Rendering probleem 7600GT

Pagina: 1
Acties:

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:19
Aangezien ik vermoed dat het een hardware-probleem is post ik maar hier.
Sinds een tijdje heb ik last van rendering problemen bij het spelen van spelletjes (vnl. WoW). Er worden dan rare vlakken getoond, meestal egaal van kleur, als ik in bepaalde richtingen draai.
Ook bij het opstarten gebeuren er vreemde dingen. Vlak voordat het windows bootscherm verschijnt, trekt een rode balk van rechts naar links over het scherm.

Aangezien ik in eerste instantie uitging van een driver probleem heb ik al geprobeerd de nieuwste driver te installeren, maar dat heeft het probleem eerder erger gemaakt dan minder.

Heeft iemand een idee wat hier nu aan de hand zou kunnen zijn en hoe ik dat op zou kunnen lossen?

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
waarschijnlijk heb je het over artifacts en dat is over het algemeen temperatuur probleem of verrot video geheugen. dus kijk eens naar de temperaturen van de kaart.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 16:17
Probeer eens een Ubuntu live-cd. Zo kun je uitsluiten of het een hardware of softwarematig probleem is, al denk ik dat je er zogoed als zeker van kan zijn dat je graka aan het sterven is ;)

één is geen, twee is één

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:19
DECOY88 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:19:
waarschijnlijk heb je het over artifacts en dat is over het algemeen temperatuur probleem of verrot video geheugen. dus kijk eens naar de temperaturen van de kaart.
Hmm, de temperatuur valt wel mee. 53C en de computer staat al de hele dag aan.

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.