Dvd hapert aan het einde van de film/serie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Sinds een tijdje hapert elke dvd die ik heb gebrand aan het einde van de film/serie. Bij series met 6 afleveringen zijn de eerste 5 goed maar de 6e begint de laatste 5 minuten bijvoorbeeld te haperen. De dvd blijft hangen of speelt erg stotterend af. Hij speelt op de laptop haperend af, maar ook op een stand alone speler.

Mijn brander die ik gebruik is een TSSTcorp DVD+-RW TS-L632H ATA Device volgens apparaatbeheer. De dvd's die ik gebruik zijn van Arita (dvd+r meende ik). Heb al geprobeerd om langzamer te branden, maaar dat mocht niet baten.

Heb zelf ook al even op Google gezocht, en daar zeggen ze dat het aan de lens kan leggen (dat die stoffig zou zijn bijv.) of dat het aan de dvd's zelf ligt. De dvd's zijn hetzelfde gebleven en deden het voorheen prima.
Het schoonmaken van de lens kon met alcohol zag ik, maar alleen als het glas was? Waar kan je hem het beste mee schoonmaken en hoe weet ik of hij van glas/plastic is?

Alvast bedankt voor het helpen!

[ Voor 3% gewijzigd door Vincitore op 06-11-2008 13:59 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 17:26
Ik heb dit een tijdje gehad met oude Platinum dvd's die ik heb. Ben overgestapt op Verbatim (weet zo niet welke precies) en sinds die tijd 0 problemen!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
lj_tree schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:04:
Ik heb dit een tijdje gehad met oude Platinum dvd's die ik heb. Ben overgestapt op Verbatim (weet zo niet welke precies) en sinds die tijd 0 problemen!
Heb dit voor die tijd niet gehad met Arita dvd's. Ik heb er heel veel met dezelfde dvd's gebrand, dus een ander merk? Ik betwijfel het hoor ... 8)7

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 12:03
Ik had het probleem ook, maar zelfs met de Double Protection schijven van Verbatim ging het mis.
De oplossing lag bij mij in het vervangen van de brander. Die had er blijkbaar na 2 jaar geen zin meer in...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Ik heb mijn brander nog maar 1 jaar ongeveer en hij zit in een laptop dus dat valt lastig te vervangen lijkt me :(
Maar zou het schoonmaken kunnen helpen, zo ja met wat voor spul?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:03
Dezelfde merk dvd's zegt dus niks, deze kunnen worden ingekocht bij diverse fabriken, en dan gaat je brander anders om met je dvd's.

Op www.cdfreaks.com kun je leren hoe je dvd's kunt testen. Ga naar het forum.
Dan weet je direct of je dvd goed leesbaar is.

Waarom probeer je niet een andere merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Misschien ligt het ook wel aan de brandsnelheid. Probeer eens op een lagere snelheid te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:05:
Misschien ligt het ook wel aan de brandsnelheid. Probeer eens op een lagere snelheid te branden.
heeft ie al geprobeerd, staat in de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
jan99999 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:01:
Dezelfde merk dvd's zegt dus niks, deze kunnen worden ingekocht bij diverse fabriken, en dan gaat je brander anders om met je dvd's.

Op www.cdfreaks.com kun je leren hoe je dvd's kunt testen. Ga naar het forum.
Dan weet je direct of je dvd goed leesbaar is.

Waarom probeer je niet een andere merk?
Ik heb een stapel van 100 stuks besteld, en dit is nog steeds dezelfde stapel. Het is bij elke dvd, wat ik tot nu toe weet, gebeurd. Lager branden heb ik inderdaad al geprobeerd, maar geen effect

Dat forum van cdfreaks.com kom ik niet helemaal uit, in welk forum/topic staat dat over het testen van de dvd? :X

[ Voor 8% gewijzigd door Vincitore op 06-11-2008 19:56 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wat heb je geprobeerd dan? 1 stapje langzamer, of op het langzaamste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
ThinkPadd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 20:19:
Wat heb je geprobeerd dan? 1 stapje langzamer, of op het langzaamste?
Ik heb hem op 8x (maximaal) gebrand, 6x en 4x zo uit me hoofd, maar dat is dus allemaal een pot nat :(

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 22:32

AlexanderB

7800 rpm

andere brander halen waarschijnlijk, blijkbaar werkt je brander niet lekker met die schijfjes, of is je brander rot.. (lijkt me dat n nieuwe brander goedkoper is dan n stapel van 100 schijfjes (en om die nou opzettelijk ook kapot te branden is ook zonde..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
AlexanderB schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:21:
andere brander halen waarschijnlijk, blijkbaar werkt je brander niet lekker met die schijfjes, of is je brander rot.. (lijkt me dat n nieuwe brander goedkoper is dan n stapel van 100 schijfjes (en om die nou opzettelijk ook kapot te branden is ook zonde..)
De schijfjes heb ik al heel lang en nooit problemen mee gehad, alleen sinds kort dus. Nieuwe brander zal niet kunnen in een laptop toch? |:(

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 22:04
Tuurlijk kan dat wel. Er bestaan gewoon slimline dvd-branders en die zijn voor in een laptop. Iedere webshop verkoopt die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
dvl-2 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 08:46:
Tuurlijk kan dat wel. Er bestaan gewoon slimline dvd-branders en die zijn voor in een laptop. Iedere webshop verkoopt die wel.
Dat wist ik niet, mijn fout :X Maar ik zal eens kijken naar zo'n dvd brander en zien of ik dat zelf kan doen of dat ik hem erin laat zetten. Ik kan natuurlijk ook voor een externe gaan als de inbouwkosten hoog zijn/lastig is om zelf te doen..

