CrossfireX videokaarten worden niet goed ingesteld

Pagina: 1
Acties:

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
Hallo allemaal

ik zit met een probleem en zal als eerste even de gegevens geven van mn pc.

E8500 wolfdale @ 4.4Ghz
Asus P5E Deluxe X48
Xigmatek cpu koeler
creative xfi extreme music
hd4870 512 HIS
HD4850 Sapphire
500Gb WD Raid0
coolermaster M620

het probleem is dus dat ik in catalyst center crossfire niet kan aanvinken omdat het zich niet laat zien
Dit met 8.9 en 8.10 drivers , oudere drivers werken al helemaal niet mee.

De eerste keer dat de videokaarten erin zaten icm 8.9 werkte crossfire enigszins wel in CCC maar in de benchmarks zag ik geen vooruitgang.

GPU/Z zegt ook dat er maar 1 gpu in de pc zit terwijl er dus duidelijk 2 in zitten

De videokaarten hebben beide een eigen 16x pci slot dus in totaal 32 lanes tot hun beschikking dus dit kan het probleem niet zijn , ook de 6pins stroomaansluiting is aangesloten op beide kaarten met ruime een stroom marche .

Ook de crossfire bruggetjes zijn aangesloten dus alles zit goed op zn plek.

wat ik nog meer heb geprobeerd :

op google kijken wat mensen daar als oplossing hadden maar niks mocht baten.
verse windows vista
Kaarten omgewisseld.

Ik kan er dus niet meer achter komen dus ik hoop dat iemand hier de oplossing heeft

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Probeer beide kaarten eens los, misschien is een van de kaarten gewoon kapot...

specs

• glangeveld
beide kaarten werken apart gewoon helemaal perfect !

en met 2 x1950xtx videokaarten werkt het wel helemaal zoals het hoort dusik sta voor een groot raadsel

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-05 15:24

Iska

In case of fire, use stairs!

Ik had precies hetzelfde probleem, ik kon onder XP mijn 2 4850's niet in CF laten werken via CCC... later is het wel gelukt via Ati Tray Tools! Niet dat ik enige vooruitgang had, maar dat is een ander verhaal.. want volgens mij is het hele CF gewoon crap

-- All science is either physics or stamp collecting

• glangeveld
ja die indruk krijg ik ook , dat een 2e kaart gewoon in games geen meerwaarde biedt

ati tray tools zal ik even proberen !

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 10:19
Ik heb van tijd tot tijd hetzelfde probleem. Wat hier helpt is CMOS Clear. (Ik heb een DFI DK P45 dus na een reset kan ik zo m'n settings weer laden uit de backup.)
Het lijkt erop alsof er soms tijdens het booten maar één kaart wordt gedetecteerd. In Windows ziet GPU-Z dan maar 1 kaart en Crossfire is niet mogelijk. Drivers opnieuw erop baat dan niet. Logisch , want tijdens het booten wordt de kaart niet herkent dus eenmaal in Windows er is niets voor de driver te instaleren.
Ik heb deze problemen alleen als ik een crash heb gehad.

Maar na een CMOS Clear is de kaart weer terug in het systeem en doet 'ie het verder prima.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-05 15:24

Iska

In case of fire, use stairs!

Maar je word ook niet echt vrolijk van telkens CMOS reset als je geen back-up mogelijkheid hebt ;)

-- All science is either physics or stamp collecting

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 10:19
Nee dat snap ik, maar ik geef tenminste een oplossing voor het niet detecteren van z'n tweede kaart.

Als die kaart niet aan het begin van het bootproces wordt gedecteerd kan je die drivers10.000 keer erop en eraf gooien en alle mogelijke versies proberen, maar die kaart zal nooit in Windowsd verschijnen.

En ik heb het probleem alleen na een crash en dat gebeurt ook niet elke dag. Hoogtens 1 keer per week als ik m'n proc te ver aan het overklokken ben en de boel slaat vast/restart om dat ik weer eens met 4.7Ghz zit te spelen. Als ik dat niet zou doen zou m'n systeem ook niet crashen en zou ik dus ook geen last hebben van een verdwijnend slave kaart. :)

Voor hetzelfde geld heeft de TS onlangs een crash gehad en is sinsdien de kaart niet meer gedecteerd.
Dan moet 'ie nu 1 keer een CMOS Clear doen en dan verder zorgen dat z'n bak niet meer crasht.

[ Voor 8% gewijzigd door Demon_Eyez op 07-11-2008 12:17 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Pagina: 1