Beste Tweakers,
Ik heb de nieuwe 6801 béta van Windows 7 gedownload. Om deze uit te proberen wilde ik deze installeren op een aparte partitie op mijn systeem. Mijn systeem ziet er als volgt uit:
- C-schijf: 298.10 GB, 96.27 GB vrije ruimte, RAID-0 opstelling (2x 160gb SATA)
- D-schijf: 298.09 GB, 71.85 GB vrije ruimte, 1x 320GB SATA
Volgens schijfbeheer hebben beide schijven wisselbestanden, zijn ze actief en zijn het primaire partities.
Ik wilde op de D-schijf een nieuwe partitie maken en ben als volgt te werk gegaan:
- O&O Defrag laten draaien, heeft fragmentatie teruggebracht tot 2,3%.
- Schijf geanalyseerd op fouten, geen gevonden
- Via schijfbeheer 'volume verkleinen' gekozen, deze gaf aan ongeveer 70GB verkleiningsruimte te hebben.
- 40GB opgegeven als grootte voor de verkleining en ok gedrukt.
Lijkt me de juiste methode toch?
Echter kreeg ik direct de melding dat er geen toegang verkregen kon worden tot de schijf. Na een aantal pogingen heb ik via eigenschappen --> beveiliging alle gebruikers 'volledig beheer' gegeven (dit stond dus uit).
Nu krijg ik bij het verkleinen echter slechts 2700MB aan verkleiningsruimte tot mijn beschikking.
Ik heb tientallen fora en handleidingen doorgenomen maar er kwam nergens een echte oplossing naar voren.
Hoe kan dit? Hoe maak ik nu een 40GB partitie aan op mijn D-schijf? Help!
Ik heb de nieuwe 6801 béta van Windows 7 gedownload. Om deze uit te proberen wilde ik deze installeren op een aparte partitie op mijn systeem. Mijn systeem ziet er als volgt uit:
- C-schijf: 298.10 GB, 96.27 GB vrije ruimte, RAID-0 opstelling (2x 160gb SATA)
- D-schijf: 298.09 GB, 71.85 GB vrije ruimte, 1x 320GB SATA
Volgens schijfbeheer hebben beide schijven wisselbestanden, zijn ze actief en zijn het primaire partities.
Ik wilde op de D-schijf een nieuwe partitie maken en ben als volgt te werk gegaan:
- O&O Defrag laten draaien, heeft fragmentatie teruggebracht tot 2,3%.
- Schijf geanalyseerd op fouten, geen gevonden
- Via schijfbeheer 'volume verkleinen' gekozen, deze gaf aan ongeveer 70GB verkleiningsruimte te hebben.
- 40GB opgegeven als grootte voor de verkleining en ok gedrukt.
Lijkt me de juiste methode toch?
Echter kreeg ik direct de melding dat er geen toegang verkregen kon worden tot de schijf. Na een aantal pogingen heb ik via eigenschappen --> beveiliging alle gebruikers 'volledig beheer' gegeven (dit stond dus uit).
Nu krijg ik bij het verkleinen echter slechts 2700MB aan verkleiningsruimte tot mijn beschikking.
Ik heb tientallen fora en handleidingen doorgenomen maar er kwam nergens een echte oplossing naar voren.
Hoe kan dit? Hoe maak ik nu een 40GB partitie aan op mijn D-schijf? Help!