Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Geen netwerkicoon na installatie raidcontroller*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een pci sata kaart geïnstalleerd. Ondertussen is deze kaart er weer uit maar ik heb vanaf de installatie geen netwerkicoon meer. Wanneer ik bij netwerkverbindingen kijk geeft ie aan dat ie geen lijst met netwerkadapters kan aanvragen. "Controleer of de netwerkverbindingsservice is ingeschakeld". Ik heb een onboard 3Com ethernet controller.

Ik heb bij services gekeken en die staat aan. Ik heb tevens handmatig regsvr32 netshell.dll, regsvr32 netcfgx.dll en regsvr32 netman.dll opgestart. Ook heb ik geprobeerd de 3Com controller te verwijderen en opnieuw te installeren maar allen geen resultaat.

Misschien dat er een conflict is met de drivers van de sata raid-controller, alleen ik zie deze ook niet meer bij apparaatbeheer staan omdat ik deze verwijderd heb. Is er een andere mogelijkheid om te zien of er nog ergens anders drivers van deze kaart actief zijn ? Of is er misschien wat anders aan de hand.

Ik kan overigens wel naar buiten pingen.

Verwijderd

Topicstarter
ok, schiet mij maar lek. Ik heb geen idee wat er aan de hand is en volgens mij zie ik iets gigantisch over het hoofd, wie helpt.

Ik heb inmiddels windows repair gedaan, het register opgeschoond en nog steeds heb ik het probleem. Weet iemand nog een oplossing, anders dan de hele brut opnieuw te installeren. Dus een format.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:39:
ok, schiet mij maar lek. Ik heb geen idee wat er aan de hand is en volgens mij zie ik iets gigantisch over het hoofd, wie helpt.

Ik heb inmiddels windows repair gedaan, het register opgeschoond en nog steeds heb ik het probleem. Weet iemand nog een oplossing, anders dan de hele brut opnieuw te installeren. Dus een format.
Om dit soort problemen te voorkomen, maak ik elke week een image van mijn systeem. Als er troubles zijn, zet ik de meest recente image weer terug. Ik heb gewoon geen zin om uren en dagen bezig te zijn om probleempjes op te lossen. Ik heb wel wat beters te doen.

Dus een goede raad: als je het zaakje opnieuw gaat installeren, maak dan regelmatig een backup mbv Acronis True Image of Norton Ghost.

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 13:13
Reboot --> F8 --> Last known good configuration?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb systeemherstel gedaan van voor de installatie van de raid controller en heb last known good configuration gedaan. Biedt geen uitkomst