Toon posts:

Phenom X4 9950 OC probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Sindskort heb ik een watergekoelde Phenom X4 9950, met;
-Gigabyte GA-MA790GP-DS4H (SB750)
-2 x 2 GB Corsair Dominator 1066 mhz DDR2
-Sapphire HD3870 512 mb, onder waterkoeling
-2 x 320 GB seagate 7200.10 harddisks (geen raid o.i.d.)
-Thermaltake thoughpower 600W voeding
-Cooler Master Cosmos S
-Vista ultimate x64

Het probleem is dat na het aanzetten van AAC (advanced clock control) in het bios of via de overdrive utility, de pc blijft hangen in een reboot loop na het uitzetten. Hierbij maakt het niet uit op wat voor een stand AAC staat, ook het wel of niet overklokken van de CPU maakt geen verschil. Dit gebeurt overigens alleen bij een "koude start", een herstart gaat prima.
De enige manier om uit de loop te komen is om het BIOS/CMOS te resetten, op zich niet echt een fijne manier om je pc aan te zetten als je 's ochtends met je duffe hoofd je mail wil checken. Een zoektocht op het internet levert niks op.

De AAC optie gebruik ik overigens om de 9950 op 3.4 ghz te laten draaien (200 x 17). De stand "AUTO" voldoet hiervoor prima bij de cpu op 1.4 volt met het geheugen op 1066 mhz + 5 5 5 15 timings en 2.1 volt. Met deze settings draait de setup zeer stabiel.

Mijn vraag is nu dus, wat kan ik hier over het hoofd zien met de reboot-loop als gevolg? Ik hoop dat jullie me uit de brand kunnen helpen!

Verwijderd

Misschien toch een ¨tikkie¨ terug klokken of manueel vastzetten ipv ¨auto¨ stand!
En/of het uitzetten van andere ¨tweak¨functies in de bios.

Verwijderd

Topicstarter
Op zich is de overclock geen probleem, het probleem doet zich ook voor als alles op stock draait. De AAC settings kan ik instellen zoals ik wil, in elke variatie mogelijk maar het heeft geen positief effect. Zou het kunnen dat het moederbord gewoon kuren heeft? Ik zal vanmiddag eens proberen de overige tweak functies uit te zetten trouwens.