[iPhone 2G] hoe herken ik oude / nieuwe versie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
dag allemaal,

ik kan vandaag een iphone 2g overnemen. Na wat zoekwerk kom ik er achter dat er verschillende versies van de 2g in de US omgelopen hebben. Een eerdere versie en een verbeterde.

Kunnen jullie me vertellen hoe ik dit verschil herken? En ook wat de verschillen tussen de toestellen concreet zijn?

Hopelijk krijg ik wat vlotte reacties, ik kan hem nl al vandaag overnemen :)

edit: ik kan het ook mis hebben natuurlijk. er zijn iig een 1g, 2g en 3g iphone toch?

[ Voor 10% gewijzigd door jeroentje op 06-11-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:35
Er zijn bij mijn weten 2 iphones, de 2g en de 3g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn eigenlijk maar 2 versies van de iPhone, namelijk de 2G en de 3G. Hierbij is de 2G de eerste versie van de iPhone. Sommigen duiden de iPhone 2G met 4GB geheugen aan als de iPhone 1G maar dit is eigenlijk niet juist.

Er zit dus wel verschil in de eerste generaties iPhone, namelijk de grootte van het geheugen. Voor zover ik weet zijn er verder geen verschillen in functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
ok tnx, http://i75.photobucket.co...ev_and_dan/Iphone/1-1.jpg dit is dus zeker weten een iphone 2g 8gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Het is iets subtieler: er zijn 2 modellen met elk weer verschillende geheugengroottes. Daarin is makkelijk onderscheid te maken.

Verder geldt zoals bij elk produkt dat de latere series vaak iets afwijken van de eerdere; er worden wat dingen gefixed die men leert van early returns, er worden wellicht goedkopere/ betere/ beter verkrijgbare componenten gebruikt, etc. Dit wordt echter meestal niet echt gecommuniceerd en het heeft dan ook weinig zin je er druk over te maken. In het algemeen zal gelden latere build = minder kans op fouten.
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:21:
Er zit dus wel verschil in de eerste generaties iPhone, namelijk de grootte van het geheugen. Voor zover ik weet zijn er verder geen verschillen in functionaliteit.
GPS :)
Als het originele achterkantje er op zit: Ja :)

[ Voor 48% gewijzigd door Zpottr op 06-11-2008 13:39 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=31008743,noline]
[...]

GPS :)

[...]
Eh ja natuurlijk, dat ik die vergeet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
gps en edge inderdaad. maar daarvoor hoef ik geen 3g. ik heb geen internet abbonement, dus onderweg zal ik het niet gebruiken.

- dat laatste is ook wel een issue, gezien je zomaar op internet zit als je perongeluk de maps knop (of een van de andere) aanklikt.

als dat de enige verschillen zijn (én de verschil in behuizing), is een 2g voor mij prima.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroentje op 06-11-2008 14:00 ]

Pagina: 1