[windows mail] Relaying denied. IP name lookup failed

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Beste Tweakers,

Ik zit met een vaag probleem. In windows mail heb ik een mail-account die hoort bij m'n domeinnaam. Ik haal die mail binnen via pop3. Daarbij gebruik ik de smtp-server van xs4all, aangezien dat onze isp is. Ik krijg nu alleen steeds als ik een e-mail wil beantwoorden (dus via de reply functie) de volgende foutmelding:

Van: Systeembeheerder
Verzonden: woensdag 5 november 2008 18:53
Aan: Robbert van Leeuwen
Onderwerp: Onbestelbaar: Factuur Stacy Lola's

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: FW: Factuur Stacy Lola's
Verzonden: 5-11-2008 18:53

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'xxxxxxxxx@gmail.com' op 5-11-2008 18:53
550 5.7.1 <bartcrum@gmail.com>... Relaying denied. IP name
lookup failed [81.xx.xxx.x]

Het vreemde, voor mij althans, is dat als ik een nieuwe email schrijf aan dezelfde ontvangers (of aan anderen) die wel gewoon de deur uitgaat. Daarbij krijg ik niet direct deze melding van de 'systeembeheerder'. Maar zo gauw ik een binnen gekregen email wil beantwoorden, lukt dat niet. Weet iemand wat er mis en hoe ik dat weer goed krijg?
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:55
SMTP Authenticatie aangezet?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
zou het iets anders kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandZ
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05-2019

RolandZ

mc/vc/cc/cc

De smtp error geeft aan dat er geen reverse DNS record bestaat voor de servernaam op het opgegeven IP adres. De ontvangende mailserver doet het volgende:
verzendende mailservernaam -> ip adres -> mailservernaam
De tweede stap lukt blijkbaar niet. Kenmerk van openrelay/spamservers, vandaar de relay denied.

Ik heb alleen geen idee waarom het alleen bij een reply is. Heb je misschien meerdere accounts in je Windows mail en gebruik je bij een nieuwe mail een andere account om mee te verzenden? Bij het replyen gebruik je standaard het account waarop het is binnengekomen, mogelijk staat daar iets verkeerd ingesteld?

Pugnantes malos, ne hos pugnetis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-05 02:39
RolandZ schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:18:
Ik heb alleen geen idee waarom het alleen bij een reply is. Heb je misschien meerdere accounts in je Windows mail en gebruik je bij een nieuwe mail een andere account om mee te verzenden? Bij het replyen gebruik je standaard het account waarop het is binnengekomen, mogelijk staat daar iets verkeerd ingesteld?
Dat zal ongetwijfeld de oorzaak wezen. Die 81.x.x.x lijkt op een residential IP-adres dat xs4all gebruikt (lees: IP adres van de user zelve). Hun eigen SMTP-servers zitten volgens mij in de 194.109.x.x range.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW