Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[mobiele dataverbinding]Activesync bandbreedte gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist ben ik bij een KPN business center geweest om een privé mobiel abonnement af te sluiten icm een Samsung Omnia.
Dit toestel gaat gebruikt worden om te synchroniseren met onze Exchange server op de zaak.
Nu beweert de verkoper dat je met een Surf&Mail Totaal data abonnement niet kan synchroniseren vanwege de lage snelheid. Ik zou een zakelijk abonnement moeten hebben met Pocket internet start.

De snelheid van Surf&Mail totaal is:
128 kbps down
64 kbps up

Pocket internet start is:
3600 up
1400 down

Ik kan nergens de bandbreedte requirements vinden van activesync.
Heeft die kerel gelijk en is surf&mail te traag voor activesync synchronisatie?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
Dit is een beetje overdreven dat het niet gaat werken, maar plezierig is anders.
Activesync op zich zal niet zoveel dataverkeer met zich meebrengen, maar de data die over de verbinding van activesync zelf heengaat waarschijnlijk wel.

Als jij per dag 30+ emailtjes ontvangt, is zo'n trage verbinding niet zo heel erg fijn.
Maar het werkt wel prima.

Agenda is volgens mij niet zoveel dataverkeer, (die is iig sneller gesynct dan Exchange bij mij)

Even niets...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
geen probleem, gebruik t zelf ook al ruim een jaar. (icm pushmail)

Werkt perfect, en afhankelijk van je config download ie toch alleen de headers + eerste deel van de mail, dus dat is zoiezo erg klein. Pas als je een mailtje daadwerkelijk opent (en volledig wil lezen, std laad ie slechts t eerste deel) gaat ie ophalen, maar bij tekst-mail gaat dat heel prima.

Sterker nog, op veel plekken heb ik gprs, en dan kom je uberhaupt al nieteens aan de 128kbit, en ook dan werkt t prima.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:38
Ik gebruik Directpush al zo lang als het bestaat over een gprs verbinding. Ik gebruik met opzet gprs en geen umts/hsdp* omdat met die laatste het batterijverbruik veel hoger is.

Er is werkelijk geen enkele belemmering om een trage verbinding te gebruiken, juist omdat het protocol geoptimaliseerd is voor trage verbindingen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk