitingen in gebruik

coax kabel in naar samsung (loop)
coax kabel uit naar TV
scart naar van Samsung
scart naar TV

vrij is optisch (kan niet naar HC set) is daar al in gebruik, loopt naar de samsung
vrij is analoge audio uitgang (kan ook niet naar HC set) is daar ook in gebruik door de squeezebox (aux ingang)

Er is geen coax uit op de HDD rec. die naar coax digitale ingang (9) van de HC set zou kunnen lopen
Ik vindt het allemaal vrij ingewikkeld

Wat nu?

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:27:
Op 7 (Audio in) van de HC-set heb ik al een squeezebox aangesloten van Logitech
Ah, dat wist ik niet. ;)
Eerder schreef je:
Zoals je zegt: TV audio in. Dat is een audio ingang, waarom verwacht je dat daar geluid uit komt?

Dat kan dus wel?
Ik dacht dat jij doelde op de audio ingang op je TV, maar je bedoelde dus de TV Audio ingang op je versterker. Duidelijk, die moet je dus hebben...

Alleen, waar heb je nu het andere uiteinde van die kabel op aangesloten? Op de audio ingang van je TV? Dat werkt dus niet, een ingang aansluiten op een ingang. Dit uiteinde van die kabel kun je aansluiten op een scartverloopje zoals ik net al liet zien...
Ik moet dus kopen zo'n verloop scartkabel en een coaxkabel?
Ik geloof niet dat ik het ooit over een coaxkabel gehad heb?
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:47:
Bij de HDD recorder zijn volgens mij alle aansluitingen in gebruik
Niet echt:
vrij is analoge audio uitgang (kan ook niet naar HC set) is daar ook in gebruik door de squeezebox (aux ingang)
Tjah, dan moet je:
1. Een receiver kopen met meer ingangen
2. Een schakelkastje kopen zodat je meer analoge ingangen hebt
3. Je squeezebox anders aansluiten (coaxiaal digitaal? :))

of:
Er is geen coax uit op de HDD rec. die naar coax digitale ingang (9) van de HC set zou kunnen lopen
4. De optische digitale uitgang van je HDD recorder met de coaxiale digitale ingang op je HC-set verbinden met een optisch>coaxiaal verloopkastje

Ik zou voor optie 3 gaan...

Verwijderd

Topicstarter
Op de squeezebox zit inderdaad een optische en een coaxiale digitale uitgang. Op de HC set is de optische ingang al bezet maar de coaxiale is nog vrij (9) Dus toch een coaxkabel kopen voor verbinding naar HC set?
Alleen welke bronkeuze op de afstandsbediening moet ik dan kiezen op de Harman Kardon, aux wordt dan voor de HD rec, welke voor de squeezebox?

De HD rec. aansluiten met cinch naar aux (dat werkt, heb ik al getest
Tv via zo'n scart verloopkabel. ik hoop dat dat werkt. Morgen naar de winkel!

Dan is alles gefikst.....

Bedankt voor je antwoorden
Pagina: 1