vista + fedora, fedora + grub verwijderen tbv ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk lijkt Ubuntu goed te kunnen draaien op mijn laptop, tenminste in de live cd modus. Ik heb echter op dit moment fedora geinstalleerd staan, maar daar zitten helaas ook nog wat haken en ogen aan zoals de ondersteuning van mijn graka welke bij ubuntu een stuk beter lijkt te zijn.

Helaas heb ik een nogal vreemde restore set bij mijn laptop en normale recovery/repairmodus is niet mogelijk.

Als ik fedora verwijder zit ik met een probleem met grub en de boot file.

Hoe kan ik fedora door ubuntu vervangen nu ik dus in ieder geval niet op de normale manier masterboot record terugzetten of om dit probleem heenwerken?

Ik heb in ieder geval geen howto kunnen vinden met instructies waar ik mee uit de voeten kan of durf. Behalve een aantal verwijzingen naar partition-(m/tr)agic, maar dit programma heb ik niet, en wil ik liever ook niet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Gewoon met GParted (op de Live CD Ubuntu) alle partities verwijderen en aan de gang gaan met de installatie. Die zal gewoon Grub opnieuw installeren.
De Ubuntu installatie kan ook je harde schijf leegmaken, maar ik weet niet in hoeverre dat makkelijk gaat. Je kan dus beter gewoon met GParted alles verwijderen.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.