Ik draai momenteel Ubuntu Gutsy, en heb regelmatig problemen met mijn swap-partitie. mkswap werkt prima, geeft geen bad-blocks als je daarop test, en swapon geeft geen problemen. Maar zo nu en dan kan hij met booten ineens geen swap-partitie meer vinden. Ik heb nu dus de gewoonte om, voor ik virtualbox start, mkswap en swapon te doen
Gek genoeg heb ik nauwelijks stabiliteitsproblemen. Juist Virtualbox zou continue moeten crashen met dit soort ongein, maar dat gebeurt nauwelijks (tenzij ik vergeet die swap-partitie aan te zetten, dan raakt het geheugen op, en kom je er zelfs niet meer tussen met alt+printscreen). Het enige waar ik consequent problemen mee heb is Firefox met Flash-content, maar
In de intrepid livecd krijg ik squashfs problemen:
- CDRW 1: halverwege de installatie squashfs errors, en onbruikbaar systeem (alles wat ik intyp geeft 100x een squashfs error). 580MB gekopieerd. Nou ja, zal wel aan de vele krassen liggen
- CDRW 2: aan het eind van de installatie squashfs errors, 1500MB gekopieerd. Zal wel weer aan de krassen liggen, deze zat in hetzelfde doosje
- CDR: ook squashfs errors bij 1500MB
- CDR poging 2: swapoff gedaan, en files kopieren gaat nu goed. De GRUB-error (128GB limiet BIOS) is hier niet relevant.
Ik heb badblocks nog gedraaid, geen problemen gevonden. Na een kwartiertje de read-only mode gedaan (voor bit-fade ofzo, 't zou kunnen) en nog steeds geen problemen. De samsung-tool heb ik ook gedraaid, ook geen problemen gevonden.
Inmiddels word ik hier goed ziek van, al 5 avonden bezig om Intrepid op mijn laptop te zetten
Hoe kan ik debuggen waar dit aan ligt?
In de intrepid livecd krijg ik squashfs problemen:
- CDRW 1: halverwege de installatie squashfs errors, en onbruikbaar systeem (alles wat ik intyp geeft 100x een squashfs error). 580MB gekopieerd. Nou ja, zal wel aan de vele krassen liggen
- CDRW 2: aan het eind van de installatie squashfs errors, 1500MB gekopieerd. Zal wel weer aan de krassen liggen, deze zat in hetzelfde doosje
- CDR: ook squashfs errors bij 1500MB
- CDR poging 2: swapoff gedaan, en files kopieren gaat nu goed. De GRUB-error (128GB limiet BIOS) is hier niet relevant.
Ik heb badblocks nog gedraaid, geen problemen gevonden. Na een kwartiertje de read-only mode gedaan (voor bit-fade ofzo, 't zou kunnen) en nog steeds geen problemen. De samsung-tool heb ik ook gedraaid, ook geen problemen gevonden.
Inmiddels word ik hier goed ziek van, al 5 avonden bezig om Intrepid op mijn laptop te zetten