Toon posts:

raid 0 recovery

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc waarvan 2 hd's in raid 0 (stripe) staan, nu is het os (windows xp) corrupt geworden en kan ik niet meer booten. Ik vraag me nu af hoe ik de data van deze raid kan recupereren op mijn andere pc (non raid windows xp). Als ik de 2 hd's aan mijn andere pc hang worden deze wel herkend maar natuurlijk kan ik niet aan de data. Bij het zoeken naar een oplossing kom ik steeds terecht bij howto's om windows xp met raid te installeren :s

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:33

Twazerty

AVCHDCoder developer

2e schijf plaatsen daarop windows installeren en als je het goed hebt aangepakt kun je dan gewoon bij je data.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 20:57:
Ik heb een pc waarvan 2 hd's in raid 0 (stripe) staan, nu is het os (windows xp) corrupt geworden en kan ik niet meer booten. Ik vraag me nu af hoe ik de data van deze raid kan recupereren op mijn andere pc (non raid windows xp). Als ik de 2 hd's aan mijn andere pc hang worden deze wel herkend maar natuurlijk kan ik niet aan de data. Bij het zoeken naar een oplossing kom ik steeds terecht bij howto's om windows xp met raid te installeren :s
In een andere PC hangen lost je probleem niet op. Wat je kunt doen is exact dezelfde RAID-config opnieuw aanmaken en windows repareren of een 3e HD erbij met een OS.

Verder bevat de RAID FAQ informatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 06-11-2008 21:10 ]

ARME AOW’er

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
of je pakt je bijv een vista boot cd, laad hier de repair console in (CMD), en vantevoren, laad je evt nog de raid drivers van bijv een usb stick, en dan maar chkdsk doen :) zo heb ik het iig laatst gedaan toen mijn windows disk met ook raid0 currupt raakte na de chkdsk (checkdisk) bootie ie gewoon weer als een zonnetje :)

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:07:
[...]

In een andere PC hangen lost je probleem niet op. Wat je kunt doen is exact dezelfde RAID-config opnieuw aanmaken en windows repareren of een 3e HD erbij met een OS.

Verder bevat de RAID FAQ informatie.
Dit heb ik ondertussen gedaan, andere hd erin gehangen en vista op geinstalleerd.
Bij schijfbeheer vind ie nu wel de raid maar de partitie word weergegeven als RAW.
chkdsk /F geprobeerd maar werkt niet op raw volumes zegt ie

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:38:
[...]

Dit heb ik ondertussen gedaan, andere hd erin gehangen en vista op geinstalleerd.
Bij schijfbeheer vind ie nu wel de raid maar de partitie word weergegeven als RAW.
chkdsk /F geprobeerd maar werkt niet op raw volumes zegt ie
Zorg dat je de drivers hebt geinstalleerd voor de raid-setup

http://specs.tweak.to/15535

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zoek eens wat recovery software, zie ook daarvoor de FAQ, misschien dat dat het formaat wel kan lezen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
tjtristan schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:42:
[...]

Zorg dat je de drivers hebt geinstalleerd voor de raid-setup
volgens mij is dit in orde
pic
Pagina: 1