Fout bij adprep /forest prep Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
Oke,

Ik ben nu al dagen lang aan het googlen en dingen uitproberen maar zonder enig resultaat.

Huidig domein (Windows 2000 native) bestaat uit 2x Windows Server 2000 SP4 machines draaiend op hardware uit die tijd (Dual 800's oid) Nu willen we 2x Windows STD Server 2008 toevoegen (op HS21 blades).

Idee was om deze als 2 additionele DC's toe te voegen, rollen seizen en de 2000 machines weg te halen.

Ik heb wel diverse blogs/links/sites gevonden waarop word uitgelegd hoe men dit aan moet pakken, en het lijkt ook allemaal logish (zelfde als 2000 -> 2003 migratie)

Nu heb ik de sources/adprep folder gekopieerd naar een dir op DC1 (Schema Master oa.) en uitgevoerd met adprep /forestprep. Echter kom ik niet verder dan de onderstaand error.

Replication is goed in both ways, volgens dcdiag is mn domein gezond en alles wekt ook echt zoals het hoort.

Iemand tips/truuks/verklaring hiervoor ?
Adprep was unable to extend the schema.
[Status/Consequence]
The schema master did not complete a replication cycle after the last reboot.
The schema master must complete at least one replication cycle before the schema can be extended.
[User Action]
Verify that the schema master is connected to the network and can communicate with other Active Directory Domain Controllers. Use the Sites and Services snap-in to replicate between the schema operations master and at least one replication partner. After replication has succeeded, run adprep again.
Links:
http://www.kemponline.co....-windows-server-2008.aspx
http://isingh.spaces.live...D4B487C69B1A780!200.entry

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-02 13:27
doe anders eerst een 2003R2 ad prep en daarna pas 2008. Heb er geen ervaring mee maar dat zou mijn eerste stap zijn.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Petri heeft altijd sublieme walktrough's

Please try :)

klik

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:21

bord4kop

maximaal 100KB!

Kan dat zomaar vanuit een 2000 AD?

Volgens mij moet het zowiezo in native staan en nog een extra/ander commando dan (alleen) adprep...

EDIT
Laat maar, zie hierboven... (dat was het wat ik zocht, Petri FTW!)

[ Voor 23% gewijzigd door bord4kop op 06-11-2008 13:26 ]

| Security Management |

• funkflex

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
Petri heeft idd erg handige en duidelijke tutorials en ik heb er ook het een en ander gelezen alleen de foutmelding die ik krijg komt daar nergens voor ;-(

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Maar heb je de stappen ook zo gevolgd?

De foutmelding doet me denken aan tijdsverschil op je DC 's... Heb je dat gecontroleerd?
Moest er nog een DC, geboot worden toevallig? (ooit updates gedraaid die een reboot nodig hebben)

| Security Management |

• pennenlikker
funkflex schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:29:
Petri heeft idd erg handige en duidelijke tutorials en ik heb er ook het een en ander gelezen alleen de foutmelding die ik krijg komt daar nergens voor ;-(
Heb je hem goed doorgelezen? bijvoorbeeld het stukje over de verschillen tussen de 32 bit en 64 bits versies?
Dat gaat dus niet werken met elkaar.

Since at the time of running ADPREP you still do not have any Windows Server 2008 Domain Controllers, it should be made clear that these commands MUST be run on EXISTING Windows 2000 or Windows Server 2003 Domain Controllers. That is why you MUST make sure you keep a copy of the 32-bit version of the Windows Server 2008 installation DVD. You cannot use the 64-bit version of the installation media to run ADPREP on 32-bit versions of Windows 2000/2003. Because Windows Server 2008 installation media is 64-bit by default, remember to request the 32-bit version when you get your copy. In case you don't have the 32-bit version available, you can also use the evaluation version of Windows Server 2008 32-bit installation media to run ADPREP, so just download the file from Microsoft's website, and use it to run ADPREP on your 32-bit Windows 2000/2003 DCs.

[ Voor 50% gewijzigd door pennenlikker op 06-11-2008 13:34 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• funkflex

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
bord4kop schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:32:
Maar heb je de stappen ook zo gevolgd?

De foutmelding doet me denken aan tijdsverschil op je DC 's... Heb je dat gecontroleerd?
Moest er nog een DC, geboot worden toevallig? (ooit updates gedraaid die een reboot nodig hebben)
Idd gereboot, check net weer de tijd komt 100% overeen.

Heb een 32bit en een 64bit DVD, heb adprep van de 32bit dvd gehaald en op de server gekopieerd.

Wat ik ook toe moet voegen is dat ik met identieke cds een virtuele omgeving heb nagebouwt om de stappen te simuleren. Alles werkte vlekkeloos, alleen in de PR omgeving stuit ik op deze problemen.

[ Voor 16% gewijzigd door funkflex op 06-11-2008 13:44 ]

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Dat is wel slim van je!

Maar als het niet werkt in de produktie omgeving, moet er wel een verschil zitten tussen je VM en PR omgeving.
Zoek het verschil en je hebt de fout!

