[Excel 2003] Tekst uit >1 cellen samenvoegen MET enters

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Ik heb een aantal cellen gevuld met tekst. Ik wil deze teksten allemaal in één cel hebben. Dit kan met de funcie &, maar dan plakt hij alles achter elkaar. Ik wil alles ónder elkaar hebben, dus met een enter na iedere tekst.

Wat ook een mogelijkheid zou zijn, is de cellen met tekst allemaal onder elkaar te zetten. Het probleem wat ik hier heb is dat ik lege cellen ertussen heb zitten en die moeten er tussenuit. Ik heb geprobeerd de tabel, en later ook per kolom, te kopiëren en speciaal te plakken, waarbij ik 'Lege cellen overslaan' heb aangezet, maar dat werkt dus niet.

Een derde mogelijkheid zou zijn als ik alle kolommen onder elkaar zou zetten, in één rij (is wel veel werk, want het zijn 123 kolommen) en dan indien mogelijk met een makkelijke functie alle lege rijen verwijderen.
Het probleem is namelijk dat de lege cellen niet allemaal in dezelfde rij zitten.

Om een situatieschets te geven:
Tekst 1Tekst 2Tekst 3Tekst 4
Tekst 1aTekst 3aTekst 4a
Tekst 1bTekst 2a
Tekst 2bTekst 3b
Tekst 1cTekst 2cTekst 4b

Gewenste resultaat:
Tekst 1
Tekst 1a
Tekst 1b
Tekst 1c
Tekst 2
Tekst 2a
Tekst 2b
Tekst 2c
Tekst 3
Tekst 3a
Tekst 3b
Tekst 4
Tekst 4a
Tekst 4b

OF

Tekst 1Tekst 2Tekst 3Tekst 4
Tekst 1aTekst 2aTekst 3aTekst 4a
Tekst 1bTekst 2bTekst 3bTekst 4b
Tekst 1cTekst 2c

Iemand enig idee?

PS: De teksten zijn overigens niet zo simpel als dit. Het zijn volledige zinnen.

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ten eerste: Excel is geen tekstverwerker ;)

Ten tweede: ik zou gaan voor een macrootje. Of als de volgorde niet uit maakt: selecteer een kolom per keer en sorteer. Gezien de 123 kolommen ook weer in een macro trouwens :+

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 06-11-2008 13:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113297

het laatste resultaat kan je bereiken door een cel in het gebied te selecteren en dan de volgende macro uit te voeren (die ook in een paar stappen via de gebruikersinterface van excel uitgevoerd kan worden)
Visual Basic:
1
activecell.CurrentRegion.SpecialCells(xlCellTypeBlanks).Delete shift:=xlup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
F_J_K schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:28:
Ten eerste: Excel is geen tekstverwerker ;)

Ten tweede: ik zou gaan voor een macrootje. Of als de volgorde niet uit maakt: selecteer een kolom per keer en sorteer. Gezien de 123 kolommen ook weer in een macro trouwens :+
Ik weet dat het geen tekstverwerker is. Ik heb die tabel dan ook gekregen door behoorlijk wat afhankelijkheden in te geven. Macro lijkt me goed. Ik ga morgen kijken of de hierboven genoemde macro gaat werken.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als het eenmalige aktie is de UI (zoals Heretic opmerkt) net zo makkelijk.
Bewerken-->ga naar-->speciaal--> lege waarden
Bewerken-->verwijderen-->omhoog

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Lustucru schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 00:17:
Als het eenmalige aktie is de UI (zoals Heretic opmerkt) net zo makkelijk.
Bewerken-->ga naar-->speciaal--> lege waarden
Bewerken-->verwijderen-->omhoog
Vaag... ik krijg dan "Er zijn geen cellen gevonden" in een popup. Ik heb eerst alle cellen van dat tabblad geselecteerd en daarna nog eens geprobeerd met alle cellen van de tabel te selecteren... :?
Ik heb geheel lege cellen in de tabel. Heb ook geprobeerd een aantal te vullen met ="", maar dan vindt ie nog geen cellen.

EDIT: Op de een of andere manier worden mijn lege cellen niet als leeg gezien... Ik ben nog aan het uitzoeken hoe dat komt. In ieder geval bedankt!

Meer info:
=(zo'n lege cel)="" geeft WAAR
=ISLEEG((zo'n lege cel)) geeft ONWAAR
Vaaag.....

[ Voor 36% gewijzigd door Xochiquetzal op 07-11-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-07 09:53
Wanneer in een cell een formule staat die "" als uitkomst heeft, wordt die niet als leeg gezien. Om dan toch een lijst te maken, kijk hier eens:
http://www.cpearson.com/excel/noblanks.htm

Het onder elkaar zetten van tekst van verschillende cellen zou ook kunnen met =A1&char(10)&A2 ... of teken(10) afhankelijk van je versie excel. Moet je wel "wrap text / terugloop" aan hebben staan voor de cell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
brekki schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:59:
Wanneer in een cell een formule staat die "" als uitkomst heeft, wordt die niet als leeg gezien.
Klinkt logisch. Ik dacht alleen dat ik dat al afgevangen had door met speciaal plakken "alleen waarden" te kiezen.
[b][message=31026497,noline]Het onder elkaar zetten van tekst van verschillende cellen zou ook kunnen met =A1&char(10)&A2 ... of teken(10) afhankelijk van je versie excel. Moet je wel "wrap text / terugloop" aan hebben staan voor de cell.
Ik heb het nu opgelost door de lege cellen écht leeg te maken (door er een normale lege cel overheen te kopiëren), maar dit is een goeie voor de volgende keer.

Pagina: 1