Asus A7V133 verkeerde productiebatch???

Pagina: 1
Acties:

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Hey,

Wilde even polsen of er nog meer mensen zijn met vergelijkbare problemen, en of ze misschien de oorzaak hebben gevonden.

Ik heb een Asus A7V133 gekocht. Allemaal perfect, troep er in pluggen -> nada boot. Ledje op mobo brandt, fans gaan draaien, maar geen boot. Alles wat er in zit ondertussen al vervangen met andere componenten (behalve proc). Nog niets.

Oke. Board terug voor garantie, nieuwe gekregen, zelfde verhaal. Processor getest op ander mobo. Doet het. alle onderdelen getest, alles doet het. Behalve dat mobo. 2e op rij :(

Ik heb al een paar keer opmerkingen hierover gehoord van anderen. Schijnbaar met vergelijkbare problemen. In een winkel zei een of ander verkopertje dat hij had gehoord dat er vanuit MSI en Asus borden met defecte chipsets waren verscheept. Productieweek 4 en 5 of zo.

Weet iemand hier misschien meer van? Ben er wel erg nieuwsgierig naar namelijk.
Duurt op deze manier trouwens wel lang voor je je PC weer aan de gang hebt :( Ben al dik twee weken bezig ermee.

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Mijne gister binnengekregen, doet ut prima.
Ik ging alleen ff de mist in met de kleine stekker bende voor reset, power ideled enz.
De tekst op het MB is een beetje misleidend.
In het boekje is duidelijker :)

Leuke lamp, overigens !!

• GreenEye
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 11:06
Ik heb precies hetzelfde probleem, hij is weer terug naar de dealer, dealer zei dat het een slechte batch was, hij had er al 30 stuks terug gehad van de 65 die hij verkocht had, dus zwaar klote dus :( :(, productie foutje van ASUS... wacht nu op een nieuwe.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op de mijne is de Promise ATA100/Raid0 on-board controller al naar de klote :( .. ik dacht dat Asus kwaliteit maakte. Betaal toch zeker ergens dat extra geld voor (mopperdemopper). Ik gebruik maar voorlopig gewoon de Via IDE controller .. teringzooi met die computerspullen 'tegenwoordig'. Sorry, ben een beetje pissig, ik heb net een ATI Radeon 64MB binnen waarvan het geheugen fucked up is en m'n nieuwe IBM 46.1GB HDD loopt ook al rare geluiden te maken en kan het volgens mij elk moment begeven :( . Wat gebeurt er bij die Qualitychecks eigenlijk, slaan ze er met een hamer op om te kijken of het niet breekt ofzo |:( ...

PC Specs

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Op vrijdag 23 februari 2001 20:54 schreef Bomberman het volgende:
Wat gebeurt er bij die Qualitychecks eigenlijk, slaan ze er met een hamer op om te kijken of het niet breekt ofzo |:( ...
ROFL:P