Migratie Exchange 2000 naar Exchange 2003 in ander forest*

Pagina: 1
Acties:

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-12-2025

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Hi, sorry voor de vage topictitle maar moet het kort zien te houden.

Ik zal proberen de situatie eens te schetsen..
We hebben nu een klant met een oude 2000 server met exchange 2000 erop. in een eigen AD Forest
Deze willen graag een nieuwe server. zo gezegd zo gedaan.
Ware het niet dat hun belgische hoofdkantoor hun graag in hun nieuw te installeren forest willen hangen. Op zich geen probleem zou je denken.
Awel: hun nieuw te installeren forest kan nog wel een paar maanden duren. En de NL server staat toch echt op klappen..

Nu is mijn vraag: als ik hun huidige installatie alvast migreer naar een eigen forest op een nieuwe 2003 server. Is deze nieuwe installatie dan simpel over te hevelen naar het BE forest als hun eindelijk eens klaar zijn? of is het toch beter om te wachten?

is voor mij voor het eerst nl :) en wil niet dubbel werk hoeven doen...

thenks

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee dit kan niet. Dan zouden zij alle nieuwe machines in jouw domein/forest moeten hangen...

Wat je natuurlijk wel kan doen is een nieuwe tijdelijke server opzetten? Tenzij het natuurlijk om heel erg veel mailboxen gaat, dan loont het misschien de oude server tijdelijk in leven te houden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Wat je wel zou kunnen doen:

De huidige machine p2v'en en op een ESX(i) server weer op brengen....

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:41:
Nee dit kan niet. Dan zouden zij alle nieuwe machines in jouw domein/forest moeten hangen...

Wat je natuurlijk wel kan doen is een nieuwe tijdelijke server opzetten? Tenzij het natuurlijk om heel erg veel mailboxen gaat, dan loont het misschien de oude server tijdelijk in leven te houden?
shit...
En hoe zie je die tijdelijke server dan? Het gaat om +/- 24 mailboxen.
het is voor mij een twijfel geval of ik de oude server in stand wil houden.. zal het waarschijnlijk wel worden..

P2V is helaas niet echt een optie omdat de hardware zelf op zich wel goed is, tis de installatie die aan de brakke kant is :)

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

owww....tsja...en die install is niet meer te repareren ?

Wat is er mis mee ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat lijkt me toch wel te fixen inderdaad, wat gaat er precies allemaal mis? Performance of functionaliteit? Zie je dingen in de logs?

offtopic:
titel iets aangepast

[ Voor 19% gewijzigd door sanfranjake op 06-11-2008 16:38 ]

Mijn spoorwegfotografie

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Fastex schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:49:
owww....tsja...en die install is niet meer te repareren ?

Wat is er mis mee ?
Teveel users op een te lichte server welke buiten garantie is en men functies van 2003 wil :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

2003 Server of Exchange 2003?

My 2 cents: knal er een 2003 Server install naast, zet die in het oude 2000 domain, promote het ding naar DC (let even op dat je dan wel naar forestprep / domainprep kijkt) en doe daarna een disaster recovery reinstall op de Exchange 2000 machine met een verse 2000 install (hardware was nog stabiel zei je).

Dan houdt je je 'oude' AD in de lucht, en aangezien een 2000 Exchange (op Server 2000) op zich wel in een domain kan draaien met een 2003 Server domain controller kun je de Exchange upgrade laten wachten op je Big Bang migratie straks.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
alt-92 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 20:41:
2003 Server of Exchange 2003?

My 2 cents: knal er een 2003 Server install naast, zet die in het oude 2000 domain, promote het ding naar DC (let even op dat je dan wel naar forestprep / domainprep kijkt) en doe daarna een disaster recovery reinstall op de Exchange 2000 machine met een verse 2000 install (hardware was nog stabiel zei je).

Dan houdt je je 'oude' AD in de lucht, en aangezien een 2000 Exchange (op Server 2000) op zich wel in een domain kan draaien met een 2003 Server domain controller kun je de Exchange upgrade laten wachten op je Big Bang migratie straks.
Hardware stabiel maar buiten garantie, en verlengen was iets goedkoper dan een nieuwe server.. Dus de hardware is afgeschreven..
Ik laat ze lekker doordraaien op de oude server, dan moeten ze maar wachten.

Thanks voor de tips..

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waarom upgrade je niet gewoon je Exchange 2000 naar 2003 trouwens, Exchange 2003 kan ook gewoon op Windows 2000 (met minimaal SP3 voor zowel Windows als Exchange!!!!) draaien in een 2000-active directory :)

edit:
mocht je de problemen fixen en voor de upgrade route gaan, houd er dan rekening mee dat als je óók je OS wil upgraden naar 2003, je EERST Exchange doet!! Want Exchange 2000 kan niet op Server 2003 draaien.

[ Voor 35% gewijzigd door sanfranjake op 07-11-2008 00:04 ]

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1