Toon posts:

Cubase computer

Pagina: 1
Acties:
  • 566 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord is kapot dus ik heb een nieuwe nodig , daarbij wil ik dan dus ook een nieuwe processor ,ram (ddr3geheugen) en een videokaart (voor 2 schermen).
Ik werk dus veel met cubase en ik zou dus graag willen weten wat voor onderdelen jullie mij zouden aanraden ?

Budget ligt rond de 600 euro

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 20:10
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:01:
Mijn moederbord is kapot dus ik heb een nieuwe nodig , daarbij wil ik dan dus ook een nieuwe processor ,ram (ddr3geheugen) en een videokaart (voor 2 schermen).
Ik werk dus veel met cubase en ik zou dus graag willen weten wat voor onderdelen jullie mij zouden aanraden ?

Helaas werkt het forum zo niet, wat heb je zelf uitgezocht? Het is misschien wel verstandig om het gelijk in de starters post te zetten. Zulke topic's als deze worden meestal snel voorzien van een slotje wegens weinig inzet van de poster.

Verwijderd

Topicstarter
THE_FIREFOX schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:05:
[...]

Helaas werkt het forum zo niet, wat heb je zelf uitgezocht? Het is misschien wel verstandig om het gelijk in de starters post te zetten. Zulke topic's als deze worden meestal snel voorzien van een slotje wegens weinig inzet van de poster.
Zat zelf te kijken naar een Core i7 maar die moederborden kunnen volgens mij niet goedkoper dan rond de 300 euro.

Anders weet ik niet of het dan beter is om een core2duo te kopen of een quadcore?

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Zoals THE_FIREFOX al heeft vermeldt, zo werkt het forum hier niet. Het is de bedoeling dat je zelf op onderzoek uit gaat en zelf een systeem samenstelt. Speciaal voor jou: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2008

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05 18:23
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:01:

http://tweakers.net/pricewatch/
Betere Compueters kan je niet samenstellen ;)

of neem contact op met Alternate of andere computer boer

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

In iedergeval een semi-pro geluidskaart, dus geen X-FI. Zou ook zorgen voor een backup hardeschijf, mocht er onverhoopt iets uit vallen. Van wat ik begrijp gaan de plugins van cubase in een apparte thread. Gebruik je veel plugins, dan is een quadcore mischien wel zinnig(ik heb geen idee wat de load is van de plugins).

Ik lees hier een interessant stuk er over:
http://www.synthforum.nl/...468c&p=912830&postcount=7
http://www.synthforum.nl/...68c&p=963634&postcount=11

Intel Q6600 170,-
Gigabyte P43-DS3L 90,-
Asus EAH4350 SILENT 40,-
Kingston ValueRAM 4GB PC6400 40,-

~350. Heb je nog 250,- voor een semi pro geluidskaart en 2x??? een HD. Zou goed genoeg zijn en binnen budget blijven. DDR3 kan je vergeten, dat brengt nog geen echte prestatie winst(op S775).

[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 21:52 ]

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 20:10
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:16:
[...]

Zat zelf te kijken naar een Core i7 maar die moederborden kunnen volgens mij niet goedkoper dan rond de 300 euro.

Anders weet ik niet of het dan beter is om een core2duo te kopen of een quadcore?
Wat zijn de specificaties van je huidige systeem? Wat zijn de systeemeisen van je Cubase pakket?

Ik zou eerst naar de systeem eisen van het pakket kijken en dan pas kijken of je een dual core of een quad core nodig heb. De Core i7 is nu een beetje onbetaalbaar (Ik vind bijna 300 euro voor een instap processor voor de Core i7 veel geld). Dat zal de komende maanden nog even zo blijven.

Als ik jouw was zou ik een kijkje nemen naar de link die door Xtresis is geplaatst. Daar zou ik kijken naar een dual core omdat Cubase studio 4 al voldoende heeft aan 1,4ghz single core. Mocht je budget het toe laten, zou ik een quad core nemen rond de 2,6 ghz.

Verwijderd

Topicstarter
zit te kijken naar dit systeem
ik vind het moederbord wel lastig maar denk aan de
Asus P5Q3
processor Intel Core 2 Quad Q9450 of de Intel Core 2 Quad Q9550
4 gig ddr 3 corsair 1333 mhz
videokaart kom ik echt niet uit wil gewoon een stille met 2dvi + HD hopelijk heeft iemand suggesties?

heb op dit moment deze kast (systeem ,wel met meerdere hardeschijven etc)passen deze spullen ook in dit systeem(of heb ik bijv nog een nieuwe voeding/koeler nodig etc of een hele nieuwe kast)
http://www.ciao.co.uk/Fujitsu_Siemens_SCALEO_T__5806099

Verwijderd

Nogmaals, DDR3 levert je geen prestatie winst op, niet op socket 775. Bespaar je dus het geld en neem ddr 2. PC6400 voldoet RUIM. Verder kan je ook wel wat besparen op het mobo. Een p43 voldoet al aan jouw eisen. Als videokaart neem een HD4350, kijk naar een versie met 2x dvi. Voldoet ruim voor wat jij wil. Persoonlijk zou ik wel een nieuwe kast met voeding nemen(Antec NSK4480 inclusief voeding is een goedkope goeie), dan weet je het zeker. Als laatste: neem een goeie geluidskaart. Het is nog al raar als je met geluid werkt en je neemt een slechte geluidskaart. 8)7 :X

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 22:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:30:
Nogmaals, DDR3 levert je geen prestatie winst op, niet op socket 775. Bespaar je dus het geld en neem ddr 2. PC6400 voldoet RUIM. Verder kan je ook wel wat besparen op het mobo. Een p43 voldoet al aan jouw eisen. Als videokaart neem een HD4350, kijk naar een versie met 2x dvi. Voldoet ruim voor wat jij wil. Persoonlijk zou ik wel een nieuwe kast met voeding nemen(Antec NSK4480 inclusief voeding is een goedkope goeie), dan weet je het zeker. Als laatste: neem een goeie geluidskaart. Het is nog al raar als je met geluid werkt en je neemt een slechte geluidskaart. 8)7 :X
Ja , klopt maar heb een externe geluidskaart dus als die op mijn laptop zit wil ik er ook een normaal geluidskaartje in hebben :). Op wat voor socket levert ddr3 wel extra prestaties op ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 22:44 ]

Verwijderd

Core i7, socket b, ook wel socket 1366. Maar ik heb nog geen vergelijkingstests gezien met een core i7 op ddr2. Dat gaat ook nooit gebeuren gezien die het niet ondersteund.

Maar ik heb daar boven een boodschappenlijstje neer geplempt, bekijk die maar eens.
Lees hier ook eens: http://home.earthlink.net/~rongonz/home_rec/soundcard.html

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 22:51 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welk moederbord je moet kopen is iets dat je prima zelf kunt bepalen op basis van benchmarks, reviews en de info uit de pricewatch.

We verwachten van tweakers dat ze zelf deze keuze kunnen maken, zie ook PMG Beleid
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.