Internet werkt op 1 computer wel en andere nietq

Pagina: 1
Acties:

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:33
Ik heb het rare probleem dat waar ik ben één computer geen websites kan bezoeken, ook niet de webconfig van de modem, en wel gewoon kan pingen/tracert gebruiken met succesvol resultaat. Als ik me eigen laptop aansluit heb ik gewoon wel normaal internet en alles.

De PC die gene sites kan bezoeken draait XP Home en heeft zowel IE als Firefox zonder meuk net als mijn laptop, die draait alleen Vista.

Iemand een idee wat dit echt kan zijn?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:11

AzzKickah

06-CENSORED

Misschien gateway niet goed ingesteld?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Wat krijg je bij een start -> run -> cmd -> ipconfig?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Wat zijn de instellingen mbt de gateway? Wat is het IP-adres van de pc? Subnet-mask? Wat geeft 'ipconfig /all' in een command prompt? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• XoReP
Ow sorry vergeten te vermelden maar diie gegevens kloppen gewoon.
Die pc krijgt ip: 172.19.3.2 en mijn laptop 172.19.3.3
Gateway is op allebij 172.19.3.1 net als de DNS.

Verwijderd

Gebruik je een router?

Indien niet ... misschien limit op aantal mac-adressen?

• BHQ

BHQ

XoReP schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:35:
172.19.3.2
172.19.3.3
172.19.3.1
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:37:
Gebruik je een router?

Indien niet ... misschien limit op aantal mac-adressen?
...

Verwijderd

Mij is door mijn internet provider ooit eens verteld dat je op een gewone (niet draadloze) modem maar 1 pc kan aansluiten. Je kan dan niet zomaar de stekker van de ene naar de andere pc overzetten. Zij hebben toen op afstand voor mij mn modem gereset zodat ik wel een andere pc kon aansluiten op de modem. Dit kan je ook zelf doen, maar ik kan je helaas niet vertellen hoe dit werkt. Ik heb dat toen nog wel een keer ook zelf gedaan, maar dat is inmiddels 2 jaar geleden en ik heb echt geen idee meer hoe dat werkte.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hij heeft zo te lezen een Copperjet staan met router functie dus daar kan het niet aan liggen.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:11:
Mij is door mijn internet provider ooit eens verteld dat je op een gewone (niet draadloze) modem maar 1 pc kan aansluiten.
Dat is soms het geval. Soms NATten ze gewoon en DHCP'en ze gewoon, zoals de modems van Telfort. Kwestie van een switchje erachter en het werkt..

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Heb je niet toevallig een proxy aanstaan in je browser? dan is het logisch dat pingen wel werkt maar surfen niet.

Aangezien hij ook niet bij de webconfig van zijn router kan komen heeft het niets met de gateway oid te maken

CISSP! Drop your encryption keys!

• XoReP
Na een paar keer rebooten werkte hij ineens weer :/

Nou, ik laat hun het nog wel ff aanzien en als ze weer problemen krijgen dan bellen ze me wel en gooi ik er wel een schone Windows op.

Thnx iig iedereen.
Pagina: 1