Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik heb verschillende verhalen gelezen op het forum en op google over HSDPA en wil graag opheldering hoe deze dienst nu in elkaar steekt.
Ik heb een Vodafone abonnementje met zorgeloos internet. Als ik sommige programma's gebruik op mijn PDA dan maken ze soms automatisch verbinding met internet. In sommige gevallen zie ik een G van GPRS, soms een U van UMTS en soms een H van HSDPA.
Nu zie ik van sommige mensen torenhoge rekeningen op internet staan over de dienst HSDPA. Nu vraag ik mij af, vallen al deze diensten (HSDPA/GPRS en UMTS) onder zorgeloos internet?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Op de site van Vodafone kun je gewoon vinden dat je tot 3,6Mbps verbinding hebt met je internet-abo. Dat lijkt me duidelijk een UMTS-abonnement. HSDPA is trouwens onderdeel van de UMTS-techniek. Het lijkt me dus ook wat gek dat telecomproviders specifiek wanneer er met HSDPA-snelheid gesurfed kan worden je ineens meer in rekening brengen.

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:38
HSDPA is inderdaad gewoon een UMTS-techniek en dus gewoon onderdeel van je blox. Het is technisch niet eens mogelijk om met GPRS/UMTS (zonder HSDPA) die 3600 kbps te halen!

Maak je geen zorgen, alle packet-geschakelde verbindingen vallen in je blox.

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
Dank voor jullie geruststelling :)

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Phew....heb ik toch net een Vodaone abbo voor 2 jaar afgesloten...schrok me rot van de TS ! :X

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 13:25

TDB

Righteye schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:16:
Phew....heb ik toch net een Vodaone abbo voor 2 jaar afgesloten...schrok me rot van de TS ! :X
zorg er wel goed voor dat alles goed is ingevoerd bij Vodafone. Ben sinds half oktober overgestapt van KPN naar Vodafone inclusief "zorgeloos" internet. Kwam na een aantal weken erachter dat Vodafone het "zorgeloos" internet was vergeten aan te zetten (stond wel op mijn contract). Ik kwam daar zo laat achter omdat in eerste instantie er nog geen mogelijkheid was om je verbruik online te bekijken. Hierdoor had ik al behoorlijk wat kosten gemaakt. Mail van vodafone gekregen waarin stond dat alles goed zou komen.....

Vandaag mijn factuur ontvangen: € 202,12 !! :| Zijn ze vergeten eea te corrigeren, stelletje e----s :X Ga straks maar even naar 1200 bellen.....

PSN: TDBtje

Pagina: 1