Toon posts:

802.11n en Tele2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze week mini laptop gekocht voorzien van 802.11n.
In bezit van DV201AMR (Davolink) van Tele2 voor Internet en telefoon.
Signaal op andere verdieping uiterst zwak. Ondersteunt natuurlijk geen 802.11n.
Is het mogelijk om ipv van bevengenoemd modem een snellere 802.11n router te kopen die ik kan
gebruiken ipv van het geval van Tele2 waardoor het bereik en de snelheid wellicht toenemen?
Of blijf ik voor de dienstverlening van Tele2 gebakken aan het door tele2 geleverde materiaal?
Wie heeft ervaring/advies. Op terrein van netwerken absolute beginner!
Thanks! :)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Sowieso zou ik voor advies even langs een computerwinkel gaan, maar wat je nodig hebt is een accesspoint achter het huidige modem. Overigens kan je hiervoor ook heel goed een router gebruiken. Informeer alleen bij de winkel (of lees de manual goed door uiteraard) even hoe het zit met het 'router achter router'-probleem (als je een router koopt).

Bij dit alles heb ik aangenomen dat er in het Tele2-modem een router-functie zit.

[ Voor 9% gewijzigd door _the_crow_ op 07-11-2008 10:20 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-03 20:54
De Davolink kan je niet vervangen. Anders heb geen internet en telefoon meer. :+ Dus je bent 'gebakken'. :+

Je kan een router kopen met wlan (802.11n) of een access point met 802.11n.
Die moet je aansluiten aan de Davolink.

Een router is iets meer instel gedoe dan een access point, maar allebei goed mogelijk.