Toon posts:

Dreamweaver overzetten op Imac

Pagina: 1
Acties:
  • 418 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik maak een website door middel van dreamweaver.
Dit is netjes allemaal geinstalleerd op deze pc met XP.
Weet nog steeds niet hoe ik het toen werkend gekregen heb, maar het werkt en daar ben ik blij mee.
Echter heb ik nu een nieuwe computer, een Imac en ik wil er graag voor zorgen dat ik met de opbouw en het onderhouden van mijjn site op de Mac verder kan.

Echter ben ik echt een leek hierin en weet niet hoe ik dat moet doen.
Ik heb dreamweaver met juiste licentiecode, uiteraard weet ik hoe ik alles moet installeren, maar dan?
Heb destijds op deze computer bij netwerklocaties ook eeb ftp iets moeten doen.

Heb echt geen flauw idee hoe ik dat nu bij die mac moet doen.
Ik wil dat de gegevens zoals die nu op deze pc staan, exact hetzelfde op de mac komen.
Zodat ik gewoon door kan gaan met het onderhouden van mijn site.

Is er iemand die mij hier stap voor stap mee kan helpen?
Het liefst in "kleutertaal", ben hier echt een ei in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Via Site -> Manage Sites (Sites Beheren in NL?) kan je je huidige site settings exporteren. Via dezelfde manier op je mac kan je kiezen voor de optie importeren.

Et voila, settings zijn overgezet. Het enige wat nog rest is je site binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SoaDmaggot schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:02:
Via Site -> Manage Sites (Sites Beheren in NL?) kan je je huidige site settings exporteren. Via dezelfde manier op je mac kan je kiezen voor de optie importeren.

Et voila, settings zijn overgezet. Het enige wat nog rest is je site binnenhalen.
Dank voor je antwoord, klinkt stom, maar zelfs dat klinkt nog te ingewikkeld.
Ben ook nog beetje zoekende betreffende de Mac, heb hem net 1 dag.
weet ook niet zo goed waar ik alles kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:07:
[...]

Dank voor je antwoord, klinkt stom, maar zelfs dat klinkt nog te ingewikkeld.
Ben ook nog beetje zoekende betreffende de Mac, heb hem net 1 dag.
weet ook niet zo goed waar ik alles kan vinden...
Heb het voor de zekerheid eerst geprobeerd op een laptop met vista.
Dat is geen probleem, want de site is zichtbaar en ik kan wijzigingen doorvoeren.
Enige wat ik moest doen was ff ftp instellen.

Bij xp en vista doe je dat gewoon door de ftp locatie in te typen en dan de betreffende bestandje daarnaar te uploaden, waarna ik het heb geopend in dreamweaver, maar hoe doe ik dit nu bij Mac?
Ik heb nu dreamweaver met de benodigde gegevens en ftp veilig gesteld op laptop.
nu kan ik dreamweaver etc gewoon zonder problemen van deze pc afgooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm werkt toch niet helemaal.
Had net dreamweaver afgesloten op de laptop en wanneer ik nu weer opstart krijg ik de melding dat het wachtwoord niet juist is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Heb je ook je login gegevens erbij geëxporteerd? Anders zou je inderdaad het goede wachtwoord er even bij moeten pakken.

(in plaats van volgende keer weer meerdere keren achter elkaar te replien kan je ook je bericht editen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SoaDmaggot schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:47:
Heb je ook je login gegevens erbij geëxporteerd? Anders zou je inderdaad het goede wachtwoord er even bij moeten pakken.

(in plaats van volgende keer weer meerdere keren achter elkaar te replien kan je ook je bericht editen.)
Ja, heb ik gedaan.
Maar nu iedere keer als ik dreamweaver op de laptop opstart geeft ie aan dat:
An FTP error occurred- cannot make connection to host.
Your login or password is incorrect.
Please check you connection information.

Ik klik dan op OK.
Vervolgens op manage sites en dan bij edit is login en password niet ingevuld terwijl ik dat wel gedaan heb.
Dan moet ik dat dus iedere keer opnieuw invullen.
Heb gewoon exact de gegevens van dreamweaver overgenomen zoals ze ook in deze pc staan.

Alleen de Imac accepteert dreamweaver niet.
Het staat in .rar files...
Niet helemaal legaal dus, maar wel met code, een vriend van mij heeft dit ooit zo voor me omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:54
Voor je iMac heb je wel de mac versie van dreamweaver nodig dus je zult toch even langs de winkel moeten gaan. (zelf gebruik ik op me iMac Coda aangezien dreamweaver me veel te duur was)

[ Voor 25% gewijzigd door jvanderkroon op 06-11-2008 11:07 ]

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
msxbox schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:06:
Voor je iMac heb je wel de mac versie van dreamweaver nodig dus je zult toch even langs de winkel moeten gaan. (zelf gebruik ik op me iMac Coda aangezien dreamweaver me veel te duur was)
Dreamweaver kost €500,- dat ga ik dus mooi niet doen, zeker niet aangezien de site voor een vrijwilligersstichting is.
Maar als ik rapidweaver of coda zou gebruiken he?
Hoe kan ik dan de gegevens en site die er al is dan importeren? Daar snap ik dus niks van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik dan de gegevens en site die er al is dan importeren? Daar snap ik dus niks van...
Over welke gegevens heb je het nu? Je ftp gegevens ofzo?

Gelieve je vraag wat concreter te formuleren, waar staat je site gehost?Welk type site is het? Gebruikte je dreamweaver vroeger om de site rechtstreeks bij te werken of gebruikte je daar een apart ftp programma voor? Staat er een versie van je site op je pc?

Je kan enkel een goed antwoord op je vraag verwachten indien je een duidelijke vraag stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:02:
Het staat in .rar files...
Niet helemaal legaal dus, maar wel met code, een vriend van mij heeft dit ooit zo voor me omgezet.
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:09:
Dreamweaver kost €500,- dat ga ik dus mooi niet doen, zeker niet aangezien de site voor een vrijwilligersstichting is.
Ik zie in eerste instantie al niet wat dit in WEB doet (zie Waar hoort mijn topic?) want dit heeft niets met client-side development te maken. Maar wat ik nog kanslozer vind is dat je support zoekt op illegale software (warez) terwijl dat nadrukkelijk niet toegestaan is hier én dat je er ook nog zo voor uit komt en nonchalant mee omgaat. Je beseft dat programmeurs ook een boterham moeten verdienen? Als je 't duur vindt dan gebruik je lekker notepad of de iNotepad mac dinges variant. Het is dan misschien een vrijwilligersstichting, maar die hebben vast ook een budget en als die software niet in hun budget past ga je uitkijken naar andere oplossingen die evt. wél in een budget passen of op zoek naar open source alternatieven.

Daarbij is GoT geen 'hou mijn handje eens vast' forum; we verwachten wel enige eigen inspanning en die is in dit topic ook ver te zoeken.

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 06-11-2008 12:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.