[Sharing] Bestanden delen met linux & windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviruchi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 16:33
Ik heb op een Mac computer een grote hoeveelheid data staan die netjes ondergebracht zijn in mapjes. Omdat ik hierin tekens gebruik die niet op een windows bak voor mag komen ( /, \, ?, * etc. ) kan ik niet zomaar mijn bestanden overzetten naar de NAS die ik zojuist heb aangeschaft. Omdat op deze NAS ook windows gebruikers zitten kan ik niet zomaar het bestandsysteem van de NAS omzetten.

Is er een makkelijke manier om ervoor te zorgen dat ik toch netjes al mijn bestanden op de NAS krijg zonder handmatig alle bestanden en mappen na te lopen en aan te passen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 16:44

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Met een kort shellscript moet je dit toch eenvoudig kunnen doen? Daarnaast moet je dergelijke tekens ook nooit in files gebruiken he ;)

1. genereer een lijst van dirs die doorzocht moeten worden
2. maak per dir een lijst van bestanden
3. haal alle bestanden in de lijsten door een vervang-routine heen die de verboden chars vervangt met een -
4. klaar is Deviruchi :)

[ Voor 46% gewijzigd door Whieee op 06-11-2008 10:13 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviruchi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 16:33
Sorry, ik had misschien moeten vermelden dat ik zelf geen script ervaring binnen een Mac omgeving heb. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem, is hier geen kant en klaar oplossing voor? Ik ben bereid om hiervoor te betalen ( uiteraard tot op enige hoogte ). Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 08:51

chem

Reist de wereld rond

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Start Automator (appel-spatie, type autom, enter)
Bouw een flow ie bestaat uit
• Find Finder Items (Where? [je directory], Whose Name contains *)
• Rename Finder Items (Replace Text, Find ?, Replace {niks})

Run en herhaal voor andere tekentjes.

Misschien nog een beetje tweaken want dit is niet robuust voor files die na de actie identieke namen hebben. Een lompe manier zou kunnen zijn ? te vervangen door QM, / door SL, \ door BS, etc.

Niet elegant, wel binnen paar minuten te doen met de tools op je Mac door iemand zonder scriptervaring.

[ Voor 20% gewijzigd door Zpottr op 06-11-2008 10:50 ]

Zoef