Toon posts:

Verkeerde bios HEEEEEELP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een verkeerde bios geinstaleerd nu start hij niet meer op.
hij doet helemaal niks meer
computer aan dan beeld uit,niets daarna helemaal NIETS

Kan ik hier iets aan doen of is hij dood?

PLEASE HELP ME AND MY PC.

M.v.g. MegaHandz

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:43

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Lullig man, ken je nie lezuh? ;)

Hmmz, wat je kan doen is naar de winkel gaan en proberen een ander bord te krijgen, of dat zei heb opnieuw flashen...

Whatever.

Verwijderd

Iemand opzoeken met hetzelfde mobo, en dan ff Opstarten in dosmodes, pc aanlate, chippie van hem eruit, bios chippie van u erin en Flashen met de JUISTE bios :)

simple, ik heb 't ook al 2x moeten doen met m'n voormalig bh6 rev 1.0 mobo :)
/edit
tieepvoutje's

Verwijderd

Klint wel een beetje risky niet?

maar Wie niet waagt, die niet wint en
Wie niet poept, die niet stinkt

Verwijderd

Juist Ja!

Het is niet echt risky hoor!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier bij kennis en die heeft het zelfde soort bios,maar is een stuk trager dan die van mij kan ik hem hier ook opnieuw flashen?

Verwijderd

Als 't hetzelfde bios is, moet dat kunnen.
Maar dan wel de juiste bios flashen hè ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik zien of dit M.Bord (bij kennis) zomaar geflasht kan worden of dat ik een jumper om moet zetten?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Gewoon hotflashen :p

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

nou dat was mij ook een beetje gebeurt alleen
ik had niet de verkeerde bios maar pctje bleef hangen na het erasen van de eeprom

wat je moet doen is kijk wat voor een eeprom het is
een 1 mbit of een 2mbit eeprom
het maakt in prenciepe niks uit welke bord je gebruikt om te hot flashen
alleen moet die bord van de zelde merk zijn
en ook de eeprom moet even groot zijn dus 1 mb of 2 mb

dus als volgt diskette format a:/s
daar op diskette alle tools aflash en bios upgrade erop pluren

dan die andere pc alles eruit halen alleen de vga erin laten en de diskette ook erop laten

de eeprom rustig alvast eruit halen maar er ligjes terug in duwen tot die niet al te vast zit als je de pc hebt op gestart

dan start de pc op met diskette en de orginele eeprom eruit trekken zorg wel dat je de voetjes niet krom trekt en dat je ze gelijk tijdig eruit is

dan jou eeprom voorzichtig erin ook hier zorgen dat alle pootjes tegenlijk erin gaat
en flashen maar

hij vraagt wel dat deze software niet voor die mobo is maar toch doorgaan uitteraard doorgaan

en klaar is kees zo heb ik het gedaan
met mijn mobo
ik heb de asus a7v133 die eeprom was leeg
en heb geflashed op een p3v4x mobo
dus werkt wel maar doe alles met voorzichtigheid

dan kan er ook niks fout gaan
:):):):):):):):):):)

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 00:02
Hmm, ik heb hier een stapeltje oude moederbordjes liggen. (gratis gaan halen in pcwinkel). Zijn allemaal socket 7 mobo's. Eén ervan boot niet meer omdat de bios verkeerd is geflasht, voor de rest waarschijnlijk perfect is orde. 'k Heb dan ook nog ander waar com-poorten niet van werken.
Als ik het goed begrijp, kan ik met een beetje geluk, met dat moederbord waarvan de com-poorten kapot zijn, booten, bios-chip deruit smijten, andere derin, en flashen.

En dan zou die bios weer moeten werken ?

Sure about that (wanna try ;) )

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Topicstarter
Ze moeten wel van het zelfde merk zijn,ik heb het net geprobeerd met een zelfde type bios maar een ander merk moederbord maar dat heeft niet gewerkt K*T! maarja ik wilde toch al een nieuw moederbord aanschaffen.helaas dat dat op deze manier moet.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 20:18 schreef G8KeePeR het volgende:
Hmm, ik heb hier een stapeltje oude moederbordjes liggen. (gratis gaan halen in pcwinkel). Zijn allemaal socket 7 mobo's. Eén ervan boot niet meer omdat de bios verkeerd is geflasht, voor de rest waarschijnlijk perfect is orde. 'k Heb dan ook nog ander waar com-poorten niet van werken.
Als ik het goed begrijp, kan ik met een beetje geluk, met dat moederbord waarvan de com-poorten kapot zijn, booten, bios-chip deruit smijten, andere derin, en flashen.

En dan zou die bios weer moeten werken ?

Sure about that (wanna try ;) )
sure i am sure did it before and will do it in the future

als je wilt kan je best die mobos eens langs brengen en dan laat ik je het zien my friend

of als ze toch oud zijn probeer zelf je hebt toch niks te verliezen als ik zo begrijp
maar een ding DEZELDE MERK MOET WEL

type is onbelangrijk het gaat zich erom als je een 1 mbit eeprom
die ook flashen in een mobo van dezelfde merk en ook 1 mbit is

en niet een 1 mbit op een 2 mbit mobo
werkt niet

of anders erom

dus try it or leave it to me

groeten :)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Je kunt ook gewoon wat posten in de nieuwsgroep nl.comp.hardware
Ik kreeg toen 'n berichtje in m'n mailbox van iemand die wel ff dat BIOS wou programmen met z'n EPROM-writer.
Netjes tientje, BIOS & retouradres opgestuurd, twee dagen later deed m'n gratis mainboard het (Chaintech 6BTM, gekregen omdat BIOS stuk was, en de eigenaar was niet zo geduldig, die had onder het motto geld speelt geen rol gewoon een ander mainboard gekocht :)).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

ja dat kun je ook bij deze gozer doen moet je maar eens kijken op http://www.flashbios.org/
die doet dat ook voor een prikje
Pagina: 1