Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[E-Mail] Overal mail kunnen lezen

Pagina: 1
Acties:

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Topicstarter
Ik heb een email account bij planet, waar opzich niks mis mee is, maar webbased email clients zijn nou eenmaal niet mijn ding. Planet accounts laten zich prima instellen in Outlook express bijvoorbeeld, echter als ik nu thuis mn mail ontvang en diezelfde mail op mn werk wil lezen, zit ik met een probleem.

Ik heb hier een serverbak in huis staan, dus ik ben eigenlijk op zoek naar een stukje software die mijn mail ontvangt op mn server en die ik vervolgens overal kan lezen. Heb niet zo snel wat gevonden met de search, maar ik heb ook werkelijk geen idee waar ik op moet zoeken :?

Learn something new every day.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat heet een mailserver, en daar zijn wel heel veel voorbeelden van. Kerio, 602LAN etc, keuze te over.

Waarom is het trouwens een probleem om dezelfde mail thuis en op het werk te lezen? Gewoon een vinkje in Outlook toevoegen dat de mail op de server moet blijven staan, en eens per week even opruimen.

[ Voor 49% gewijzigd door gambieter op 06-11-2008 19:31 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:31:
Dat heet een mailserver, en daar zijn wel heel veel voorbeelden van. Kerio, 602LAN etc, keuze te over.

Waarom is het trouwens een probleem om dezelfde mail thuis en op het werk te lezen? Gewoon een vinkje in Outlook toevoegen dat de mail op de server moet blijven staan, en eens per week even opruimen.
Dat vinkje klinkt precies waar ik naar op zoek was! Waar staat ie? :$

Learn something new every day.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom zou je niet b.v. Gmail, of een eigen domein gebruiken i.c.m. Imap ipv pop3. Dan ben je van al het gedonder af. Valt prima in te stellen in b.v. Oulook (Express) of Thunderbird.

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:56
Zelf een mailserver opzetten lijkt me niet handig als ik zo even de TS lees. Ik denk dat dat heeeeel veel tijd gaat kosten.

De makkelijkste optie is in outlook aanvinken dat berichten op de server moeten blijven staan na downloaden. Zeg 14 dagen. Dan heb je overal al je mail.

Verder kan je ook nog gebruik proberen te maken van imap. Imap werkt door alle mail altijd op de server te laten staan waardoor je ook je map indeling en (on)gelezen status overal hetzelfde hebt. Ik weet niet of planet dit aanbiedt maar anders kun je bijvoorbeeld een gmail account opzetten, die de mail van planet laten downloaden en dan vandaaruit via imap al je pc's verbinden. (en danheb je meteen een beter webinterface voor al je niet thuis/op je werk bent.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bal0n schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:34:
[...]

Dat vinkje klinkt precies waar ik naar op zoek was! Waar staat ie? :$
Je moet naar extra dan accounts, 2e tabblad email. dan je account openen en dan naar tabblad geadvanceerd, daar kan je aanvinken dat hij mail achterlaat op de server en dan kan je het overal op halen via de pop of wat dan ook.
Pagina: 1