Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Mappen aanmaken op server.

Pagina: 1
Acties:

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Hey,

Ik heb een File-server gemaakt die draait op Debian+Samba.
Alle werkstations die gebruik van de file server maken draaien op Windows XP.
Hier werkt alles perfect.

Maar...nu is er ook een laptop en die draait op Vista Business.
Deze kan geen mappen aanmaken op de File server.
Hij geeft dan aan: Z:blablabla is niet toegankelijk.....

Als de mappen worden aangemaakt op de Vista machine en daarna over gekopieert worden naar de server werkt het wel.

Probleem:
> er kunnen geen mappen direct worden aangemaakt op de server
> mappen kunnen wel worden gemaakt op de vista machine en daarna over gekopieert.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Is een nieuwe "beveiliging" in Vista, kun je uitschakelen door een registerwaarde te wijzigen. Ben er zelf ook al tegenaan gelopen, zal even opzoeken hoe ik dat heb opgelost :)

edit: kun je even de letterlijke melding hier neerzetten? kan het zo snel niet terugvinden namelijk :$
edit2: owja, AVG kan ook dit probleem veroorzaken onder Vista, is die misschien op die laptop geinstalleerd?

[ Voor 39% gewijzigd door Martin op 05-11-2008 23:35 ]

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Offline-Files uitschakelen (in je configuratiescherm in klassieke weergave) :)

[ Voor 36% gewijzigd door wizl op 05-11-2008 23:50 ]

• timskiej
Toppie bedankt :)
Ik ga dit eens proberen.
Er staat nog helemaal geen virusscanner op de laptop. Maar die moet ik wel eens een keer opschonen.
Op de werkstations die op XP draaien staat allemaal AVG dus dat kan het probleem ook niet echt zijn in dit geval.
Ik zal de offline files eens eerst uitschakelen. En opzoeken wat de precieze melding was want dan kan ik hier niet controleren.

Dit is de exacte foutmelding: De map Z:\ bestaat niet. De map is mogelijk verplaats of verwijderd. Wilt u de map aanmaken? Als ik dan op ja klik krijg ik dezelfde boodschap.

[ Voor 18% gewijzigd door timskiej op 06-11-2008 13:46 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

timskiej schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:07:

Dit is de exacte foutmelding: De map Z:\ bestaat niet. De map is mogelijk verplaats of verwijderd. Wilt u de map aanmaken? Als ik dan op ja klik krijg ik dezelfde boodschap.
dat is waarschijnlijk gewoon je Homedrive? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• timskiej
Ja ik heb van de share een netwerk drive gemaakt :)
Pagina: 1