Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Scripting] Vaste string aanpassen in een variabele sleutel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede-tweakers,

Ik zit al een paar dagen met het volgende in mijn maag:

Ik ben bezig met pushen van beeldschermresolutie's naar clients die dat aanvragen. Nou heb ik werkelijk waar van alles geprobeerd (diverse eigen geschreven reg-files, diverse VB-scripts en andere prutsels in batch), maar het resultaat is toch elke keer weer hetzelfde; negatief.

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2q8ovvp.jpg

Zoals je kan zien op bovenstaande plaatje, moet ik 2 strings (X en Y-resolution) aanpassen. Echter het probleem is de sleutelnaam; die is variabel. Na een nieuwe RIS is die sleutelnaam weer anders, waardoor ik geen hardcoded reg-file kan door pushen naar elke client. En misschien raad je het al; alle clients (z'n 400 in totaal) hebben allemaal een andere sleutelnaam.

Op het plaatje is duidelijk te zien waar ik precies tegen aan loop (rode vierkant = variable sleutelnaam) en wat er eigenlijk veranderd moet worden (2x paarse vierkanten). Wat je kan doen is natuurlijk hardcoded sleutelnaam in een reg-file zetten (zie onderstaand voorbeeld), maar dat werkt alleen voor 1 client zolang het niet opnieuw geRIS'd wordt.

code:
1
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Hardware Profiles\Current\System\CurrentControlSet\Control\VIDEO\< HEEL Lang Characterreeks >\0000\Mon00000008]

Ik heb toen vervolgens geprobeerd die variabele sleutels op te vangen door er * voor te gebruiken;

code:
1
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Hardware Profiles\Current\System\CurrentControlSet\Control\VIDEO\*\0000\Mon00000008]

Echter heeft dat geen nut gehad, gezien Windows gewoon een sleutel (dat lijkt op een mapje) met de naam * aanmaakt. Niet handig dus :P

Kortom, ik zit compleet vast terwijl mijn bedoelingen heel simpel zijn:
  1. Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Hardware Profiles\Current\System\CurrentControlSet\Control\VIDEO
  2. Zie hoeveel sleutels in het 'mapje' (wat eigenlijk ook een sleutel is) zit en klap die uit.
  3. Ga vervolgens elke sleutel (met die lange characterreeks) langs om de 2 gekozen strings aan te passen.
  4. Zodra alle sleutels langs zijn geweest en dus van elke sleutel 2 strings aangepast zijn, sluit dan het script af.
PS: Mijn excuses als ik het in het verkeerde subforum plaats.

PS2: Ik bedacht me zo; bestaat er niet een VB-script dat een search & replace doet beginnende vanaf de folder HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Hardware Profiles\Current\System\CurrentControlSet\Control\VIDEO en zodoende naar beneden werkt?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 15:11 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Als ik me niet verg kan je met unatended.txt je video format aangeven. als je hier al de juiste resolutie mee geef heb je dit ook niet achteraf.

code:
1
2
Xresolution
Value: <valid x resolution>

This key specifies a <valid x resolution> for the graphics device being installed.

code:
1
2
Yresolution
Value: <valid y resolution>

This key specifies a <valid y resolution> for the graphics device being installed.

en ziet er dan zo uit in je unatended.txt ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
   [Display]
   BitsPerPel = 8
   XResolution = 1024
   YResolution = 768
   VRefresh = 70
   Flags = 0
   AutoConfirm = 1

[ Voor 20% gewijzigd door To_Tall op 06-11-2008 15:17 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
To_Tall schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:14:
Als ik me niet verg kan je met unatended.txt je video format aangeven. als je hier al de juiste resolutie mee geef heb je dit ook niet achteraf.

code:
1
2
Xresolution
Value: <valid x resolution>

This key specifies a <valid x resolution> for the graphics device being installed.

code:
1
2
Yresolution
Value: <valid y resolution>

This key specifies a <valid y resolution> for the graphics device being installed.

en ziet er dan zo uit in je unatended.txt ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
   [Display]
   BitsPerPel = 8
   XResolution = 1024
   YResolution = 768
   VRefresh = 70
   Flags = 0
   AutoConfirm = 1
Het is niet de bedoeling dat ik in de RIS-image al de resolutie vast zet; elke client verschilt namelijk (iets met modellen, videokaarten en gebruikerseisen :P ) plus is het gewoon de manier waarop de werkgever opereert.

Beheerders rollen een image uit naar een client met een BAL (Basis Applicatie Laag) en als users wensen hebben (Windows Classic Theme, andere beeldresolutie, etc) dan bellen ze ons en wij deployen dan de juiste instellingen naar hun clients.

Alles werkt prima, behalve de resoluties :/ , vanwege die steeds veranderende sleutelnaam.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:06:

PS2: Ik bedacht me zo; bestaat er niet een VB-script dat een search & replace doet beginnende vanaf de folder HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Hardware Profiles\Current\System\CurrentControlSet\Control\VIDEO en zodoende naar beneden werkt?
Vast wel :)
Ik zou alleen eerst de key uitlezen en die vervolgens weer gebruiken als parameter in je verdere wijziging.
hier staan wel nuttige onderdelen waar je zelf met wat handig cut & paste werk een aardig eind verde moet kunnen komen :)
http://www.microsoft.com/...esources/qanda/basic.mspx

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device