Ik probeer op mijn latop de NFS shares van mijn server te mounten. Vroeger ging dit altijd prima, maar sinds kort wil het mounten niet meer. Ik heb het idee dat het aan de kernel ligt (2.6.27). Op Gentoo met 2.6.25 en Ubuntu met 2.6.24 ging dit altijd prima. Maar met ArchLinux en Ubuntu met 2.6.27 wil het opeens niet meer (Momenteel heb ik alleen een 2.6.27 distro op me laptop staan).
Als ik me shares wil mounten (van een Debian Lenny server) krijg ik na ongeveer 1-2 minuten de volgende melding:
Mijn exports op me server zijn als volgt (geen aanpassingen aan gedaan de laatste tijd):
Het opnieuw opstarten van de laptop/server heeft geen effect. Ook helpt het uitzetten van de firewall niet. Verder zie ik ook geen dingen in de logs voorbij komen.
Zoeken op internet vind ik meer mensen met dit euvel. De oplossingen die daar worden aangereikt (opnieuw installeren van de server/client etc.) werken niet voor mij. Alle kernels (zowel laptop als server) zijn amd64.
Als ik me shares wil mounten (van een Debian Lenny server) krijg ik na ongeveer 1-2 minuten de volgende melding:
daan@daan-laptop ~$ sudo mount -v 172.21.8.150:/home/daan /mnt mount: no type was given - I'll assume nfs because of the colon mount.nfs: timeout set for Thu Nov 6 20:21:03 2008 mount.nfs: text-based options: 'addr=172.21.8.150' mount.nfs: internal error
Mijn exports op me server zijn als volgt (geen aanpassingen aan gedaan de laatste tijd):
code:
1
| /home/daan 172.21.8.38(rw,sync,no_root_squash,no_subtree_check) |
Het opnieuw opstarten van de laptop/server heeft geen effect. Ook helpt het uitzetten van de firewall niet. Verder zie ik ook geen dingen in de logs voorbij komen.
Zoeken op internet vind ik meer mensen met dit euvel. De oplossingen die daar worden aangereikt (opnieuw installeren van de server/client etc.) werken niet voor mij. Alle kernels (zowel laptop als server) zijn amd64.