Maar het ligt echt 100% aan mijn brander toch?

/edit: Met alcohol schoonmaken, dat zal ik even doen. Maar had ook gelezen dat dat niet op een plastic lens mag, want dan gaat die sowieso kapot. Is het mogelijk om te weten waar die uit bestaat die lens?

[ Voor 26% gewijzigd door Vincitore op 07-11-2008 09:55 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105463

Probeer hem eerst even met een wattenstaafje met alcohol schoon te maken, werkt het dan nog niet dan kun je altijd nog een nieuwe bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:07

BCC

Eeh, niet met alcohol, dan bestaat de kans dat je de coating eraf wrijft. Demi water is een stuk vriendelijker.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

In eerste instantie wilde ik zeggen dat het misschien aan de speler kan liggen, maar omdat de DVD brander ze zelf ook niet kan teruglezen lijkt me dat uitgesloten. Het is goed mogelijk dat de DVD speler de geest heeft gegeven. Ik heb zelf ook een B merk brander gehad die na verloop van tijd een hoop beroerde DVD's maakte (lag niet aan de DVDs zelf). Zelf kon hij ze wel teruglezen, maar mijn gevoelige JVC dvdspeler vond het minder tof.

Heb je wel eens gekeken met Nero CD Speed? Daarmee kan je de kwaliteit van de gebrande schijf uittesten. Toen ik wat DVDs van mijn oude brander in een andere dvddrive liet testen kreeg ik een hele zwik bad sectors (en toen heb ik de oude brander maar defninief weg gegooid).

Het rare was dat alle film dvd's rond de 60 minuten begonnen te haperen. Vond ik wel heel frapant.

[ Voor 7% gewijzigd door .Gertjan. op 07-11-2008 10:20 ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Ik zal hem over een week even schoonmaken want ik ga vandaag op vakantie. Zal het dan welweer even laten weten hoe het ging!

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Ik heb de lens schoongemaakt en meteen maar even getest met een dvd te branden. Heb nu de dvd gebrand maar hij hapert nu alleen nog maar meer :( . De dvd hapert nu ook aan het begin en met regelmaat en niet meer alleen maar aan het einde.

Ik ben al beetje op zoek naar nieuwe branders, en die zijn zo'n 35-40 euro ongeveer dus dat valt mee. Nu alleen nog ff zien hoe ik die dingen in kan bouwen :)

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 13:35
Je zegt dat het alleen aan het einde van DVD's is. Kun je niet eens proberen een DVD met bijv 2 GB aan data te branden en kijken of het dan wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
wiene schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:59:
Je zegt dat het alleen aan het einde van DVD's is. Kun je niet eens proberen een DVD met bijv 2 GB aan data te branden en kijken of het dan wel werkt?
Daar had mijn broer ook al aan gedacht maar nu ik hem schoongemaakt heb, is de hapering ook aan het begin van de serie (na 15 min al ongeveer). Een 2gb dvd zal dan geen verschil maken.

Misschien dat ik hem zo nog eens ff schoonmaak en dan nog maar eens probeer, en anders zit er niks anders op dan een nieuwe te kopen denk ik.

edit Net maar weer even schoongemaakt en maar opnieuw geprobeerd om te branden. Ik zal even laten weten of het gelukt is/beter is en anders ga ik op zoek naar een (externe) dvd-brander!
edit2Net weer geprobeerd maar hij sloeg nu helemaal over, ik ga morgen naar de winkel en haal wel een nieuwe brander en dan zie ik wel of het een slimline wordt of een externe.

Iedereen bedankt!

[ Voor 25% gewijzigd door Vincitore op 17-11-2008 15:08 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Ik heb een externe dvd-brander gezien bij Dynabyte, voor 55 euro. Zit ook niet meer met het probleem dat ik de oude eruit moet halen en de nieuwe weer in moet bouwen. Morgenavond hebben ze een klantenavond waarbij je 10% korting krijgt op assortiment, dus dan is die nog maar 50 euro ongeveer :D

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 11:20
edit: oh never mind
niet relevant

[ Voor 86% gewijzigd door benedictuz op 19-11-2008 18:23 ]

• Vincitore
Ik heb een externe gekocht voor 49.50 en hij bevalt erg goed. Ik kan weer goed branden zonder haperingen e.d!:P

Stats

Pagina: 1