Toon posts:

[Vista] CD-Rom drive verdwenen (geen Upperfilters probleem)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam er vandaag achter dat mijn dvd-rom niet meer wordt herkend door vista. Ik weet niet hoe lang het al zo is dus weet niet of het door een programma oid komt. Ik heb op internet al heel wat opties gevonden maar niets helpt tot nu toe. Wat ik heb gedaan:

Gekeken naar de upperfilters key in {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}, staat er niet.

CD-Rom op master met andere kabel aangesloten.

CD-Rom tijdens draaiende vista ont en aan koppelen en dan vista laten zoeken, dit geeft als resultaat dat hij inderdaad mijn NEC ND3520-A vindt en deze ook in de lijst komt te staan. Voor ik hem kan gebruiken is hij echter doodleuk al weer verdwenen.

De pc heeft ook een XP install, op dual boot en daar doet hij het wel.

Ik snap er niets meer van. Ik heb:

Vista Ultimate 64-bit
NEC ND3520-a
Gigabyte mobo.
2 gig ram.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uhm... cd-rom is niet een hot plug apparaat. Met een beetje geluk mol je je computer zo.

Ik heb ook problemen met Vista en cd-spelers gehad, op m'n werk staat de oplossing van toentertijd in een txt bestandje. Ik zal het morgen opzoeken.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:07

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb dit ook voorgehad, je moet je drivercache leegmaken, soms helpt dat, vroeger had ik dat voor met een harde schijf :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat het precies is weet ik niet meer, maar probeer het eens :)

Altijd je register even backuppen vantevoren.

1. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
2. Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
3. Klik op de volgende registersubsleutel:
4. HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Control/Class/{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
5. Open het menu Bestand en klik op Exporteren.
6. Typ opgeslagensleutel in het vak Bestandsnaam en klik op Opslaan.
7. Klik op Upperfilters bij het gegevenstype REG_MULTI_SZ en klik in het menu Bewerken op Verwijderen. Wanneer wordt gevraagd de opdracht te bevestigen, klikt u op Ja.
8. Klik op LowerFilters bij het gegevenstype REG_MULTI_SZ en klik in het menu Bewerken op Verwijderen. Wanneer wordt gevraagd de opdracht te bevestigen, klikt u op Ja.
9. Sluit de Register-editor af en start de computer opnieuw op.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
ik heb dit probleem ook eens gehad.
ik heb hem weer aan de praat gekregen met starforce nightmare.
http://www.cdmediaworld.c...tml#StarForce%20Nightmare
dit is een tool om ide voor cd-rom aan en uit te zetten.

wel moet ik erbij zeggen dat dit met XP was.
maar volgens mij zijn dit soort dingen register geregeld dat komt wel enigzins overeen

[ Voor 22% gewijzigd door dezejongeman op 07-11-2008 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nog niet kunnen repareren.

- Heb dus in het register bij de bewuste key geen upperfilters ed staan.
- Het nightmare programma wil onder vista niet werken.
- Heb met een programma de drivercache gewist, geen effect.

Verder is het zo dat de harde schijf die aan dezelde ide kabel is aangesloten ook niet door vista wordt herkend als de DVD Drive is aangesloten, weird shit. Ik weet dus wel zeker dat het een software fout is omdat het bij XP geen problemen oplevert. Ik vind het ook zo ingrijpend om hiervoor vista te reinstallen, nog iemand opties?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Probeer eens terug te gaan naar een aantal verschillende herstelpunten, als je systeemherstel tenminste niet hebt uitgeschakeld...

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Ik heb dit probleem nu ook.. Ik zie wel D: bij Mijn Computer, maar als ik een dvd in de drive doe hangt ie vast...

Hoe kan dit?

Ik heb tevens ook geen Upperfilters..

Wat te doen?

Sinds een paar dagen Vista Ultimate, maar dit is toch wel erg, als ik nog niet eens een dvd kan openen.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Verwijderd

de pc ziet de cd-rom driver niet, ik kan er wel een cd in doen, maar hij ziet die niet :( :( :( :( :( :( :( :( :( ;( ;( ;(
Pagina: 1