Zoals wel meer topics op dit forum is er weer eens een vraagje met betrekking tot de leaseauto's. Helaas kon ik aan de hand van die topic's niet mijn vragen beantwoorden en daarom heb ik een appart topic hiervoor aangemaakt.
In februari 2008 heb ik een contract voor onbepaalde tijd getekend. In het contract staat ook een leaseauto, een auto ter waarde van 14000 euro, met als leasecontract 30.000km per jaar en een looptijd van 48 maanden. Er staat niets in mijn contract over een eigen bijdrage, deze heb ik echter wel met mijn baas mondeling afgesproken: 300 euro per maand. In mijn contract staat dat bij beeindiging van de arbeidsovereenkomst de finaciele gevolgen van het afkopen van het leasecontract op mij worden verhaald of ik moet de leaseauto meenemen. Het leasecontract kost 398 euro per maand excl BTW.
Dus:
Dus:
Ik heb daarom de volgende vragen:
In februari 2008 heb ik een contract voor onbepaalde tijd getekend. In het contract staat ook een leaseauto, een auto ter waarde van 14000 euro, met als leasecontract 30.000km per jaar en een looptijd van 48 maanden. Er staat niets in mijn contract over een eigen bijdrage, deze heb ik echter wel met mijn baas mondeling afgesproken: 300 euro per maand. In mijn contract staat dat bij beeindiging van de arbeidsovereenkomst de finaciele gevolgen van het afkopen van het leasecontract op mij worden verhaald of ik moet de leaseauto meenemen. Het leasecontract kost 398 euro per maand excl BTW.
Dus:
- Fiscale waarde: 14000 euro
- Resterende looptijd: 38 maanden
- Eigenbijdrage: 300 euro per maand
- Kosten lease: 398 euro per maand
Dus:
- Fiscale waarde: 31000 euro
- Resterende looptijd: 47 maanden
- Eigenbijdrage: 300 euro per maand
- Kosten lease: 780 euro per maand
Ik heb daarom de volgende vragen:
- Welke auto moet ik meenemen, de auto in mijn contract, of de nieuwe auto?
- Als ik de nieuwe auto wel mee moet nemen, wat kan ik dan het beste doen en heeft mijn werkgever een poot om op te staan (ik heb immers nergens voor getekend)?