Goed goed, dat is wel heel kort door de bocht, maar in feite wel de oplossing. Ik weet het even niet meer, ben suggestieloos momenteel...

Ik ben ondertussen nog aan het nadenken (bedankt trouwens dat je me van mn werk houdt :+ )

| Security Management |

• pennenlikker
The schema master must complete at least one replication cycle before the schema can be extended.

Dit moet je dus weer doen na je reboot.

Het is wel vreemd dat ie het wel doet in een vr omgeving, als de server toch uitgaat en het gaat alleen om de dc role zoveel mogelijk uit proberen te zetten qua programma's en firewalls enzo.

[ Voor 30% gewijzigd door pennenlikker op 06-11-2008 13:59 ]

• funkflex

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
pennenlikker schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:57:

Dit moet je dus weer doen na je reboot.

Het is wel vreemd dat ie het wel doet in een vr omgeving, als de server toch uitgaat en het gaat alleen om de dc role zoveel mogelijk uit proberen te zetten qua programma's en firewalls enzo.
Ik heb dus een handmatice replication geforced na de reboots en kreeg helaas nog dezelfde foutmelding. Er zijn geen firewalls actief op de machines.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:07
Kan er in je AD misschien nog een oude domaincontroller staan die nooit verwijderd is? (Al weet ik zo niet hoe je dat snel kan zien :/ Geen dsquery voor 2000, toch?)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

NTDSutil :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met de handleiding die ik ooit eens gemaakt heb kan er weinig meer fout gaan denk ik:
HOWTO: 2000 - Overblijvende domeincontroller herstellen
:)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• funkflex

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
Oke,

Helaas werkte geen een van de suggesties hierboven, wel ben ik erachter gekomen dat DC1 eerder al gecrasht is en opnieuw geinstalleerd is. Mogelijk dat we te maken hebben met incorrecte SID's door een luie sysop die niet alles goed heeft voorbereid/opgeschoont.

Ik ben eiglijk te bang om de schema master de seizen naar DC2, het hangt allemaal een beetje bagger in elkaar en ik heb geen zin om verantwoordelijk te zijn voor het neerhalen van alles ;-)

• pennenlikker
Nou, ik zou je er dan ook niet aan wagen.
Wat heb je precies nodig van de oude server? er zijn ook andere manier om dat van je oude server naar je nieuwe te krijgen.

• funkflex

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
Nou, ik wil eiglijk dat het domein voor de users niet offline gaat. Dus 2008 bijprikken, laten replicaten en als het allemaal goed draait haal ik de 2000 machines weg.

• pennenlikker
Pak is een w2k3 cd en probeer adprep van die cd eens, en daarna die van w2k8 misschien dat dat iets op lost ;)

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-02 13:27
pennenlikker schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:30:
Pak is een w2k3 cd en probeer adprep van die cd eens, en daarna die van w2k8 misschien dat dat iets op lost ;)
mjah dat zei ik dus ook al.
Heb je al geprobeert om een vm op te zetten als extra DC anders, die te orphanen, schema master maken, ntdsutil om hem lekker schoon te maken, en die eens dezelfde actie op te doen (2008 schema upgrade)? als dat lukt is je lab test gelukt en kun je dezelfde truuk uit halen op je productie netwerk. Orphan die VM wel goed anders heb je een groot probleem :P Collega van me is dat een keer gebeurd...
Op deze manier kun je ook de tussenstap met server 2003R2 proberen.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• funkflex

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
Razwer schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:08:
[...]

mjah dat zei ik dus ook al.
Heb je al geprobeert om een vm op te zetten als extra DC anders, die te orphanen, schema master maken, ntdsutil om hem lekker schoon te maken, en die eens dezelfde actie op te doen (2008 schema upgrade)? als dat lukt is je lab test gelukt en kun je dezelfde truuk uit halen op je productie netwerk. Orphan die VM wel goed anders heb je een groot probleem :P Collega van me is dat een keer gebeurd...
Op deze manier kun je ook de tussenstap met server 2003R2 proberen.
Ik heb idd al een 2003R2 cd gepakt en geprobeert te adpreppen, echter zonder success. krijg precies etzelfde foutmelding.

Wat ik nu besloten heb te doen is een 3e W2K DC erbij hangen en de FSMO rollen erheen te seizen. Dan draai ik de huidge DC1 de nek om en prep DC3 met de 2K8 cd ;-)

Ik ben alleen bang dat er iets misgaat bij het seizen van de FSMO roles...

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:07
funkflex schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:34:
Helaas werkte geen een van de suggesties hierboven, wel ben ik erachter gekomen dat DC1 eerder al gecrasht is en opnieuw geinstalleerd is. Mogelijk dat we te maken hebben met incorrecte SID's door een luie sysop die niet alles goed heeft voorbereid/opgeschoont..
Je zal dit wel moeten oplossen heh? Ook al gooi je er honderd DCs bij, je zal orphaned domain controllers toch met het handje moeten verwijderen uit de active directory.

Desnoods doe je dit/adprep/seizen in een weekend, met een system state backup (en wat kennis van non-/authoritive restore) naast je normale backup.
Pagina: 1